jongens ik zie het niet meer zitten... misschien dat hier iemand het verlossende antwoord heeft.
ik probeer een cb50f spruitstukje op mijn cbtje te pielen, maar zon simpele taak lijkt voor mij
niet weggelegt.
het bewuste spruitstuk is een paar cm langer dan de gemonteerde versie, dus in het pad
luchtfilterdeksel-rubber-carb-spruituk wordt de carb wat naar achteren geschoven.
nou blijkt het bijpassende cb50f rubber ook langer (!) te zijn dan de gemonteerde, dus de
aansluiting op het luchtfilter schuift nog verder naar achteren.
bovendien is de hoek tussen huis (ovaal) en buis van het nieuwe rubber anders
van beetje geweld ben ik normaal niet vies, maar dit vouwt gewoon dicht als gemonteerd.
volgens cms partslist van de cb50f (niet heilig, ik weet het) hoort er op de be/f (oei) een -153-
type (xr75 k4) deksel op het luchtfilter.....AHA!
maar ...wat rond gezocht en er een paar type van gekocht, een '73 en een '78 model...maar beiden passen niet
eens op het filter huis....verdomme.
nog eens in de parts list van de j gekeken (de honda papieren versie)...daar staat ook de engelse 'snelle' versie in met het lange
spruitstuk (zelfde als de f) maar met een ander rubber...en het deksel is volgens die pl gelijk aan de j
dat rubber is gelijk aan de japanse jx versie (ook lang spruit, ook zelfde huis als de j) en die is inmiddels in aankomst,
maar nou blijft de vraag hoe zit het nou met dat gekke belgische rubber?!
heeft er iemand een plaatje van een passende combi met een f rubber en/of een echte parts list van de belgische f?
rara luchtfilterrubber cb50f
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
rara luchtfilterrubber cb50f
Laatst gewijzigd door ildert op 20 apr 2012 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.
grote klappen, snel thuis
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Re: rara luchtfilterrubber cb50f
Ik heb toevallig de pl met àlle CB types (behalve de K1) , wat wil je precies opgezocht hebben?
Ik heb hetzelfde spruitstuk hier liggen, nèt geen 20mm doorlaat.
Op mijn f-je zat een kort spruitstuk, en de luchtfilterslang paste ook op de Duitse CB50J.
Ik zou niet moeilijk doen en je luchtfilterrubber inkorten, je ziet het nauwelijks en het werkt.
Het luchtfilter rubber voor de F: lang aanzuigtraject, luchtfilter rubber voor de J/general export type: korter traject (althans, voor zover ik dat op de plaatjes van de partslist zie).
Zoals je al merkt, er lijkt geen logica in te zitten.
Ik heb hetzelfde spruitstuk hier liggen, nèt geen 20mm doorlaat.
Op mijn f-je zat een kort spruitstuk, en de luchtfilterslang paste ook op de Duitse CB50J.
Ik zou niet moeilijk doen en je luchtfilterrubber inkorten, je ziet het nauwelijks en het werkt.
Het luchtfilter rubber voor de F: lang aanzuigtraject, luchtfilter rubber voor de J/general export type: korter traject (althans, voor zover ik dat op de plaatjes van de partslist zie).
Zoals je al merkt, er lijkt geen logica in te zitten.
Life is too short for lousy coffee.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
ah dat zou kunnen...twee versies f...lang spruitstuk/kort rubber & kort spruitstuk/lang rubber.
maar dat verklaart niet de behoorlijke hoekverdaaiing van het lange rubber.
ik zou wel willen weten wat er volgens de pl van de be/f aan filter deksel op moet.
volgens de lijst die ik heb (daar staat alleen D en J modellen in, niet de F) zit er het zelfde deksel op en hoort er bij een lang spruitstuk een korter rubber
volgens cms hoort er bij een f een lang spruitstuk, lang rubber en deksel 17228-153-000...maar goed, die roepen altijd maar wat...als het maar verkoopt.
ik zou wel willen weten wat er volgens de pl van de be/f aan filter deksel op moet.
volgens de lijst die ik heb (daar staat alleen D en J modellen in, niet de F) zit er het zelfde deksel op en hoort er bij een lang spruitstuk een korter rubber
volgens cms hoort er bij een f een lang spruitstuk, lang rubber en deksel 17228-153-000...maar goed, die roepen altijd maar wat...als het maar verkoopt.
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
153 is het tussen nummer van de >`78 XR75<. Volgens mijn partslist is het hele aanzuigtraject alléén voor de F een apart onderdeel.ildert schreef:ah dat zou kunnen...twee versies f...lang spruitstuk/kort rubber & kort spruitstuk/lang rubber.
ik zou wel willen weten wat er volgens de pl van de be/f aan filter deksel op moet <Volgens de partslist een .
Verwarring alom, onderdelen die andere nummers hebben, ik zou zeggen ...zaag erin!
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
hypercub schreef: 153 is het tussen nummer van de >`78 XR75<. Volgens mijn partslist is het hele aanzuigtraject alléén voor de F een apart onderdeel.
Verwarring alom, onderdelen die andere nummers hebben, ik zou zeggen ...zaag erin!
ik heb een 78 xr 75 deksel liggen...de hoek van de opening is goed, maar dat past niet op het filterhuis...contour is gewoon anders.
ik heb nou een japans rubber besteld, dus het komt wel goed, maar ik wil weten hoe het zit
maar wat staat er nou voor nummer voor het deksel in jouw pl voor de f?
en huis?
en rubber?
en spruit?
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
Het hele traject voor de F:
Rubber: 17253-149-710
Luchtfilterhuis: 17230-149-710
Deksel luchtfilterhuis: 17228-149-710
Het hele traject voor de J:
Luchtfilterhuis: 17230-149-600
Luchtfilterdeksel: 17228-149-000
Slurf : 17253-149-000
Voor meer vragen, (mits gericht) scan ik de partslist wel ff in.
Rubber: 17253-149-710
Luchtfilterhuis: 17230-149-710
Deksel luchtfilterhuis: 17228-149-710
Het hele traject voor de J:
Luchtfilterhuis: 17230-149-600
Luchtfilterdeksel: 17228-149-000
Slurf : 17253-149-000
Voor meer vragen, (mits gericht) scan ik de partslist wel ff in.
-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
kut cms! ...ze doen echt maar wat daar.
thanks eelco, dat moest ik weten.
ik neem aan dat je de j export bedoelt trouwens.
thanks eelco, dat moest ik weten.
ik neem aan dat je de j export bedoelt trouwens.