Is dat niet alleen bij de 2 spoels ontstekingen? Ik meen mij te herinneren dat ik ergens heb gelezen dat zo'n 5 spoelige Mitsuba 135W levert, maar ik weet niet meer waar ik deze info vandaan heb. Misschien een of andere scooter site, die zelfde spoelen set word namelijk ook gebruikt in een verschillende scooter ontstekingen, en daar was ik toen op aan het zoeken toen ik mijn Mitsuba die origineel van een XR50 was wilde voorzien van licht spoelen.NIX schreef:Zo uit m'n hoofd gaan die doorgaans niet verder dan 55W.Jurrien schreef:Ik zou zeggen, tel de wattages van de koplamp en het achterlichtje bij elkaar op, tel er iets meer bij voor de accu en je weet hetroow schreef:Iemand die weet hoeveel wattage een 6spoels ontsteking levert?. Of geldt dat niet?
Ik gok er dus op dat een 6 spoelige ongeveer even veel vermogen levert. Ik rijd zelf met een 6 spoelige Nippon Denso, en die levert in ieder geval genoeg vermogen, ik heb een H4 55/60W lamp in de koplamp van de Cee zitten en die brand vanaf stationair toerental al op bijna volle sterkte. Dat was toen ik nog met een 2 spoelige reed wel anders.