Dat zeiden ze in '88 ook al.
Al die oude geleerden, rekenkamertjes van de overheid,
gedaan alsof hun baan er echt toe doet.
Hebben toen lekker hun poen gepakt,
er flink van genoten, en zijn nu dood.
Volgende generatie......enz enz.....
Gr. Wim.
Volgens mij kan iedereen een ontheffing aanvragen. Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die buiten Den Haag wonen en in Den Haag werken en op de scooter naar het werk gaan .ik vraag me alleen nog af hoe het dan zit als je een dagje naar de stad wilt terwijl je in een aangrenzende gemeente woont?
ik wist dat het er was. Enkel als ik google moest geloven was die een pak kleiner.lil schreef: ↑11 apr 2026 22:40 ja ik heb daar al zo ontzettend veel over geklaagd hier, dat het me verbaast dat je nog niet wist dat denhaag een no-go is voor onze hondaatjes, hoe zuinig en schoon ook.
en ja die haagse milieuzone is flink groot, het beslaat bekant het gehele midden van zuidholland. als je van monster naar katwijk wil, iets van 20 km, dan mag je zo 80 km omrijden tot aan bijna rotterdam.
ik pak liever mn walmende diesel leger laro om expres fijn dwars door de haagse binnenstad te karren ermee, want oldtimer autos hebben automatisch overal ontheffing voor alle voorkomende soorten milieuzones. tel uit je winst denhaag, en stik er maar lekker in. ik raad iedereen aan om hetzelfde te doen. maak er maar een fijn rokerig dagje uit van. veel plezier
Dat heb ik idd gehoord. Wat dus weer de vraag stelt of ik dan volgende keer niet beter m'n NT70 neem. Wat dan weer te traag is om door die Westerschelde tunnel te moeten want de veer Breskens/Vlissingen laat geen motorfietsen toe. Ze maken het niet gemakkelijk zohypercub2 schreef: ↑12 apr 2026 10:34 Utrecht is inderdaad de volgende die aan de beurt is per 2028.
Ze gaan (bij brommers) echter uit van de datum eerste inschrijving in NL, en mijn CY`tje is in 2023 ingevoerd en gekeurd bij het RDW.
Eens kijken hoe lang ik daar profijt van heb.
Alvorens ik een electrisch 'alternatief' neem heb ik toch eerder een a1 rijbewijs, want moto`s zijn tot nu toe redelijk gevrijwaard van al die symboolpolitiek en de "groene ver-plas wedstrijd".