Ik ben sinds kort in het bezit van 2 honda brommers, nu ben ik zelf redelijk thuis in de 2 takt wereld alleen 4 takt is redelijk nieuw. honda zelf is ook nieuw voor mij en ik zou graag wat meer te weten willen komen over deze 2 brommers. Het gaat om een zwarte honda AB23 uit bouwjaar 1988 (volgens mijn research een honda st50) die in hele nette staat is. hij is ooit gecustomized door dax de luxe in knokke, heeft iemand hier ervaringen mee? Ook heb ik wat vragen bij de koppeling, als ik de handelsnaam AB23 opzoek krijg ik overal brommers met een semi-automatische versnelling schakelen zonder zelf de koppeing te gebruiken en naar mijn weten is er dan dus ook geen koppeling aan het stuur. de koppeling aan het stuur heeft die van mij wel, gaat het dan om een frame van een dax ST50 en een blok van een ander model of heb ik het dan helemaal mis? Ook las ik veel over chinese namaak, hoe kan ik controleren of dit om een echte honda gaat en wat zou zo'n brommer op nl kenteken waard zijn? De andere brommer is een Honda monkey Z50 zonder kenteken. Worden deze ook veel nagemaakt of hoef ik me daar geen zorgen om te maken? Is zo'n brommer meer een verzamelaars item of worden deze ook nog echt gebruikt en wat is deze brommer ongeveer waard?
Groet, Sem