Hondaatjes! En replica's (hehe!)

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Peek
Frequent 4T-MSB visitor

Hondaatjes! En replica's (hehe!)

Bericht door Peek »

Het werd toch tijd om eens mijn brommertjes te showen. Ik ben niet zo ernstig actief op dit Messageboard, maar loop al een tijdje mee in de viertaktwereld. Ik zal proberen nog wat oude foto's te zoeken van "vroeger" en die in te scannen.
Het begon allemaal in 1995 met een ouwe C50, waardoor het virus toesloeg. Toen lang rondgereden op een als nieuwe SS50 K3, toen volgde een mooie candy rode CD50. Deze heb ik nog steeds, al is de restauratie in 1997 begonnen. Ongeveer 10 jaar geleden is de restauratie gestopt (moet ik maar weer eens aan beginnen). Tussentijds reed ik een tijdje rond op een echte ragbak, een snelle SS70. In die tijd redelijk bekend in Zeist vanwege de naakte dames op de tank (met dank aan de Penthouse) 8-)
Ondertussen kocht ik een originele SS50 K1, waarmee ik jaren rondreed in Zeist, Utrecht maar die langzaam maar zeker een pure vakantiebrommer werd. Uit angst voor rollerbanken (106cc, 6 volt old school) reed deze op een gegeven moment alleen maar z.s.m. het land uit via Nijmegen, om vanuit daar mooie trips te maken. Zo reisden we naar Berlijn, Pisa, Zurich, Rome en nog wat van die mooie steden :D

Maar goed, de tijden veranderen. Het bromfietskenteken betekende het einde van het rondrijden op mijn van origine Belgische K1.
Omdat ik in hartje stad woon maar het gemis ondragelijk werd besloot ik om maar eens zo'n verfoeide replica te kopen. Het werd een zwarte Skyteam Gorilla, die na drie weken werd gejat in Lombok. :evil: Om mijn boosheid te vergeten heb ik snel een nieuwe gekocht, exact dezelfde. Dit was 'm, in een omgeving waar ie zich thuisvoelde: park Lepenburg te Utrecht

Afbeelding

Weinig aan veranderd overigens: wat Chinese foutjes hersteld, ontgrensd en geemailleerde BMW-logo's op de tank. Veel plezier van gehad, tot het noodlot opnieuw toesloeg. Na bijna 11 maanden was ie onvrijwillig van eigenaar veranderd.

Het was duidelijk. Voor mij geen viertakt meer. Totdat mijn brommervakantiemaatjes en ik het plan opvatten om op reunievakantie te gaan (in 1998 reden we voor het eerst naar Monaco). Voor dit 10-jarig jubileum moest er wel een brommer komen.
Het werd een -tweedehands- Skyteam PBR. Een niet zo heel erg mooie brommer, naar mijn idee. Maar met wat modificaties is er wel iets mooie van te maken. Na wat technische upgrades ben ik begonnen met het lakwerk: dat moest wit. Erg goed (professioneel) gedaan in Shasta White Altijd al mooi gevonden, die ouwe witte ZB's en Monkey R's. Daarom werd deze PBR een ode aan die laatste. Het is geen exacte kopie, en dat hoeft ook niet. Wel moest ie optisch veel lager worden, vandaar ook een backstepkitje en een ouwerwets M-stuurtje. En een Bombertje, dat is altijd fijn, is het niet?

Afbeelding

Op vakantie, tussen Koblenz en Trier (het kan best!)

Afbeelding

In een tunneltje!
Afbeelding

Met Niels (SS70) en Jeroen (C85) naar de stad! Biertje drinken op de burcht!
Afbeelding

Met zijn grote neef, de C140 MF van Glasbak!
Afbeelding

De vakantiebrommers op een rij! En de aanhanger natuurlijk (de redding voor de PBR's) :wink:
Afbeelding

Creatief met teep! De PBR van broertje Paul gesierd met liefhebberijen!
Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebbers!
Afbeelding

Commentaar mag hieronder, uiteraard!
Liever geen Skyteam/Honda-gelul, ik ken het verschil

Groet van Pieter!
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Kan het zijn dat jouw blote vrouwen SS nu in het bezit is van de heer van Zonneveld uit Rouveen?
Ga heen en vereenvoudig u!
Peek
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Peek »

Neen, lijkt me sterk. Ik heb m met het oog op de verkoop overgespoten in grijs metallic.

