Het begon allemaal in 1995 met een ouwe C50, waardoor het virus toesloeg. Toen lang rondgereden op een als nieuwe SS50 K3, toen volgde een mooie candy rode CD50. Deze heb ik nog steeds, al is de restauratie in 1997 begonnen. Ongeveer 10 jaar geleden is de restauratie gestopt (moet ik maar weer eens aan beginnen). Tussentijds reed ik een tijdje rond op een echte ragbak, een snelle SS70. In die tijd redelijk bekend in Zeist vanwege de naakte dames op de tank (met dank aan de Penthouse)
Ondertussen kocht ik een originele SS50 K1, waarmee ik jaren rondreed in Zeist, Utrecht maar die langzaam maar zeker een pure vakantiebrommer werd. Uit angst voor rollerbanken (106cc, 6 volt old school) reed deze op een gegeven moment alleen maar z.s.m. het land uit via Nijmegen, om vanuit daar mooie trips te maken. Zo reisden we naar Berlijn, Pisa, Zurich, Rome en nog wat van die mooie steden
Maar goed, de tijden veranderen. Het bromfietskenteken betekende het einde van het rondrijden op mijn van origine Belgische K1.
Omdat ik in hartje stad woon maar het gemis ondragelijk werd besloot ik om maar eens zo'n verfoeide replica te kopen. Het werd een zwarte Skyteam Gorilla, die na drie weken werd gejat in Lombok.

Weinig aan veranderd overigens: wat Chinese foutjes hersteld, ontgrensd en geemailleerde BMW-logo's op de tank. Veel plezier van gehad, tot het noodlot opnieuw toesloeg. Na bijna 11 maanden was ie onvrijwillig van eigenaar veranderd.
Het was duidelijk. Voor mij geen viertakt meer. Totdat mijn brommervakantiemaatjes en ik het plan opvatten om op reunievakantie te gaan (in 1998 reden we voor het eerst naar Monaco). Voor dit 10-jarig jubileum moest er wel een brommer komen.
Het werd een -tweedehands- Skyteam PBR. Een niet zo heel erg mooie brommer, naar mijn idee. Maar met wat modificaties is er wel iets mooie van te maken. Na wat technische upgrades ben ik begonnen met het lakwerk: dat moest wit. Erg goed (professioneel) gedaan in Shasta White Altijd al mooi gevonden, die ouwe witte ZB's en Monkey R's. Daarom werd deze PBR een ode aan die laatste. Het is geen exacte kopie, en dat hoeft ook niet. Wel moest ie optisch veel lager worden, vandaar ook een backstepkitje en een ouwerwets M-stuurtje. En een Bombertje, dat is altijd fijn, is het niet?

Op vakantie, tussen Koblenz en Trier (het kan best!)

In een tunneltje!

Met Niels (SS70) en Jeroen (C85) naar de stad! Biertje drinken op de burcht!

Met zijn grote neef, de C140 MF van Glasbak!

De vakantiebrommers op een rij! En de aanhanger natuurlijk (de redding voor de PBR's)

Creatief met teep! De PBR van broertje Paul gesierd met liefhebberijen!

Voor de liefhebbers!

Commentaar mag hieronder, uiteraard!
Liever geen Skyteam/Honda-gelul, ik ken het verschil
Groet van Pieter!