Lamphouder...ja

is wel duidelijker he sokket is een afleiding uit het Frans..zo bestaan er hier veel woorden.
2de hands vind ik ze wel..ik had de tijd nog niet gehad. Ik was aan het sleutelen
Toch bedankt om effe te zoeken.
Inderdaad..de Noofjes en Amigo's zijn gewild hier en dus duur. Dan moet de restauratie nog beginnen.
Soit.
Vandaag in de namiddag terug tijd gehad om de klus zo goed als te klaren.
Ketting..tandwiel voor...kabelboom..aansluiten..pedalen.
Ok..alles gaat goed. Dan is het tijd voor de proefrit.
Starten. 1 kik..vroeeeeem. 200 meter gedaan.
Shit..ik voel direct aan wat er verkeerd is.
Godverd&^%$%;&,,,*(()(^%$$@@#$^^&*((()).
Je weet wel.
Gisterenavond dan toch niet zo goed het kort gesloten draadje in de ontsteking gefixed.
Ok...nu moet dit goed zijn..voor altijd.
Ik knip de handel af naast de spoel en soldeer netjes een nieuw stukje draad en verberg het achter de contactpunten zo naar boven richting bobijn.
Simpel...moest ik gisteren al zo gedaan hebben.
Maar ja...je weet hie dat gaat soms..
De zaak weer dicht en jas aan..helm op , kik..start direct en ploffen maar met de machine.
Damn...dit voelt goed aan..rijdt vlot..trekt op als een Noof...dus niet hard maar zonder bijtrapoen dus ok.
Ik voel me goed...nog een rondje...opletten wel. Papieren zijn ok..kreeg ik mail van maar ik heb ze nog niet op zak..ook geen nr plaat en verzekering. Als Jan politie me zou tegen houden.......
Ah...het is maar in de straat. Het is mooi weer en ik genier na lang en veel sleutelen.
Terug naar huis en ik rol mij een Van Nelle.
Ik zit tevreden te zien naar dit mooie stukje mekaniek en ben blij.
Het voor en achterlichtje komt wel goed deze week.
O ja...het blauwe stuur er af..had blijkbaar nog stuurtje liggen dat na poetsen voldoende mooi was..hmmm ziet er toch beter uit zo.