Kheb enkele kleine scheurtjes en gaatjes in men tank langs de onderkant, lijkt me wat gevaarlijk om te lassen(denk dat het materiaal te dun is).
nou hoe kan ik dit best oplossen? (moet ook men tank nog ontroesten langs binnen).
Dan ben ik ook nog aan men SS bezig maar ik vind niet meteen waar ik het veertje van men voetrem moet bevestingen aan men kader? als iemand dit effie duidelijk kan maken voor me http://yfrog.com/ma1000514aj
Ik zou die scheur dicht proberen te maken met kneedbaar staal, misschien een klein gaatje boren aan het einde van de scheur zodat ie niet verder scheurt. Kijk verder ff of je tank niet helemaal rot is rondom die scheur.
Roest kun je eruit halen met zoutzuur, goed schudden en even laten staan. Dit is een optie maar vaak zit er ook een roestoplosser bij Tankcure. Tankcure is idd goed spul, is een epoxy met harder, wordt keihard.
Als je het aanbrengt moet je wel opletten dat je niet de benzinekraan erin hebt zitten want dan verstopt die, je moet gewoon een stuk tape over het gat heen doen waar je benzinekraan normaal gesproken in zit en over het vulgat. Zorg ook dat je de tank een paar keer goed ronddraait als je het erin hebt gedaan want anders krijg je een soort van lange druipers in je tank, had een maat van me met z'n Batavus MK4.
Is duur spul dus beter in 1 keer goed doen :p
Als je besluit om dat scheurtje met kneedbaar staal dicht te doen zou ik wel eerst zorgen dat je alle roest uit de tank (en rondom) hebt gehaald ivm een eventuele reactie tussen de roestoplosser/zoutzuur en kneedbaar staal.
Kneedbaar staal is verder wel bestand tegen benzine en andere oliën en oplosmiddelen.
Bedankt voor jullie antwoorden! ik denk dat ik voor de Tank-Cure ga gaan! Moet ik hiervoor die gaten nog dichtmaken eerst? of is de vloeistof vast genoeg(expoxy is toch vrij vast?) om deze gewoon te vullen.
Dan een tank in je scheur
Haha, gewoon plakbandje erop of dichtmaken met glasvezel matje of kneedbaar staal, maar dat is natuurlijk weer ingewikkelder.
leg anders nog is een keer uit waarom dat niet fatsoenlijk te repareren is?
omdat het niet gelast kan worden, of omdat jij niet kan lassen?
maar succes met dicht pritten
Misschien wel makkelijk om hiermee de gaten toe te maken (en goedkoop). Ben enkel niet zeker of dit benzine bestendig is maar ik denk het wel aangezien het epoxy is.