Rode rand op gaskabel aansluiting CD50
Rode rand op gaskabel aansluiting CD50
Op een foto van een (naar mijn idee) origineel Honda CD50 viel mij op dat er een rode rand op de gaskabel aansluiting bij de carburateur zat. Is dit origineel? Zo ja, is dit een rode ring, geverfd of een sticker? Heeft iemand een idee waarom er een rode rand op zit?, voor de sier?
Ik wil mijn CD50 zo dicht mogelijk naar origineel toe restaureren maar ik heb enkel een grijze gaskabel met een zwarte aansluiting waar geen rode rond op zit.
Groeten,
Onno
Ik wil mijn CD50 zo dicht mogelijk naar origineel toe restaureren maar ik heb enkel een grijze gaskabel met een zwarte aansluiting waar geen rode rond op zit.
Groeten,
Onno
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Re: Rode rand op gaskabel aansluiting CD50
Kan me niet herinneren dat er ergens rond de carburateur een rode ring hoorde, wellicht kan je de foto hier even laten zien?
-
Daan
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Denk dat hij het rubber dopje bedoelt dat over het stelschroefje van je gaskabel geschoven zit, waar de kabel de carb in gaat.
Dat dopje ken ik ook met een rode rand. Waarom het daar zit, geen idee. Waarom het een belangrijk detail zou zijn ook niet eigenlijk, maar een beetje modelbouwverf doet wonderen me dunkt.
Dat dopje ken ik ook met een rode rand. Waarom het daar zit, geen idee. Waarom het een belangrijk detail zou zijn ook niet eigenlijk, maar een beetje modelbouwverf doet wonderen me dunkt.
Net pindakaas gegeten dus.
-
justinvos
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Ze zijn er idd met een rode rand, maar ook zonder rood (dus alleen zwart). Maakt verder geen biet uit welke erop zit, als er maar iets op zit 
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
Er zitten grijze kabels op een cd en een orineukert vindt dat belangrijk.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
CB-viguur
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
ik heb ook ergens een net rubbertje bewaard met de rode rand, die is ori geverfd, waarom het is zou ik ook wel willen weten.
Veel remkabels hebben origineel ook een rood kunststof ringetje net boven de onderste aansluiting, waarom dat is??? koppelingskabels hebben het nooit.
Veel remkabels hebben origineel ook een rood kunststof ringetje net boven de onderste aansluiting, waarom dat is??? koppelingskabels hebben het nooit.
Is het trouwens alleen bij grijze kabels of ook bij zwart? Bij zwarte kabels is het mij nooit opgevallen.
Dat is vast de oplossing:die monteurs hadden moeite met het onthouden welke kabel nu ook alweer van de koppeling was,.. Nou simpel die zonder dat roodCB-viguur schreef:ik heb ook ergens een net rubbertje bewaard met de rode rand, die is ori geverfd, waarom het is zou ik ook wel willen weten.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Rode ring ten teken dat het het uiteinde van de kabel is. (Ervanuitgaande dat alle genoemde kabels vanuit de stuurbediening lopen.)
Volgens mij is het gewoon een rot geintje van een kabelmaker.
Hoi,
Het rode randje maakt nogal wat los zie ik
Ik vind het leuk om te weten en ik vroeg mij af waar het voor diende. Dit is trouwens een plaatje van een dergelijke rode rand:

Het rode randje maakt nogal wat los zie ik
Ik vind het leuk om te weten en ik vroeg mij af waar het voor diende. Dit is trouwens een plaatje van een dergelijke rode rand:

-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Honda gebruikt bij veel kabels een rode rand en de enige verklaring die ik heb kunnen vinden/bedenken is de volgende:
Sommige carbs (voornamelijk degene voor race-doeleinden) hebben een zgn Push-Pull systeem, de Pull kant is met rood gemerkt om verwisseling bij snelle de/montage te voorkomen tijdens het sleutelen tussen de races.
Alle kabels (ook allemaal pull btw) die ik bij onze brommers heb gezien zijn ook uitgevoerd geweest met een rode rand vroeger of later in een reeks.
Waarschijnlijk stamt dit nog uit het race tijdperk en is dit later als kostenbesparing weggelaten.
De belangrijke gaskabels waren zowel boven als onder gemerkt omdat op beide plekken de boel kon worden omgewisseld.
Sommige carbs (voornamelijk degene voor race-doeleinden) hebben een zgn Push-Pull systeem, de Pull kant is met rood gemerkt om verwisseling bij snelle de/montage te voorkomen tijdens het sleutelen tussen de races.
Alle kabels (ook allemaal pull btw) die ik bij onze brommers heb gezien zijn ook uitgevoerd geweest met een rode rand vroeger of later in een reeks.
Waarschijnlijk stamt dit nog uit het race tijdperk en is dit later als kostenbesparing weggelaten.
De belangrijke gaskabels waren zowel boven als onder gemerkt omdat op beide plekken de boel kon worden omgewisseld.
-
CB-viguur
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
achteremkabels vanaf een rempedaal hebben het ook.nielspbr schreef:Rode ring ten teken dat het het uiteinde van de kabel is. (Ervanuitgaande dat alle genoemde kabels vanuit de stuurbediening lopen.)
en zowel op grijze als zwarte kabels komt het voor.
Grappig om te weten te komen!,ik heb het idee dat er wel meer zijn die dit zich hebben afgevraagd. Veelal worden de kabels in de loop der tijd vervangen door zwarte standaard kabels. Zo'n rode rand is mij dan ook nooit opgevallen in het 'wild'. Origineel werd het blijkbaar wel vaker door Honda toegepast?
Zie remkabel, rood plastic hulsje.

Zwarte kabels zijn trouwens lelijk..

Zwarte kabels zijn trouwens lelijk..