SS50: VVV Vervroegd niet
-
roeltrachsler
- 4T-MSB beginner
SS50: VVV Vervroegd niet
Beste Plofponycoureurs
Ik heb een probleempje met een ss50.
Er zit sinds kort een imitatie VVV maar hij vervroegd niet. Ik weet zeker dat het een vvv is want de markeringen staan goed en hij werkt in spiegelbeeld van het vliegwiel wat op de ss zat.
Als ik hem los heb werkt het systeem erg soepel (ook als ik maar één armpje aanduw) en op eenmaal gemonteerd op de brommer kan ik hem ook laten vervroegen als ik met mijn vinger een gewichtje beweeg.
Ik heb hem gecontroleerd met een stroboscoop en dan zie je dat hij vonkt op f, ongeacht van hoeveel toeren ik maak. De stroboscoop is goed want ik heb hem ook op 2 cb's getest met vvv en dan zie je heel mooi hoe het ontstekingstijdstip verschuift.
Dus nu de vraag: wat zou het probleem kunnen zijn?
Ik heb een probleempje met een ss50.
Er zit sinds kort een imitatie VVV maar hij vervroegd niet. Ik weet zeker dat het een vvv is want de markeringen staan goed en hij werkt in spiegelbeeld van het vliegwiel wat op de ss zat.
Als ik hem los heb werkt het systeem erg soepel (ook als ik maar één armpje aanduw) en op eenmaal gemonteerd op de brommer kan ik hem ook laten vervroegen als ik met mijn vinger een gewichtje beweeg.
Ik heb hem gecontroleerd met een stroboscoop en dan zie je dat hij vonkt op f, ongeacht van hoeveel toeren ik maak. De stroboscoop is goed want ik heb hem ook op 2 cb's getest met vvv en dan zie je heel mooi hoe het ontstekingstijdstip verschuift.
Dus nu de vraag: wat zou het probleem kunnen zijn?
Brommer maakt niet genoeg toeren om de VVV te 'activeren' ?
Of juist andersom, dat de veertjes te slap zijn waardoor hij direct, met stationair lopen al, helemaal vervroegd is.
Als alles soepel en netjes loopt kan ik weinig anders verzinnen.
Me kennis is niet zo heel erg groot wat dit betreft, maar veel andere dingen kunnen het ook niet zijn denk ik.
Of juist andersom, dat de veertjes te slap zijn waardoor hij direct, met stationair lopen al, helemaal vervroegd is.
Als alles soepel en netjes loopt kan ik weinig anders verzinnen.
Me kennis is niet zo heel erg groot wat dit betreft, maar veel andere dingen kunnen het ook niet zijn denk ik.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
roeltrachsler
- 4T-MSB beginner
-
roeltrachsler
- 4T-MSB beginner
-
arthur
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: CT70 motodax
Wat een gelul allemaal zeg. Een goede VVV gaat pas bij de 5000-6000 toeren vervroegen. Weet niet hoe jullie aan deze "wijsheid" komen?Peek schreef:Jep! Normaal zal een VVV al bij iets meer dan stationair gaan vervroegen, dus waarschijnlijk zijn ze in dit geval inderdaad te slap.bonjour schreef: Of juist andersom, dat de veertjes te slap zijn waardoor hij direct, met stationair lopen al, helemaal vervroegd is.

-
roeltrachsler
- 4T-MSB beginner
Gister weer bezig geweest:
We hebben met de stroboscoop gekeken en hij vervroegd helemaal niet. Blok uit/stationair/vol gas: geen bewegende armpjes.
Daarna hebben we één veertje eruit gehaald en nu vervroegd hij wel maar bij heel veel toeren. En ik heb het idee dat hij soms niet meer terugkomt.
Ik had ook gehoord dat er nokken met verschillende lengtes zijn, misschien dat ik de verkeerde heb.
Wat betreft de toerentallen, bij een cb is het zo:
5000/6000 verlaten
3000/4000 vervroegen
(afhankelijk van je vliegwiel)
We hebben met de stroboscoop gekeken en hij vervroegd helemaal niet. Blok uit/stationair/vol gas: geen bewegende armpjes.
Daarna hebben we één veertje eruit gehaald en nu vervroegd hij wel maar bij heel veel toeren. En ik heb het idee dat hij soms niet meer terugkomt.
Ik had ook gehoord dat er nokken met verschillende lengtes zijn, misschien dat ik de verkeerde heb.
Wat betreft de toerentallen, bij een cb is het zo:
5000/6000 verlaten
3000/4000 vervroegen
(afhankelijk van je vliegwiel)
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Re: SS50: VVV Vervroegd niet
roeltrachsler schreef: Dus nu de vraag: wat zou het probleem kunnen zijn?
je hebt het antwoord zelf eigenlijk al gegeven lijkt mij...roeltrachsler schreef: imitatie VVV
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
De boel goed gangbaar maken, en kijk even of het vliegwiel echt recht op de kruktap zit. Soms zit er naast de spie wat uitstekend materiaal waardoor het vliegwiel niet recht zit. De nog draait om de kruktap heen, en dat gaat alleen als er niets scheef zit of wringt. drupje olie scheelt ook. Als de boe alleen met 1 veer wil werken, maar wel consequewnt vervroegt en verlaat bij dat toerental, heb je er gewoon te zware veertjes op zitten. Wat je bij Loef of Leertouwerr haalt is tamelijk slap, dus zal een heel stuk eerder gan vervroegen. Duur zijn ze niet. Dus check of alles recht zit, smeer het met een minimaal beetje vet of olie en zet er minder straffe veertjes op.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
dat klopt, maar in geval van immitatie VVV is het toch echter slechter, het werkt zo ver ik het heb gezien allemaal niet naar behoren.(of vervroegd meteen, of niet, of half of te laat) Zeg maar zo erg dat je met een normaal vastgezet vliegwiel fijner rijd.honda sleutelaar schreef:dat iets immi is, wil zog niet zeggen dat het per defenitie slechter is.
ook immi is soms goed of beter dan het origineel.
Bovendien willen immi VVV's wel eens rare spanningen opleveren, dus dan om de 500 km je condensator zegt doe het zelf maar....
enz...
Immi VVV's zijn zo ver ik ze heb mee gemaakt ras-echte ellende dingen !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh