Wat is een flink snelle set voor een SS50

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Re: Wat is een flink snelle set voor een SS50

Bericht door Dennoz »

:mrgreen:
Hop hop gas dr op
SS50-Maarten
4T-MSB regular
Bezit: SS50 1977 rood bromfiets
SS50 1974 goudkleurig motorfiets

Bericht door SS50-Maarten »

NIX schreef: 18 nov 2024 22:46Maar het zijn jouw centen.
Oops, dat is een tegenvaller, ik dacht dat jij trakteerde deze keer. 8-)
Heppie met kleppie! :D
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Nix trakteert aanbevelingen , daar heb je meer aan !
Hop hop gas dr op
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Gratis en meestal voor niks...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
SS50-Maarten
4T-MSB regular

Dennoz schreef: 19 nov 2024 09:37 Nix trakteert aanbevelingen , daar heb je meer aan !
Ben ik zeker ook blij mee!

Ik ben natuurlijk nog relatief nieuw he in deze Honda viertakt wereld.

Ik zit gewoon rond te surfen momenteel, het is toch een grijze herfstdag. Beetje lezen hier op het forum. Proberen wegwijs te worden in het woud van producten, websites, termen en merken... Try to make up my mind. Misschien de rode SS50 wegdoen en voor de opbrengst een motorblok kopen.

Begrijp ik het goed (uit een ander topic) dat er een Honda bestaat model "Nice" en dat het motorblok daarvan onder een SS50 past?
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Onee, weer een niceblokkenworshipper....

Wil je hard kunnen rijden of wil je vooral posh?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

SS50-Maarten schreef: 19 nov 2024 10:10
Dennoz schreef: 19 nov 2024 09:37 Nix trakteert aanbevelingen , daar heb je meer aan !
Ben ik zeker ook blij mee!

Ik ben natuurlijk nog relatief nieuw he in deze Honda viertakt wereld.

Ik zit gewoon rond te surfen momenteel, het is toch een grijze herfstdag. Beetje lezen hier op het forum. Proberen wegwijs te worden in het woud van producten, websites, termen en merken... Try to make up my mind. Misschien de rode SS50 wegdoen en voor de opbrengst een motorblok kopen.

Begrijp ik het goed (uit een ander topic) dat er een Honda bestaat model "Nice" en dat het motorblok daarvan onder een SS50 past?
Een standaard nice blok is net even sneller als een nt 90, als je die wil gaan opvoeren ben je pas echt veel geld kwijt.
10 jaar geleden deed zo'n blok zn110 blok kaal standaard al 1600. Nieuw zijn ze er al een tijdje niet meer, tsunami blokken zijn er vast nog wel.
SS50-Maarten
4T-MSB regular

NIX schreef: 18 nov 2024 22:46Stop een C90 kruk, desnoods van een bamibal in je carters of een DRP kruk en je hebt al 90cc zonder dat het zichtbaar is. Pak een kop waar je het inlaatkanaal goed van aanpast en je bent sneller dan de meesten die met dure brol werken.
Goed, okay, stel we slaan die weg in.

Ik heb een SS50 blok, het lekt een beetje op de middenpakking maar dat lossen we op. Het moet dan natuurlijk wel weer helemaal uit elkaar en open, maar dat moet sowieso gebeuren.
We laten het carter een beetje uitkotteren zodat er een cilinder in kan met grotere boring.

Wacht even, ik kijk in een oude topic: DRP krukas?, en ik lees over die DRP krukas met 52mm slag:
motorboy schreef: 06 mar 2018 22:01 ik heb zo een kruk 52 slag in een ss50 blok gedaan met 51 boring op 72 kop OT en dat rijd goed met snel vliegwiel
Zit onder mn S65 en al eens 100 gereden met gemak
Dat vind ik wel goed klinken.

Nu zou ik dan de spullen bij elkaar moeten zoeken:
- Krukas DRP slag 52mm
- Cilinder
- Kop
- Andere distributie?
- Andere carburateur - Heb wel een 20mm imi Keihin liggen met mooi spruitstuk.

Wat vergeet ik nog? Ik zoek de onderdelen op...

Afbeelding

Leertouwer heeft nog een 52mm krukas, NT. Daar past de elektronische ontsteking direct op denk ik dan. Doen?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

hou er even rekening mee dat je een foto van een krukas met 12V tap plaatst Dat houd in dat je ook een 12v ontsteking (met cdi) moet gaan plaatsen. En een andere zuiger nodig hebt passend bij die 52mm kruk en de te gebruiken met de gewenste cilinder en kop.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 19 nov 2024 21:20 hou er even rekening mee dat je een foto van een krukas met 12V tap plaatst Dat houd in dat je ook een 12v ontsteking (met cdi) moet gaan plaatsen. En een andere zuiger nodig hebt passend bij die 52mm kruk en de te gebruiken met de gewenste cilinder en kop.
en ander vliegwieldeksel, alles op 12V zetten,... DRP 52 6V tapjes zijn er al even niet meer te vinden. Daar ga je naar shift up of Daytona moeten gaan kijken of deze ze nog leveren. En dan is het nog opletten. DRP 52mm was 6V type zuiger, Daytona/Shift up zijn 12V blokopbouw. Lees: DRP had je ongeacht vliegwieltap 6V type zuiger nodig, wel korter zodat ie tussen/voor de krukwangen kwam. Daytona/shift up gebruikt 12V opbouw, ook voor de 6V tap. Dus sowieso kortere piston maar vooral lager boven de pistonpen.

Want stel, je neemt die DRP kruk 230euro (ik heb 3j terug bij Corky voor nen nieuwe Daytona 52mm 250 betaald), dan moet je nog een andere piston om te laten passen met uwe huidige 70cc (die zuiger is te lang en past dus niet icm die kruk). Dan heb je idd 90cc. En geloof me, topmotor. Jaren mee gereden op m'n ST70. Kun je idd mits andere cilinder 51/52 snel over de 100cc gaan.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Met een bami 110 kruk kom je ook een eind. En dat 12V deksel kun je gewoon tegen je 6V carters schroeven, dat dicht nog steeds af. Zuigers zijn te modificeren. Het is niet zo ingewikkeld. En het hoeft niet de wereld te kosten.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

NIX schreef: 20 nov 2024 10:11 Met een bami 110 kruk kom je ook een eind. En dat 12V deksel kun je gewoon tegen je 6V carters schroeven, dat dicht nog steeds af. Zuigers zijn te modificeren. Het is niet zo ingewikkeld. En het hoeft niet de wereld te kosten.
bami 110 is 49.5 kruk, dus zoals C90. Maar moet je ook weer andere draadstangen want zit je met hoge cilinder. Dus kom je weer stuk duurder uit dan gewoon een 85-kitje te kopen en handkoppelingsklok

52mm kruk is nooit standaard in een p&p blok te koop geweest. Zelfde als 50-51mm krukjes, zijn altijd voor korte cilinder maar zijn Takegawa en Kitaco/TB.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Een paar tapeinden kosten de wereld niet (net als een langere ketting), maar een big bore cilinder is inderdaad nog goedkoper. Ik noemde de bamikruk omdat TS bereid leek te zijn om enorme bedragen neer te leggen voor carters, cilinders, koppen, krukassen, etc. Ik gok dat straks ook de 5-bak om de hoek komt kijken.
SS50-Maarten
4T-MSB regular

NIX schreef: 20 nov 2024 13:07 Een paar tapeinden kosten de wereld niet (net als een langere ketting), maar een big bore cilinder is inderdaad nog goedkoper. Ik noemde de bamikruk omdat TS bereid leek te zijn om enorme bedragen neer te leggen voor carters, cilinders, koppen, krukassen, etc. Ik gok dat straks ook de 5-bak om de hoek komt kijken.
Ik probeer verstandig te zijn en naar de adviezen te luisteren.

De Kitaco 88cc kit is redelijk betaalbaar. Ik heb een 20mm Ali Keihin carburateur en mooi spruitstukje, dat zou er op kunnen. Komt er nog een nokkenas bij en een koppeling.
Carter moet uitgekotterd worden, en misschien kunnen ze daar dan meteen de carterhelft vlakken.
Vijf versnellingen is leuk, zes nog leuker. Zeven is wat veel. Ik heb een Cagiva Mito gehad met 7 versnellingen. Maar ik hoor over de kwetsbaarheid en dan lijkt de 4-bak de beste keuze. Ik vind alleen die 4e overdrive versnelling niet zo ideaal, maar dat ligt ook aan de karakteristiek van de motor. Mij lijkt een vierde versnelling beter die dicht aansluit op de derde, maar ik heb dan ook altijd gerommeld met hoogtoerige tweetakten met een smalle powerband.
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

die kortere 4 is gewoon te krijgen!
Hop hop gas dr op
Plaats reactie