Honda ss50 project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Honda ss50 project

Bericht door Eric »

uyttersprotjoren schreef:
Prinsss50 schreef:Bedankt voor de leuke reacties. Het blokje liep wel toen ik hem ophaald, echter was het niet helemaal 100 punten. Vandaag vrij, dus maar even de klepjes gesteld, onsteking even gecontroleerd en een beetje schone benzine erin. Hij loopt nu een heel stuk beter! Gelijk even een klein stukje gereden, wat mij eigelijk niks tegen viel. Hij remt en rijd nog perfect.

Het is wel een 4 bak, dus ik denk dat die 17 of 19 mm cabr er niet origineel ophoort. Er staat zoals jullie zien wel gewoon ss50c in die cabr. Ik zal hem er vanmiddag eens onderweg halen en kijken wat voor 1 het is.
Ik had het kapje van de ontsteking eraf en zag toen dat er wat in het vliegwiel zat, is dit die onsteking verlater die er origineel op zit? Dit had mijn vorige ss namelijk niet.
Laatst heb ik toevalig hier een topic gelezen over die 5-bak koppen, maar dat is deze niet zoals ik het kan zien. Alu cilinder lijkt mij wel, is dit dat alleen geleverd op de "snelle" versies?

Een achterbrug vinden met dit type stepjes dat lijkt me lastig, of weten jullie toevallig nog iets?

beste starte hij voor de kleppen gesteld waren?

Als een klep te strak staat, dan heb je een kleine kans dat deze niet afsluit en de brommer niet wil starten. Klepspeling is wel belangrijk en makkelijk op te lossen.

Jouw brommer: Carburateur goed schoonmaken, vonk tijd controleren, bougie vonk controleren(vonk mooi blauw, naar de elektrode en niet naar het schroefdraad) , nieuwe benzine, klepspeling en even duwen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Prinsss50
4T-MSB beginner
Bezit: ss50z k1

Bericht door Prinsss50 »

uyttersprotjoren schreef:
Prinsss50 schreef:Bedankt voor de leuke reacties. Het blokje liep wel toen ik hem ophaald, echter was het niet helemaal 100 punten. Vandaag vrij, dus maar even de klepjes gesteld, onsteking even gecontroleerd en een beetje schone benzine erin. Hij loopt nu een heel stuk beter! Gelijk even een klein stukje gereden, wat mij eigelijk niks tegen viel. Hij remt en rijd nog perfect.

Het is wel een 4 bak, dus ik denk dat die 17 of 19 mm cabr er niet origineel ophoort. Er staat zoals jullie zien wel gewoon ss50c in die cabr. Ik zal hem er vanmiddag eens onderweg halen en kijken wat voor 1 het is.
Ik had het kapje van de ontsteking eraf en zag toen dat er wat in het vliegwiel zat, is dit die onsteking verlater die er origineel op zit? Dit had mijn vorige ss namelijk niet.
Laatst heb ik toevalig hier een topic gelezen over die 5-bak koppen, maar dat is deze niet zoals ik het kan zien. Alu cilinder lijkt mij wel, is dit dat alleen geleverd op de "snelle" versies?

Een achterbrug vinden met dit type stepjes dat lijkt me lastig, of weten jullie toevallig nog iets?

beste starte hij voor de kleppen gesteld waren?

Ja, hij liep gewoon toen ik hem kocht. Maar niet zo netjes als hij nu loopt.
uyttersprotjoren
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: xl50 van 1979

Bericht door uyttersprotjoren »

is het kleppen stellen moeilijk?
als hij ni start,dan moet je harder stampen;
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

uyttersprotjoren schreef:is het kleppen stellen moeilijk?
neeehee!
uyttersprotjoren
Frequent 4T-MSB visitor

was het je eerste keet ,dat je het deed?
Prinsss50
4T-MSB beginner

Bericht door Prinsss50 »

uyttersprotjoren schreef:was het je eerste keet ,dat je het deed?

Nee, had het al vaker gedaan. Maar stelt niet zo veel voor.
uyttersprotjoren
Frequent 4T-MSB visitor

hij draiit volledig nu,maar morgen ga ik de kleppen stellen.
Prinsss50
4T-MSB beginner

Bericht door Prinsss50 »

Na enige tijd weer een update. Ben rustig aan begonnen met het klaar maken voor de kenteken keuring. De achterbrug moest vervangen worden, dus heb ik een goede achterbrug op de kop kunnen tikken. Helaas wel met de klapstepjes en de fietsbevestiging. De achterbrug even gespoten in het zwart en voorzien van nieuwe rubbers. Aangezien het toch allemaal los moest heb ik de middenbok een beetje proberen op te lappen. Dit is niet heel erg goed gelukt, ter zijne tijd ook maar vervangen dus. Ook heb ik het achterspatbord van binnen ontdaan van roest en in de hammerite gezet wat daarna is overgespoten met tectyl.

Nu de andere achterbrug erin zit lijkt het allemaal weer een stuk beter. ik heb de uiteinden van het frame weer naar hun oorsponkelijke positie weten te zetten, hierdoor zit het achterspatbord ook weer normaal onder de brommer.

Langzaam aan is de brommer straks klaar voor de keuring. Het motortje is voorzien van nieuwe bougie, bougiedop, olie en contactpunten. Hier begon hij zeer mooi van te lopen. Verder zat het vliegwiel vast gesoldeert. Dit heb ik weer los weten te krijgen en nu rijd de brommer ongeveer 50/55.

Binnenkort zal ik een nieuwe uitlaat bestellen zodat ze daar ook niet meer over vallen.

Het gaat allemaal niet zo snel, maar uiteindelijk wordt het wel wat.
Bijlagen
De baby blauwe achterbrug
De baby blauwe achterbrug
IMG00523-20120228-1952.jpg
Alles eronder vandaan
Alles eronder vandaan
Weer in elkaar
Weer in elkaar
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Mooi ding hoor! maar had je de achterbrug ook niet in k1 grijs kunnen spuiten?
Prinsss50
4T-MSB beginner

Bericht door Prinsss50 »

Ja, had gekunt. Alleen is het toch niet definitief en kon dit op mijn werk zo even overspuiten in het zwart.
Het is sowieso beter als dat blauwe! :lol:
Plaats reactie