Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
Ik heb zojuist een tot overmaat geboorde cilinder met passende zuiger e.d. gemonteerd en al enkele km's zeer rustig gereden.7
Kan ik nu deze avond zonder problemen 18km aan een stuk rijden? (en 18km terug). Zeer rustig allemaal natuurlijk..
(ik ben de eerste km's niet boven 30km/h geweest)
Wat is de max snelheid de eerste paar honderd km ongeveer? 40?
Kan ik nu deze avond zonder problemen 18km aan een stuk rijden? (en 18km terug). Zeer rustig allemaal natuurlijk..
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
ze hebben mij altijd geleerd de eerste 500 km niet vol gas. je kan hem wel is een keer door trekken maar niet te vaak doen zeeker niet de eerste kilometersstof schreef:Ik heb zojuist een tot overmaat geboorde cilinder met passende zuiger e.d. gemonteerd en al enkele km's zeer rustig gereden.7
als dat zou kloppen van die korte afstanden zou mijn cilinder wel een aardige klap hebben gekregen eerste trip was een kleine 50km toen nog naar ede van arnhem. de edevaarts tocht. toen van ede terug naar arnhem. en van arnhem een c50 met volwassen persoon een 45km naar hengelo zitten sleepen
na dat avontuur is die brommer met pak hem beet 200 km op de cilinder naar luxenburg geboekt en daar pas een keer het gas heele maal open gehad
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
als je alles juist in elkaar hebt gezet zou hij dat wel moeten kunnen, de snelheid is niet zo heel belangrijk (als je maar niet heel lang op zijn top gaat rijden) het gaat er meer om dat je hem niet te veel toeren laat draaien, maar een afwisselend toerental, ik deed dat altijd, zo'n 500 km en dan rustig aan wat harder.
"Horsepower loves the absense of weight"
Dus zo hard moet ik nu ook niet oppassen als ik aan het doen was?
Normaal zit alles juist in elkaar, of ik moet weer vergeetachtig zijn geweest (het is niet de eerste keer dat ik een cilinder vervang)
Dan rij ik rustig tegen 40km/h deze avond, top lag rond 55 met de oude versleten cilinder, nu met een hogere compressie zal er binnenkort wel iets meer uit te halen zijn
Normaal zit alles juist in elkaar, of ik moet weer vergeetachtig zijn geweest (het is niet de eerste keer dat ik een cilinder vervang)
Dan rij ik rustig tegen 40km/h deze avond, top lag rond 55 met de oude versleten cilinder, nu met een hogere compressie zal er binnenkort wel iets meer uit te halen zijn
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
is een werkend neutraal lampje verplicht voor een motor keuring? want er zit er wel 1 in m'n teller, maar geen aansluiting op het blok... (niet dat koperen ding achter de schakelwals)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
waar zou ik moeten letten als ik een ceetje ga bekijken, wat zijn de belangrijkste/slechte punten?
dat de achterkant rot is bekent en moet geen probleem vormen, maar verder nog dingetjes?
voorvork? framenummer?
dat de achterkant rot is bekent en moet geen probleem vormen, maar verder nog dingetjes?
voorvork? framenummer?
Een voorvork rot afentoe ook wel eens...
Maar vooral een hamer en een schroevendraaier om het kontje te 'beoordelen'
Maar vooral een hamer en een schroevendraaier om het kontje te 'beoordelen'
Leuk, nog een CB rijder die nu voor een C gaat!ciebie schreef:waar zou ik moeten letten als ik een ceetje ga bekijken, wat zijn de belangrijkste/slechte punten?
voorvork? framenummer?
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Die dingen staan in overvloed op marktplaats de laatste tijd.
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Monkeymadness schreef:is een werkend neutraal lampje verplicht voor een motor keuring? want er zit er wel 1 in m'n teller, maar geen aansluiting op het blok... (niet dat koperen ding achter de schakelwals)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
ik kan je alleen zeggen dat er bij mijn brommerkeuringen nooit op gelet werd, motorkeuring weet ik niet.Monkeymadness schreef:Monkeymadness schreef:is een werkend neutraal lampje verplicht voor een motor keuring? want er zit er wel 1 in m'n teller, maar geen aansluiting op het blok... (niet dat koperen ding achter de schakelwals)
"Horsepower loves the absense of weight"
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
bij mijn ss50 brommer is er niet op geletMandarijn schreef:ik kan je alleen zeggen dat er bij mijn brommerkeuringen nooit op gelet werd, motorkeuring weet ik niet.Monkeymadness schreef:Monkeymadness schreef:is een werkend neutraal lampje verplicht voor een motor keuring? want er zit er wel 1 in m'n teller, maar geen aansluiting op het blok... (niet dat koperen ding achter de schakelwals)
bij mijn dax motor is er ook niet op gelet
enkel of de verlichting of die het deed groot klien rem achterlicht. en als ze er op zitten knipperlichten
ik praat niet alleen maar poep
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
hoef je niet te hebben.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
ik heb geen flauw idee, we gaan het zondag zien..Matr schreef:Leuk, nog een CB rijder die nu voor een C gaat!ciebie schreef:waar zou ik moeten letten als ik een ceetje ga bekijken, wat zijn de belangrijkste/slechte punten?
voorvork? framenummer?Ik ga zondag kijken voor eentje. Uit welk jaar/land komt die van jou?
weet wel dat het een c70 is, maar had hier al vernomen dat die ook als brommer te keuren zijn, ben heel benieuwd want heb ook nog geen foto ervan gezien
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
owja.. nog iets, het frame nummer van een cee stond toch aan de linkerkant boven het motorblok? en staat daar ook wel type het is?