Ik vond het wel eens tijd worden om ook mijn brommer op het board te laten zien waar ik nu op rij, dus bij deze! Het is mijn 2e Honda ss50, daarvoor heb ik nog een tijd met een zundapp 517 gereden. Deze heb ik helaas total loss gereden doordat een auto me van links aanreed! Van de zomer wil ik met een vriend met de honda's naar Zuid-Frankrijk rijden. De brommer moet dan natuurlijk tip top in orde zijn, dus heb ik er laatst nieuwe wielen opgezet, me achterburg en middenbok gespoten, cd-stuur eropgezet en het koplamphuis vernieuwd. Me blok is ongeveer 6000 km geleden gereviseerd (toen ik hem kocht) en loopt nog steeds als een zonnetje. Voordat we richting het Zuiden vertrekken wil ik er nog wel een grotere carburateur opzetten zodat we een beetje kunnen door kachelen (het liefst een 20 mm Keihin i.p.v. de 16 mm imi die er nu opzit) en misschien een andere buddy omdat het lijkt en voelt alsof die een beetje doorgezakt is en ik enorm me benen flink moet buigen. Voor zo'n lange rit moet je wel een beetje normaal kunnen zitten natuurlijk.
Verder zit er een 70 cc cilinder op en een takegawa bomber.
Hier zit mijn opa op mijn 1e brommer (de zundapp 517-05):
Mijn 1e Honda ss50:
En de honda ss50 waar ik tegenwoordig op rij:
Reacties zijn altijd welkom en wie weet tot de aankomende Honda dag!