Beste
Mijn achterbrug staat scheef en dit komt waarschijnlijk door de lagers die er in zitten die kapot zijn. Maar ik weet niet goed welke ik moet kopen. Ik dacht deze https://webshop.lucdebondt.be/product/a ... honda-dax/ maar ik weet niet of dat correct is. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen aub? De reden dat deze ook niet zomaar uit elkaar kan is omdat ik hem dagelijks nodig heb
Lagers achterbrug
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Lagers achterbrug
Welke achterbrug heb je? Ori dax/china dax of een alu brug?
1 die dingen zijn geen kado om eruit te krijgen, zelfs al zijn ze versleten krijg je die buitenring er niet uit zonder slag of stoot.
1 die dingen zijn geen kado om eruit te krijgen, zelfs al zijn ze versleten krijg je die buitenring er niet uit zonder slag of stoot.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Ja, als je een Dax hebt zijn dat de juiste.
In tegenstelling tot wat mrsinga zegt, je drukt ze er zo uit.
Fluitje van een cent. Vorige maand nog een set vervangen bij de S90.

Gr. Wim.
In tegenstelling tot wat mrsinga zegt, je drukt ze er zo uit.
Fluitje van een cent. Vorige maand nog een set vervangen bij de S90.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Kijk eerst eens in de FAQ als het over bruglagers verwijderen gaat: viewtopic.php?t=68
Soms druk je ze er zo uit, soms druk je zo je brug aan gort. Ik heb ze zelf zowel van binnenuit doorgezaagd als losgelast, Ze krimpen dan iets bij afkoeling en je mept ze dan eruit op hetgeen je erin gelast hebt.
Soms druk je ze er zo uit, soms druk je zo je brug aan gort. Ik heb ze zelf zowel van binnenuit doorgezaagd als losgelast, Ze krimpen dan iets bij afkoeling en je mept ze dan eruit op hetgeen je erin gelast hebt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
bij een Dax niet. Er zit tussen de 2 bussen een verdikking in de brug. Als de binnenbus los zit dan duw je die er gewoon uit maar kun je net niet aan die buitenste. Bij Monkey/SS50/... waar ze elks aan 1 zijde zitten geen enkel probleem. Dax en ZB/Monkey R zijn anders.
ieder voorbeeld in de FAQ gaat over een model waar je aan beide zijden vlot aan kunt. Bij een Dax is dat net anders