Mijn Honda ss50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda CD50

Mijn Honda ss50

Bericht door Bardiee »

Ik vond het wel eens tijd worden om ook mijn brommer op het board te laten zien waar ik nu op rij, dus bij deze! Het is mijn 2e Honda ss50, daarvoor heb ik nog een tijd met een zundapp 517 gereden. Deze heb ik helaas total loss gereden doordat een auto me van links aanreed! Van de zomer wil ik met een vriend met de honda's naar Zuid-Frankrijk rijden. De brommer moet dan natuurlijk tip top in orde zijn, dus heb ik er laatst nieuwe wielen opgezet, me achterburg en middenbok gespoten, cd-stuur eropgezet en het koplamphuis vernieuwd. Me blok is ongeveer 6000 km geleden gereviseerd (toen ik hem kocht) en loopt nog steeds als een zonnetje. Voordat we richting het Zuiden vertrekken wil ik er nog wel een grotere carburateur opzetten zodat we een beetje kunnen door kachelen (het liefst een 20 mm Keihin i.p.v. de 16 mm imi die er nu opzit) en misschien een andere buddy omdat het lijkt en voelt alsof die een beetje doorgezakt is en ik enorm me benen flink moet buigen. Voor zo'n lange rit moet je wel een beetje normaal kunnen zitten natuurlijk.
Verder zit er een 70 cc cilinder op en een takegawa bomber.

Hier zit mijn opa op mijn 1e brommer (de zundapp 517-05):

Afbeelding

Mijn 1e Honda ss50:

Afbeelding

Afbeelding

En de honda ss50 waar ik tegenwoordig op rij:

Afbeelding

Afbeelding

Reacties zijn altijd welkom en wie weet tot de aankomende Honda dag!
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

leuke fietsjes...

1e ss mooi met bocht hitte schilden....

enne, nog meer mensen op de brommer naar frankrijk :D , goed bezig (ik, me broer(robhonda) en thijs (Butthead) gaan ook al)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bardiee »

Veeet!! Ik heb er echt zin in! We gaan waarschijnlijk in week 28 en willen halverwege week 30 weer terug zijn! We gaan waarschijnlijk ook nog een weekje werken bij een bed&breakfast waar we gratis kunnen kamperen, eten en alleen maar een beetje het zwembad hoeven schoon te maken en het ontbijt te versieren:D Daarna trekken we misschien door naar de middellandse zee!
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Bericht door Lejon »

Klinkt allemaal goed, ik moet nog ffies wachten. Die 2de ss is het mooist hou wel van oldskool en modern door elkaar heen ;D
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax

Bericht door arnold-d »

Die 1e SS50 ziet er erg netjes uit! En die zundapp is ook wel mooi :P
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Bardiee
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bardiee »

Die zundapp was geweldig, helemaal gereviseerd, opnieuw gespoten, alles was onderhanden genomen. 3-handversnelling. Geforceerde koeling, als ik hem in z'n 2 zette kon je er zelfs mee fietsen geloof ik! Alleen 2Takt vind ik toch stukken minder mooi klinken dan 4 takt! Alleen het frame van zo'n zundapp 517 is erg mooi, het meeste is van aluminium dus dat roest ook niet weg!
Maar eenmaal 4 takt, altijd 4 takt! ;)
Plaats reactie