Er zit een 70cc zc blokje onder, rijdt al 12.000 kilometer prima.

Commentaar en reacties zijn altijd welkom natuurlijk!

Denk dat je het inderdaad verwart met het carter aan de andere kant, bij de ontsteking, daar zitten van die vreemde ribbeltjes in.RobHonda schreef:leuk ding
maar ik dacht dat zongchengblokken altijd zon oerlelijk koppelingscarter hadden maar dit ziet er netjes uit, zit ik nu met een verkeerd blok in mn hoofd? en ik zou je stickers op de tank volledig maken, dit ziet er net uit alsog hij nog niet af is
RobHonda schreef:leuk ding
maar ik dacht dat zongchengblokken altijd zon oerlelijk koppelingscarter hadden maar dit ziet er netjes uit, zit ik nu met een verkeerd blok in mn hoofd? en ik zou je stickers op de tank volledig maken, dit ziet er net uit alsog hij nog niet af is
dit is toch niet van zongcheng?y0ur1 schreef:RobHonda schreef:leuk ding
Er zijn nieuwe en oudere typen. Die nieuwe zijn idd heel lelijk, deze dus:

heb hem nu zo'n half jaar, rijdt en schakelt prima. Wel wat minder soepel dan een honda volgens mij maar dat mag de pret niet drukken voor 200 euro.R-onald schreef:bevalt zo'n bloke van motomonkeys? dat is toch die 70cc versie?
mooie carters. Geen problemen mee gehad? gewoon degelijk en schakelt goed? Dan ga ik er denk ik ook is een blokje halen.
Mooie brommer verder! En die landrover 110 is ook mooi hoor
Hij bevalt mij prima, ik heb er nu 12.000 kilometer opzitten, in één jaar, niets kapot gegaan, alleen de kickstarteras. Rijdt aardig lekker door, en inderdaad alleen bij het schakelen een klein beetje een tik, meer dan bij mijn oude honda blok, maar dat is verder niet storend ofzo, en hoort er geloof ik bij.R-onald schreef:bevalt zo'n bloke van motomonkeys? dat is toch die 70cc versie?
mooie carters. Geen problemen mee gehad? gewoon degelijk en schakelt goed? Dan ga ik er denk ik ook is een blokje halen.
Is dat bij jou zo? Wist ik niet! Ik heb zelf ook een zc blok erbij, 50cc en ook bij Motormonkeys en dat is precies hetzelfde als een ssblok qua vorm, schakelpatroon enzo, alleen immitatie. Maar prima spul!Stef schreef:Hij bevalt mij prima, ik heb er nu 12.000 kilometer opzitten, in één jaar, niets kapot gegaan, alleen de kickstarteras. Rijdt aardig lekker door, en inderdaad alleen bij het schakelen een klein beetje een tik, meer dan bij mijn oude honda blok, maar dat is verder niet storend ofzo, en hoort er geloof ik bij.R-onald schreef:bevalt zo'n bloke van motomonkeys? dat is toch die 70cc versie?
Zal 't compliment over de landrover doorgeven aan mijn moeder.
Oh ja, je moet ook even wennen aan het schakelpatroon: V-1-2-3-4, alles naar beneden, en bij terugschakelen weer omhoog. Ik vind het alleen maar fijner nu ik eraan gewend ben.
Ik heb ook een zc72 blok, maar bij mij is het schakelpatroon gewoon; 1-n-2-3-4. Ook bij motomonkeys gehaald en ook de versie met de ss-look carters. Maar mijn blok is pas een maand of twee oud dus misschien toch een nieuwer/ander type.Stef schreef:Hij bevalt mij prima, ik heb er nu 12.000 kilometer opzitten, in één jaar, niets kapot gegaan, alleen de kickstarteras. Rijdt aardig lekker door, en inderdaad alleen bij het schakelen een klein beetje een tik, meer dan bij mijn oude honda blok, maar dat is verder niet storend ofzo, en hoort er geloof ik bij.R-onald schreef:bevalt zo'n bloke van motomonkeys? dat is toch die 70cc versie?
Oh ja, je moet ook even wennen aan het schakelpatroon: V-1-2-3-4, alles naar beneden, en bij terugschakelen weer omhoog. Ik vind het alleen maar fijner nu ik eraan gewend ben.

ja verschilt per type blok!LJV schreef:Is dat bij jou zo? Wist ik niet! Ik heb zelf ook een zc blok erbij, 50cc en ook bij Motormonkeys en dat is precies hetzelfde als een ssblok qua vorm, schakelpatroon enzo, alleen immitatie. Maar prima spul!Stef schreef:Hij bevalt mij prima, ik heb er nu 12.000 kilometer opzitten, in één jaar, niets kapot gegaan, alleen de kickstarteras. Rijdt aardig lekker door, en inderdaad alleen bij het schakelen een klein beetje een tik, meer dan bij mijn oude honda blok, maar dat is verder niet storend ofzo, en hoort er geloof ik bij.R-onald schreef:bevalt zo'n bloke van motomonkeys? dat is toch die 70cc versie?