Ik heb laatst een Honda cb50j gekocht. De brommer ziet er nog uit en loopt prima.
Omdat ik er binnenkort mee op vakantie wil gaan heb ik besloten het blok uit elkaar te halen en alles na te lopen.
Ik heb weinig tot geen ervaring met brommers dus heb ik mij aangemeld op dit forum.
De brommer is 1977 heeft 23.000km op te teller en alles is volgens mij nog origineel op de ontsteking en elektronica na. Dit is namelijk vervangen door een 12 volt systeem met vervroegende cdi ontsteking.
Ik heb de cilinderkop en de cilinder eraf gehaald, het duurde twee middagen omdat deze muurvast zaten. Ik heb fotos gemaakt van de onderkant van de cilinderkop, de cilinder en zuiger.

Behalve dat ik kan zien dat het allemaal erg vies is heb ik geen idee wat ik hiermee moet doen.
het lijkt erop dat of het mengsel veel te rijk stond of dat er olie in de verbrandingskamer kwam. het lijkt er ook op dat de pakkingen niet goed meer werkten.
ik wil graag weten of dit normaal is, de zwarte aanslag, en hoe ik dit het beste weer schoon kan maken.
Ook wil ik graag weten wat jullie van de andere foto's vinden.
alvast bedankt,