gaskabel probleem

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Victorious
4T-MSB beginner

Re: gaskabel probleem

Bericht door Victorious »

hendrik schreef:
Victorious schreef:
nielspbr schreef:De hele schuif. (en de naald hangt in de schuif)
Oke dat klopt dus maar wat ik zo raar vind is dat hij het wel doet als buiten de carburateur hangt, maar als ik hem in de carburateur doe dan blijft mijn gas hangen en werkt hij dus niet
dan doe je de schuif er niet goed in.
hij kan er maar op 1 manier in!
in de carburateur waar je de gasschuif indoet zit een klein bobbeltje.
als je naar je gasschuif kijkt zit er in de lengte een spleet, die moet over het bobbeltje heen en dan past hij.
Je kan het beste de gasschuif erin doen en hem dan wat draaien en dan schiet hij vanzelf goed in de carburateur! :wink:
Ik heb het precies gedaan zoals jij het beschrijft, maar toch werkt het niet.
Ik begrijp er echt niets meer van :?
hendrik
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door hendrik »

dat is gek.
maar paste de gasschuif nu wel beter?
wat is volgens jou te kort de binnen- of de buitenkabel?
want wat is er nou precies aan de hand. past de gasschuif niet in de carburateur of is de kabel zo kort dat de schuif omhoog blijft hangen?
ss50 4 life!
Victorious
4T-MSB beginner

hendrik schreef:dat is gek.
want wat is er nou precies aan de hand. past de gasschuif niet in de carburateur of is de kabel zo kort dat de schuif omhoog blijft hangen?
Kijk ik als ik de gasschuif in de carburateur doe past het naar mijn mening goed(als ik een beetje draai dan glijd hij er in). Daarna moet ik wel redelijk wat kracht zetten om hem dicht te maken, ik weet niet of dit hoort?
hendrik
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door hendrik »

Victorious schreef:
Kijk ik als ik de gasschuif in de carburateur doe past het naar mijn mening goed(als ik een beetje draai dan glijd hij er in). Daarna moet ik wel redelijk wat kracht zetten om hem dicht te maken, ik weet niet of dit hoort?
er zit een veer in, dus het is wel normaal dat hij ietsje weerstand geeft.
wat je zegt is helemaal goed zo doe ik het ook wat draaien en dan hoor je de gasschuif door de druk van de veer erin schieten.
maar het probleem is nog steeds niet opgelost?
of nu wel :D
ss50 4 life!
Victorious
4T-MSB beginner

hendrik schreef:
Victorious schreef:
er zit een veer in, dus het is wel normaal dat hij ietsje weerstand geeft.
wat je zegt is helemaal goed zo doe ik het ook wat draaien en dan hoor je de gasschuif door de druk van de veer erin schieten.
maar het probleem is nog steeds niet opgelost?
of nu wel :D
Nee nog niet, ik zal morgen nog een keer proberen om het op te lossen. Als het niet lukt laat ik het wel horen.
Bedankt voor je hulp :wink:
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Kijk aan welke kant je stationairschroef (en luchtschroef) zit. Vervolgens de gasschuif met de kant waar de insparing van onder tot de helft loopt richting de stationairschroef (en luchtschroef) monteren. De compleet doorlopende sleuf zit dus aan de ANDERE kant. Als het goed is voel je ook een "pinnetje" aan de kant waar de compleet doorlopende sleuf moet, die zorgt dat de gasschuif niet kan draaien maar wel compleet op en neer kan.

Heb je ook de gasnaald met het clipje in de gasschuif laten vallen en vervolgens dat andere clipje (waar de veer op drukt, om de naald naar beneden te drukken) gemonteerd?

Vervolgens moet je inderdaad op het bovenste ronde dekseltje van de carb drukken (dat hoort) om hem op de carb te houden en vervolgens vast te kunnen draaien.

Het is echt niet heel lastig, met een beetje kijken had je er ook kunnen komen.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik denk dat ik iemand klappen ga geven.

En daarna zijn gasschuif erin zet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

NIX schreef:Ik denk dat ik iemand klappen ga geven.

En daarna zijn gasschuif erin zet.
Haha, blijkbaar is hij niet de enige die moeite ondervind bij het monteren van de gasschuif :D
Plaats reactie