Skyteam 125: betere voorremschijf en blokken?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Bramoto
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Dax met 140cc motor onder

Skyteam 125: betere voorremschijf en blokken?

Bericht door Bramoto »

Hoi,

Zoals uit mijn vorige posts bleek: nieuw in het mini 4takt wereldje.
Sinds gisteren mijn nummerplaat binnen en ik kan rondrijden met mijn Skyteam 125 met Daytona semi automaat blokje.

De trommelrem achteraan remt verrassend beter dan verwacht echter vind ik dat de voorrem totaal geen pak heeft. Ik heb reeds ontlucht maar blijft hetzelfde. Voelt ook niet meteen sponzig aan, gewoon geen goede remwerking.

Ik ben wel remmen van moto's gewend en geen mini 4takt maar dit vind ik zelfs op het randje van gevaarlijk. Korte remafstand is niet mogelijk.

Dus ga ik dit verbeteren: nieuwe remschijf, remblokken of zelfs remklauw.
De vraag is nu: wat zijn goede, gerenommeerde merken die bestaan voor mini 4takt en die wel goede resultaten leveren? Waar hebben jullie vertrouwen en goede ervaringen mee?

Mijn huidige remschijf bevat volgende opschriften: SZL, 3mm, MIN.TH
Mijn huidige remklauw vind ik geen opschriften op.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Re: Skyteam 125: betere voorremschijf en blokken?

Bericht door MrSinga »

start eens met die remleiding te vervangen door een stalen remleiding. Zie motorkit/lucdebondt. Dat doet verdikke direct veel aan de remkracht.
probleem met betere klauw is dat ze moeten passen. Een scooter 2 zuigertje kan maar dan moet er aan de ster wat weggehaald worden. Grotere schijf bestond, 190mm ipv 155mm, met klauwadapter. Maar die leiding is het 1e. Er bestaan ook wel betere blokjes, die heb ik zitten. Leiding nog niet gedaan en is een verbetering, maar met die stalen leiding is dat nog beter (had ik op een vorige)
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Als het de standaard chinese 155mm schijf is helpt een braking remschijf ook al een beetje. Braking YA160 of zoiets?
Deze https://webshop.lucdebondt.be/product/b ... skyteam-2/

Latere skymaxen hebben een andere, iets grotere voorrem en remklauw van 180mm.
Bramoto
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bramoto »

MrSinga schreef: Vandaag 13:19 start eens met die remleiding te vervangen door een stalen remleiding. Zie motorkit/lucdebondt. Dat doet verdikke direct veel aan de remkracht.
probleem met betere klauw is dat ze moeten passen. Een scooter 2 zuigertje kan maar dan moet er aan de ster wat weggehaald worden. Grotere schijf bestond, 190mm ipv 155mm, met klauwadapter. Maar die leiding is het 1e. Er bestaan ook wel betere blokjes, die heb ik zitten. Leiding nog niet gedaan en is een verbetering, maar met die stalen leiding is dat nog beter (had ik op een vorige)
Goeie tip. Ik meet/schat even de lengte in en zoek dan een stalen remleiding op maat. Geen idee hoe ik dit zelf zou kunnen op maat maken. Moet ik eens opzoeken of dat mogelijk is.

Welke betere blokjes heb jij gebruikt in de 155mm setup?
nielspbr schreef: Vandaag 13:36 Als het de sandaard chinese 155mm schijf is helpt een braking remschijf ook al een beetje. Braking YA160 of zoiets?
Deze https://webshop.lucdebondt.be/product/b ... skyteam-2/

Latere skymaxen hebben een andere, iets grotere voorrem en remklauw van 180mm.
Bedankt voor de tip!
Zijn die 180mm schijven en remsetup uitwisselbaar met een 155mm setup?
Ik denk dat ik het 'NT' model heb (staat voor nieuw type?):
https://imgur.com/a/vBchJto
nielspbr
Mr Kockengen

Bericht door nielspbr »

Dat ziet er niet als een originele skyteam voorvork, ziet eruit als kepspeed. Het is wel de 155mm schijf.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: Vandaag 13:57 Dat ziet er niet als een originele skyteam voorvork, ziet eruit als kepspeed. Het is wel de 155mm schijf.
zelfde schijf... gewoon combo met te zachte vork maakt remmen raar
Bramoto
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bramoto »

MrSinga schreef: Vandaag 15:47
nielspbr schreef: Vandaag 13:57 Dat ziet er niet als een originele skyteam voorvork, ziet eruit als kepspeed. Het is wel de 155mm schijf.
zelfde schijf... gewoon combo met te zachte vork maakt remmen raar
Aangezien ik er niet zelf aan uit geraak: hoe zien jullie dat dit een Kepspeed voorvorksetup is? Ik vind de vering heel zacht ja, ook blijft de vork precies wat plakken. Mijn eerste gevoel is dat er te weinig olie in zit en de vering eigenlijk niet optimaal werkt. Als ik het stuur op til en dan terug laat zakken blijft hij middenin hangen. Als ik dan wat duw zakt hij weer in om niet volledig terug te komen.

Nu dat is een probleem voor een andere dag. Eerst maar even remmen correct laten werken :)
nielspbr
Mr Kockengen

Bericht door nielspbr »

Die "banden"/verdikkingen om de onderpoot, dat heeft een skyteam vork niet.
Bramoto
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bramoto »

nielspbr schreef: Vandaag 16:14 Die "banden"/verdikkingen om de onderpoot, dat heeft een skyteam vork niet.
Goed om weten. Toevallig geen weet van een verzameltopic waarin dit allemaal wat gegroepeerd staat en de verschillen duidelijk gemaakt worden?
Bramoto
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bramoto »

Ondertussen trouwens ontdekt dat de papieren van een ST125-8A zijn en dat lijkt eigenlijk een Honda Monkey kloon te zijn (zie deze documentatie: https://www.ssrmotorsports.com/store/ow ... T125-8.pdf).

Wat ik in praktijk heb, maar dus incorrecte papieren heeft (wel correct typeplaatje) is een ST125-6 zo blijkt uit deze documentatie: https://blog.motorkit.com/wp-content/up ... 82%AC4.pdf

Met andere woorden: deze werd opnieuw opgebouwd door de vorige koper (of deze er nogmaals voor). Onderdelen kunnen dus dus van verschillende modellen zijn.
Bramoto
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bramoto »

MrSinga schreef: Vandaag 13:19 start eens met die remleiding te vervangen door een stalen remleiding. Zie motorkit/lucdebondt. Dat doet verdikke direct veel aan de remkracht.
Welke blokjes die beter zijn heb jij uiteindelijk gestoken?
Plaats reactie