Electra doet het niet meer?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Ingmar
4T-MSB beginner
Contacteer:

Electra doet het niet meer?

Bericht door Ingmar »

Hallo mensen,

Ik heb vandaag het achterlicht van mijn Skyteam Dax vervangen voor een origineel achterlicht. Ik had echter het probleem dat hij alleen brandde en hij niet reageerde op de rem. Toen zei een vriend van mij dat ik misschien het lampje uit het oude achterlicht kon gebruiken. Dus ik het lampje vervangen en ineens doet helemaal niets het meer.. Dom van me, het was een ander wattage, maar ik heb nergens iets in de bedrading kunnen vinden.. Dus ik een een stukje rijden en nu blijkt het volgende:

- Normaal gaan voor en achterlicht bij contact meteen aan. Nu niet. Ook de neutraal indicator en de knipperlichten doen het bij contact niet.
- Als ik de motor start met de kickstart, doet de neutraal indicator het en ook de knipperlichten. Het voor en achterlicht nog steeds niet.
- Alles wat hierboven staat is in de situatie dat ik mijn lampenswitch op 'uit' heb staan. Zet ik deze op 'aan' dan doen ook de knipperlichten het niet meer en de neutraal indicator.

Mijn vragen:

- Hoe kan het dat het remlicht het niet doet?
- Hoe krijg ik alles weer werkend?

Mvg,
Ingmar :?
Jaap

Bericht door Jaap »

waarschijnlijk is gewoon je zekering doorgebrand.
die zit daar bij je accu in een doorzichtig hoesje met een reserve ernaast.
Deze er even indoen en lampje met goede sterkte nemen.
En dan haal je een lampje met zowel een rem als een gewoon licht en die draai je er in...
Ingmar
4T-MSB beginner
Contacteer:

Bericht door Ingmar »

Jaap schreef:waarschijnlijk is gewoon je zekering doorgebrand.
die zit daar bij je accu in een doorzichtig hoesje met een reserve ernaast.
Deze er even indoen en lampje met goede sterkte nemen.
En dan haal je een lampje met zowel een rem als een gewoon licht en die draai je er in...
Ik heb er amper verstand van, maar ik heb niets in een doorzichtig hoesje kunnen vinden bij de accu..
Jaap

Bericht door Jaap »

nielspbr schreef:Vo;g de rode draad vanaf de accu, moet je de houder vanzelf tegenkomen (bij mijn pbr is de houder zwart)
idd rode draad en dan de zekering die er reserve naast zit voor de gesprongen in de plaats doen. Bij mijn dax isie doorzichtig vandaar :wink:
Ingmar
4T-MSB beginner
Contacteer:

Bericht door Ingmar »

Ja, gevonden.. Heb hem meteen vervangen en de situatie gemaakt zoals hij vanmorgen ook was. Met het lampje van het nieuwe achterlicht erin. Ik zet hem net aan, werkt, POEF. Weer zekering gesprongen. Hoe kan dat nou? Het was precies hetzelfde als vanmorgen en toen werkte het op deze manier wel zo..?

Ingmar
Jaap

Bericht door Jaap »

ehm, maakt dus blijkbaar ergens kortsluiting.
heb je remkabel en alle andere kabels wel in de goede draadjes gedaan...
verwisselen geeft nog wel eens een doorbranderdje :oops:
Jaap

Bericht door Jaap »

Jaap schreef:ehm, maakt dus blijkbaar ergens kortsluiting.
heb je remkabel en alle andere kabels wel in de goede draadjes gedaan...
verwisselen geeft nog wel eens een doorbranderdje :oops:
los het op door ff met je draadboomschema te controleren.
heb je dit niet voor handen dan moet je een handvol zekeringen kopen en gaan proberen moest ik toen doen... :) . En volgende keer niet zo stom zijn en verschillende kleurtjes tape gebruiken :P
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

Jaap schreef:heb je dit niet voor handen dan moet je een handvol zekeringen kopen en gaan proberen moest ik toen doen... :) . En volgende keer niet zo stom zijn en verschillende kleurtjes tape gebruiken :P
Of zekeringen van iemand anders gebruiken :roll:
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Doe wat zilverpapier om je zekering als ze op zijn. Wel opletten voor smeltende bedrading. Maar zo kun je de kortsluiting op zoeken. Ik denk dat je een stroomvoerende draad op een massadraad hebt aangesloten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie