alvast bedankt
aantal vraagjes
aantal vraagjes
wat voor effect heeft een binnenrotor ontsteking op een 4 takt? ik wil namelijk dat mijn brommert wat meer koppel krijgt en nog wat sneller optrekt, heb op het moment 72cc met 19mm carb en vastgezet vliegwiel. (moet alleen even mijn zuigerveren vervangen) en als ik mijn voorvork wil verlagen en ik zaag wat van mijn veren af heeft dit ook verdere gevolgen? kan de poten jammergenoeg niet laten zakken. en als laatste nog wat zou een goede nokkenas zijn om net even wat meer power te krijgen, zodat die net wat sneller optrekt.
alvast bedankt
alvast bedankt
Beunen is de kunst van het improviseren
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Re: aantal vraagjes
VVV?broem schreef:wat voor effect heeft een binnenrotor ontsteking op een 4 takt? ik wil namelijk dat mijn brommert wat meer koppel krijgt en nog wat sneller optrekt, heb op het moment 72cc met 19mm carb en vastgezet vliegwiel. (moet alleen even mijn zuigerveren vervangen) en als ik mijn voorvork wil verlagen en ik zaag wat van mijn veren af heeft dit ook verdere gevolgen? kan de poten jammergenoeg niet laten zakken. en als laatste nog wat zou een goede nokkenas zijn om net even wat meer power te krijgen, zodat die net wat sneller optrekt.
alvast bedankt
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Binnenrotor op 72cc is totaal zinloos als je meer koppel wilt hebben. Blokje gaat er alleen onrustiger van lopen en geeft een snellere gasreactie in vrij.
(en boven de 12500 a 13000 toeren heb je kans dat de koppeling byebye zegt)
(en boven de 12500 a 13000 toeren heb je kans dat de koppeling byebye zegt)
oke, heb nu een vastgezet vliegwiel en als ik nu een vvv eropzet zou dat dan nog veel uitmaken? ik heb de puntjes wel iets voor de F gezet... en dan die nokkenas zou dat voor meer koppel kunnen zorgen?
Beunen is de kunst van het improviseren
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
als je meer koppel wilt, dus eigenlijk laagtoerig wat meer kracht, dan moet je eigenlijk geen innerrotor of snelle nok nemen.. dat geeft alleen meer vermogen met hoge toeren, het makkelijkste zou dus een grotere cilinderinhoud zijn..