Carbu heeft alle aandacht gehad,ontsteking helemaal perfect gesteld,kleppen hebben alle zorg gehad,plaatje luchtfilter (onder buddy) verwijdert... én de bougie, die was nieuw van de vorige eigenaar.Kon je ook duidelijk zien,helemaal schoon.(geen verdere aandacht meer)
Ik kreeg niet het vermogen, en stationair wat een Honda moet kunnen leveren.(vond dat best irritant)
Gisteren wilde ik hem starten om naar m'n werk te gaan....één plop in de uitlaat en gaf geen kik meer.(toch maar weer op de CIAO naar m'n werk....,whats in the name!!!
Na m'n werk meteen proberen de oorzaak te vinden,eerst de bougie eruit, natuurlijk nat! Verder alles nagezien,gekeken naar de vonk, en die was knalgeel en behoorlijk fors.(Toch vonken dus) maar niet willen starten
In het gereedschap-setje zat een oude bougie,roestig en zwart. echt voor reserve,het kaarsje erin gedraaid,CB starten!!!
Ineens zijn alle problemen opgelost,loopt als een zonnetje perfect staitonair,pakt direct op het gas,toerental onmiddellijk terug bij gas dicht,ben gelijk gaan rijden 60km/pu en met het grootse genot bijna 60km gereden ,steenkoud thuisgekomen
Een ding is zeker.....alles is belangrijk, vaak dacht ik "ach zo'n bougie" ding vonkt toch! het zal wel loslopen,nou om de sodemieter niet,iedereen die het al eerder opperde...jullie hebben gelijk..Bougie is belangrijker dan je denkt, daar ben ik nu wel achter, ga zo weer een stukkie karren: