Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
stof
4T-MSB regular

Re: Kleine vragen topic

Bericht door stof »

Ik heb zojuist een tot overmaat geboorde cilinder met passende zuiger e.d. gemonteerd en al enkele km's zeer rustig gereden.7
Kan ik nu deze avond zonder problemen 18km aan een stuk rijden? (en 18km terug). Zeer rustig allemaal natuurlijk..
(ik ben de eerste km's niet boven 30km/h geweest)

Wat is de max snelheid de eerste paar honderd km ongeveer? 40?
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

stof schreef:Ik heb zojuist een tot overmaat geboorde cilinder met passende zuiger e.d. gemonteerd en al enkele km's zeer rustig gereden.7
Kan ik nu deze avond zonder problemen 18km aan een stuk rijden? (en 18km terug). Zeer rustig allemaal natuurlijk..
(ik ben de eerste km's niet boven 30km/h geweest)

Wat is de max snelheid de eerste paar honderd km ongeveer? 40?
ze hebben mij altijd geleerd de eerste 500 km niet vol gas. je kan hem wel is een keer door trekken maar niet te vaak doen zeeker niet de eerste kilometers

als dat zou kloppen van die korte afstanden zou mijn cilinder wel een aardige klap hebben gekregen eerste trip was een kleine 50km toen nog naar ede van arnhem. de edevaarts tocht. toen van ede terug naar arnhem. en van arnhem een c50 met volwassen persoon een 45km naar hengelo zitten sleepen

na dat avontuur is die brommer met pak hem beet 200 km op de cilinder naar luxenburg geboekt en daar pas een keer het gas heele maal open gehad
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

als je alles juist in elkaar hebt gezet zou hij dat wel moeten kunnen, de snelheid is niet zo heel belangrijk (als je maar niet heel lang op zijn top gaat rijden) het gaat er meer om dat je hem niet te veel toeren laat draaien, maar een afwisselend toerental, ik deed dat altijd, zo'n 500 km en dan rustig aan wat harder.
"Horsepower loves the absense of weight"
stof
4T-MSB regular

Bericht door stof »

Dus zo hard moet ik nu ook niet oppassen als ik aan het doen was? :)
Normaal zit alles juist in elkaar, of ik moet weer vergeetachtig zijn geweest (het is niet de eerste keer dat ik een cilinder vervang)
Dan rij ik rustig tegen 40km/h deze avond, top lag rond 55 met de oude versleten cilinder, nu met een hogere compressie zal er binnenkort wel iets meer uit te halen zijn :)
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61

Bericht door Monkeymadness »

is een werkend neutraal lampje verplicht voor een motor keuring? want er zit er wel 1 in m'n teller, maar geen aansluiting op het blok... (niet dat koperen ding achter de schakelwals)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

waar zou ik moeten letten als ik een ceetje ga bekijken, wat zijn de belangrijkste/slechte punten?

dat de achterkant rot is bekent en moet geen probleem vormen, maar verder nog dingetjes?
voorvork? framenummer?
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

Een voorvork rot afentoe ook wel eens...

Maar vooral een hamer en een schroevendraaier om het kontje te 'beoordelen' :D
Matr
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Matr »

ciebie schreef:waar zou ik moeten letten als ik een ceetje ga bekijken, wat zijn de belangrijkste/slechte punten?

dat de achterkant rot is bekent en moet geen probleem vormen, maar verder nog dingetjes?
voorvork? framenummer?
Leuk, nog een CB rijder die nu voor een C gaat! :D Ik ga zondag kijken voor eentje. Uit welk jaar/land komt die van jou?
C50L, 1980
Moto Guzzi V50 NATO, 1986
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

Die dingen staan in overvloed op marktplaats de laatste tijd.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
Monkeymadness
4T-MSB zombie
Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61

Bericht door Monkeymadness »

Monkeymadness schreef:is een werkend neutraal lampje verplicht voor een motor keuring? want er zit er wel 1 in m'n teller, maar geen aansluiting op het blok... (niet dat koperen ding achter de schakelwals)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
:D :mrgreen:
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

Monkeymadness schreef:
Monkeymadness schreef:is een werkend neutraal lampje verplicht voor een motor keuring? want er zit er wel 1 in m'n teller, maar geen aansluiting op het blok... (niet dat koperen ding achter de schakelwals)
ik kan je alleen zeggen dat er bij mijn brommerkeuringen nooit op gelet werd, motorkeuring weet ik niet.
"Horsepower loves the absense of weight"
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Mandarijn schreef:
Monkeymadness schreef:
ik kan je alleen zeggen dat er bij mijn brommerkeuringen nooit op gelet werd, motorkeuring weet ik niet.
bij mijn ss50 brommer is er niet op gelet
bij mijn dax motor is er ook niet op gelet

enkel of de verlichting of die het deed groot klien rem achterlicht. en als ze er op zitten knipperlichten
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

hoef je niet te hebben.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Matr schreef:
ciebie schreef:waar zou ik moeten letten als ik een ceetje ga bekijken, wat zijn de belangrijkste/slechte punten?

voorvork? framenummer?
Leuk, nog een CB rijder die nu voor een C gaat! :D Ik ga zondag kijken voor eentje. Uit welk jaar/land komt die van jou?
ik heb geen flauw idee, we gaan het zondag zien..
weet wel dat het een c70 is, maar had hier al vernomen dat die ook als brommer te keuren zijn, ben heel benieuwd want heb ook nog geen foto ervan gezien :D
ciebie
4T-MSB zombie

Bericht door ciebie »

owja.. nog iets, het frame nummer van een cee stond toch aan de linkerkant boven het motorblok? en staat daar ook wel type het is?
Plaats reactie