Ja klopt, V8 is de Montreal Alfa.
Gr. Wim.
Mooie setjes! Wat zou ik nu eens kiezen?nielspbr schreef: ↑16 nov 2024 14:39 Als je de boel toch uit elkaar gaat trekken
https://www.motorkit.com/nl/van-50cc-to ... y-cub.html
of
https://www.motorkit.com/nl/van-50cc-to ... chaly.html
en dan zoals gezegd een 2(bami) of drieplaats(bv takegawa) op de kruk. Past keurig onder het deksel en alles er nog een beetje origineel uitzien. Moet je wel onder de 12-12.5k rpm blijven, meer vinden die koppelingen op de kruk niet leuk.

Die 4SM's zijn niet gefreesd ofzo gewoon aangepaste Nice middencarters eigenlijk met verplaatste draadstang/stud afstand.nielspbr schreef: ↑17 nov 2024 00:19 4sm carters wil je sowieso niet. Zit je gelijk aan takegawa cilinder/kop spul met 4sm studspacing vast, is een doodlopende weg.
Btw. Normaal honda studspacing is 2SM en de grotere bamiblokken(140/150) CSM.
Als je op japan-webike.nl kijkt staat er meer info bij. (Let op, prijzen aldaar af japan dus zonder verzendkosten btw en invoerrechten)
motorkit zit in belgie is dus gewoon inclusief btw.
6V spul, let op het geschikt zijn voor bijvoorbeeld Z50j-100*
Beide zijn leuke kitjes hoor.SS50-Maarten schreef: ↑16 nov 2024 18:14Mooie setjes! Wat zou ik nu eens kiezen?nielspbr schreef: ↑16 nov 2024 14:39 Als je de boel toch uit elkaar gaat trekken
https://www.motorkit.com/nl/van-50cc-to ... y-cub.html
of
https://www.motorkit.com/nl/van-50cc-to ... chaly.html
en dan zoals gezegd een 2(bami) of drieplaats(bv takegawa) op de kruk. Past keurig onder het deksel en alles er nog een beetje origineel uitzien. Moet je wel onder de 12-12.5k rpm blijven, meer vinden die koppelingen op de kruk niet leuk.
Tsja, denk dat ik het leuk vind om iets speciaals te bouwen en te hebben. En dat het goed in elkaar zit natuurlijk. En dan zie ik zo'n set carters... Bij veel merken zijn zulke spullen niet eens verkrijgbaar. Bij Kreidler kost een setje CNC Ozzo carters 1725 euro.

Dat stond al uitgelegd, dat is de breedte van de cilindertapeinden. 2sm is standaard Honda, 4sm is breder voor Takegawa spullen. Voor mij is dat ook nieuwe informatie trouwens hoor.
Uit een andere topic:nielspbr schreef: ↑17 nov 2024 00:19 4sm carters wil je sowieso niet. Zit je gelijk aan takegawa cilinder/kop spul met 4sm studspacing vast, is een doodlopende weg.
Btw. Normaal honda studspacing is 2SM en de grotere bamiblokken(140/150) CSM.
Als je op japan-webike.nl kijkt staat er meer info bij. (Let op, prijzen aldaar af japan dus zonder verzendkosten btw en invoerrechten)
motorkit zit in belgie is dus gewoon inclusief btw.
6V spul, let op het geschikt zijn voor bijvoorbeeld Z50j-100*
nielspbr schreef: ↑14 mei 2013 19:18 Nice heeft volgens mij zelfs dezelfde tapafstand als een normaal 50 blokje, alleen de tunnel voor de distributieketting is groter. Takegawa noemt dit tappatroon 2SM
Chinese monsterblokken hebben een grotere tapeindafstand(takegawa CSM) dan een nice.
Meestal kun je een yx140 topend zo in een skyteam blokje proppen. (beide 13mm pen)
125 skyteam/jialing en 125/140/150cc YX heeft 13mm pen
120cc lifan en 120/138 zs hebben 14mm pen
140/150 lifan hebben 15mm pen.
150cc daytona heeft ook 13mm pen
Takegawa 4SM is weer anders.
trp doet max 58mm met een nice
hsm maximaal 59mm met een nice
Van tb is er een 60mm scut kit geweest voor de yx/jialing/skyteam blokken met 13mm pen.
Voor normale csm blokken max 57mm.
Takegawa 57mm scut voor 2sm, 59mm scut voor csm en 4sm.
Er dan heb je ook nog het klx patroon voor de hele grote boringen.![]()
Why? Dat heb je origineel zitten in je SS. enige vraag is of het aantal tanden overeen komt. Feitelijk gewoon de huidige koppeling met het onderliggende tandwiel en koperen bus eraf halen, nieuwe Takegawa set erop
Klopt maar daar heb je ook nog meerdere setjes in.
Zou de Takegawa set hoogtoeriger zijn?MrSinga schreef: ↑17 nov 2024 09:03Beide zijn leuke kitjes hoor.
Voordeel aan die Kitaco is dat het quasi OT70-kop is. Enkel met vlakke kleppen en nok a la snelle SS50-nok. Niet extreem hoogtoerig. En heb je dingen kapot (zoals kleppen) kun je daar gewone OT70 of STD kleppen in zetten (dan wel niet vlak).
Voordeel aan de Takegawa is gelagerde nokkenas. Echter heb je kapotte stukken dan is het enkel Takegawa parts. En ja, dan betaal je ook een mooie prijs.
Koppelingskit zou je van Takegawa of Kitaco enkel de koppelingsklok kunnen kopen ipv complete set. Je hebt toch al het deksel dus moet geen kit worden met deksel.