Maarreh, Johannes heeft dus een blotevrouwen-SS? Wist ik niet. Wel vet. Wie weet is ie op het zelfde geniale idee gekomen :wink: , net als de heren Daimler en Benz tegelijk de auto uitvonden
Niek
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Niek »

Afbeelding
Erg gaaf.. mocht dit hem toch zijn ;)
jifu-dax
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door jifu-dax »

leuke brommert.
Peek
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Peek »

Helaas, 't is 'm niet! Die dames spreken tot de verbeelding!

Ter info: die SS heeft zo rondgereden tussen december 1997 en juli 1998! Uiteindelijk heb ik m verkocht aan een jongen uit Tiel, die zijn Puch MV 50 Sport (zo'n buikschuiver) zat was. Misschien weet iemand nog wel waar ie is: uiterlijk K3 (met imi-chroom voor en achter), maar frame K1 (een hele vroege, volgens mij). Maar misschien is ie ook wel overleden..

Ik ga fotootjes zoeken in de oude doos!

gr P
Eddepet
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Eddepet »

Gast, die eerste coole foto, dat is in Lunettenpark toch? Da's m'n voortuin man! 8-)
ZF-45-40
MH-TJ-30
MD-94-VP
Peek
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Peek »

Lepelenburg! Utrecht binnenstad, jij ook? Of toch Lunetten?

Ik vraag me wel eens af of er nu veel strokers in Utrecht wonen, goeie reden voor een Utrechts ritje! Maar es over nadenken!

Lepelenburg is ook mijn achtertuin, woon bij de Kromme Nieuwe Gracht!

groet
Eddepet
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Eddepet »

Ohja, haha lekker suf ben ik, Lepelenburg.. Ik zit op de Maliesingel, kan vanuit m'n raam naar het park kijken! Zat er afgelopen week s'avonds nog, altijd lache ;)

Helaas heb ik m'n A'tje niet in Utrecht staan omdat ik geen geschikte stalling heb daar.
ZF-45-40
MH-TJ-30
MD-94-VP
zoefzoef
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Dax
Chaly

strokers

Bericht door zoefzoef »

Ja er wonen in en om Utrecht veel strokers. Stuk of 20 heb je zo bij elkaar, maar er zijn er hier op het board veel niet zo heel erg actief.

Zoals ik... :mrgreen:
tja....daar gaan we weer.
Hugo
4T-MSB beginner

Bericht door Hugo »

Morgen maar weer eens een rondje door utreg rijden met ut daxje. Wordt mooi weer volgens mij. Keer een klein avond ritje lijkt me wel grappig.
Peek
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Peek »

Yeah! Avondritten zijn okee!

Relaxed om een uur of 7 weg vanuit de stad, richting Rhijnauwen, misschien dijkje nemen en dan paar kleine (jajaja) biertjes drinken. En weer terug naar de stad op het moment dat het duister invalt!
Burns
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Burns »

wacht op oldskool style Utrecht ritje.....
zoefzoef
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Dax
Chaly

Bericht door zoefzoef »

Peek schreef:Yeah! Avondritten zijn okee!

Relaxed om een uur of 7 weg vanuit de stad, richting Rhijnauwen, misschien dijkje nemen en dan paar kleine (jajaja) biertjes drinken. En weer terug naar de stad op het moment dat het duister invalt!
Dan hebben we een uurtje......om 20.15 is het donker....dus een kwartiertje rijden, 5 biertjes en dan terug naar de stad... :mrgreen:

Moet ik deze week snel de dx weer in elkaar zetten...
tja....daar gaan we weer.
Plaats reactie