uyttersprotjoren schreef:Prinsss50 schreef:Bedankt voor de leuke reacties. Het blokje liep wel toen ik hem ophaald, echter was het niet helemaal 100 punten. Vandaag vrij, dus maar even de klepjes gesteld, onsteking even gecontroleerd en een beetje schone benzine erin. Hij loopt nu een heel stuk beter! Gelijk even een klein stukje gereden, wat mij eigelijk niks tegen viel. Hij remt en rijd nog perfect.
Het is wel een 4 bak, dus ik denk dat die 17 of 19 mm cabr er niet origineel ophoort. Er staat zoals jullie zien wel gewoon ss50c in die cabr. Ik zal hem er vanmiddag eens onderweg halen en kijken wat voor 1 het is.
Ik had het kapje van de ontsteking eraf en zag toen dat er wat in het vliegwiel zat, is dit die onsteking verlater die er origineel op zit? Dit had mijn vorige ss namelijk niet.
Laatst heb ik toevalig hier een topic gelezen over die 5-bak koppen, maar dat is deze niet zoals ik het kan zien. Alu cilinder lijkt mij wel, is dit dat alleen geleverd op de "snelle" versies?
Een achterbrug vinden met dit type stepjes dat lijkt me lastig, of weten jullie toevallig nog iets?
beste starte hij voor de kleppen gesteld waren?
Als een klep te strak staat, dan heb je een kleine kans dat deze niet afsluit en de brommer niet wil starten. Klepspeling is wel belangrijk en makkelijk op te lossen.
Jouw brommer: Carburateur goed schoonmaken, vonk tijd controleren, bougie vonk controleren(vonk mooi blauw, naar de elektrode en niet naar het schroefdraad) , nieuwe benzine, klepspeling en even duwen.