Halle medeleden,
Ik bezit sindskort een Honda C50 NT, de elektriciteit is aangesloten met een 12V accu, maar toch werk de verlichting niet. Weet iemand wat er mis kan zijn?
Alvast bedankt!
Elektrisch circuit
-
WillemOving
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Honda C50
Elektrisch circuit
C50 japans TT uit '90 TEAB
Re: Elektrisch circuit
Ik denk dat NIX wel een antwoord voor je heeft
(Lampjes, schakelaars,bedrading de FAQ's etc. al gecontroleerd ?)
(Lampjes, schakelaars,bedrading de FAQ's etc. al gecontroleerd ?)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Jazeker
- Er kan heel veel mis zijn.
Aan jou om te onderzoeken waar het zit!
Dus pak het schema erbij en puzzelen maar.
- Er kan heel veel mis zijn.
Aan jou om te onderzoeken waar het zit!
Dus pak het schema erbij en puzzelen maar.
-
WillemOving
- 4T-MSB beginner
Moet ik dan kijken naar de kabelboom, het achterlicht doet het wel op de dynamo. Maar de rest werkt helaas niet
Ik zou dan als eerste het lampje in de koplamp bekijken. Dat is het makkelijkste en meest voorkomende probleem. Als dat het niet is wordt het wat ingewikkelder.
Overigens, koplamp en achterlicht horen alleen te branden bij lopende motor. Ze zitten niet op de accu aangesloten.
Overigens, koplamp en achterlicht horen alleen te branden bij lopende motor. Ze zitten niet op de accu aangesloten.
-
WillemOving
- 4T-MSB beginner
Oke, dat is fijn om te weten. Dan is e waarschijnlijk iets mis in de koplamp, maar kan ik de rest van de eletra ook aansluiten op de dynamo, of is ie daar te zwak voor.
-
Leon Bosman
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Honda ss50
Ik zou proberen een keer 55 te gaan rijden en kijken of het achterlicht het dan doet, het ik ook gedaan
-
WillemOving
- 4T-MSB beginner
Leon Bosman schreef:Ik zou proberen een keer 55 te gaan rijden en kijken of het achterlicht het dan doet, het ik ook gedaan
Dank voor je reactie, ik zal het zeker binnenkort eens proberen!
Het kan allemaal wel werken zonder de accu, maar het werkt dan gewoon een stuk minder en je hebt vaker kans dat je je lampen opblaast. Ook moet de motor inderdaad lopen wil je de lampen laten branden. Bij contact aan, motor uit, doen alleen je toeter, knipperlichten, neutraal lampje en remlicht het.WillemOving schreef:Oke, dat is fijn om te weten. Dan is e waarschijnlijk iets mis in de koplamp, maar kan ik de rest van de eletra ook aansluiten op de dynamo, of is ie daar te zwak voor.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!