ildert schreef: ↑31 okt 2018 22:15
Top job

nou kunnen de ori boutjes er ook wel weer in?
Dat had ik graag gedaan Ildert, hou niet van glimmend en al helemaal niet als het niet origineel is (in dit geval Fabory boutjes). Al is het wel handig dat ik hierin ruime toegang heb, het maakt al dat gefröbel wel makkelijk.
Één boutje van de carburateur was al eens 'geholpen'. Daar liep dwars door de carburateur en het inlaatspruitstuk een M5 draadeindje met aan weerszijden aan M5 moertje. Functioneert prima maar voor mij als autist was dit niet de oplossing. Dus lekker de heli coils erin. Aan de andere kant van de carburateur was het originele Honda boutje toch echt te kort. Draaide een paar gangen in de heli coil maar dan voelde het simpelweg niet goed aan. Dus helaas twee nieuwe glimmende boutjes erin gezet, M6X25 met een veerring. Perfecte lengte en steekt 1 gang uit de flens v.d. carburateur.
Gelijk het inlaatspruitstukje gedemonteerd, dit zat ook vast met M6x20 boutjes. Misschien drie gangen de cilinderkop in

Dat leek me ook niet echt stevig. Carburateurtje weegt niets maar de schroefdraad loopt veel verder door. Dus ook hier helaas nieuwe glimmende M6x25 boutjes erin incl. veerring. Persoonlijk vindt ik dit maar niets, toch kies ik liever voor een goede en kwalitatieve oplossing dan dat ik er voor mijn gevoel te korte boutjes in terugzet. Uiteraard hou ik alle boutjes want weggooien is zonde.
De pakking van het inlaatsruitstuk was 'slecht' beetje rommelig zeg maar. Absoluut met een dun vliesje vloeibare pakking goed te krijgen maar ik had nog wat pakkingpapier. Dus holpijpjes erbij en de schaar, terug naar de jaren 90''! Zelf de pakking maken, wel zo geinig. Weet alleen niet of zo'n papieren pakking ideaal is op de cilinderkop, weet iemand dit?
Ach, het regent buiten en de wind waait. Morgen vrij dus die uitlaat er ook maar ff af. Uitlaat ziet er nog zeer goed uit. Wat roest op de naden en de achterzijde maar beslist niet rot/bijna rot/slecht. 'Tding in de kruipolie gezet zodat ik hem morgen kan behandelen met scotch brite. Ongetwijfeld zal niet alle oxidatie eraf gaan maar wel grotendeels en dat is dan prima.
Is dit overigens een origineel Honda uitlaatpufding gezien het merk/logo achterop die sigaar?
Nu een blokje kaas en een biertje, is weer mooi geweest.