Zwaar in de versnelling gaan :S

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Honda SS550Z 1973
Frequent 4T-MSB visitor

Zwaar in de versnelling gaan :S

Bericht door Honda SS550Z 1973 »

Hallo

Mijn Honda SS50 wil soms zwaar schakelen ,

niet te zeggen dat hij altijd zwaar schakeld , maar soms met schakelen gaat het zo zwaar om het schakelpookje naar boven te duwen , hij doet dit niet altijd maar af en toe wel.

Ik hoor het graag waarom het ligt.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Kromme schakelas. Een keer hard op je muil gegaan?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Honda SS550Z 1973
Frequent 4T-MSB visitor

Ja ik ben weleens onderuit gegaan , en hij is wel 4 keer omgeflikkerd , dan moet er een hele nieuwe as in? Zou dat het zijn?
bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Contacteer:

Bericht door bart beekhuizen »

kan zijn, ontkoppelt hij wel goed? kan je bij stilstand schakelen?

boalsert, mooi! vaak geweest heb in harns gewoont, daar zitten ook een aantal strokers die wel weten waar ze mee bezig zijn. niet hier bekent, pb maar voor info.
Afbeelding
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Als het uitmaakt of je nog rijdt of dat hij altijd moeilijk schakelt, kan het in het eerste geval aan de schakelpennen liggen (of de vorken in het ergste geval), in het 2e geval is de as waarschijnlijk krom waardoor hij eenbeetje wringt in het blokje. Dat kan erger worden als de as op dat moment een beetje naar binnen gedrukt staat. De as blijft dan ook eenbeetje naar boven of onder wijzen.. Ik buig een kromme schakelas gewoon recht als ie uit het blokje is.
Marko
4T-MSB beginner

Bericht door Marko »

Ik heb dit soms als mijn meisje weer zo nodig op de SS moest, die kan niet zo geweldig schakelen maar met die mooie blauwe ogen vind ik het altijd zo moeilijk om 'nee' te zeggen... Dan is de weerstand vanuit de 1 naar neutraal zo groot dat ik het er niet op durf te wagen, want het voelt alsof er iets binnen gaat breken. Echter, een metertje of twintig rijden en het schakelt weer als door de boter...
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Uiteraard hoor je je godin op je brommer te laten rijden. Bovendien is het een mooi gezicht. En je mag ook nog blij zijn dat ze het uberhaupt wil.

Het klinkt alsof er een vork klemt. Kan een pen zijn, kan een vork zijn. Kan ook dat je koppeling niet 100% vrij komt. Als het een kromme as is, zou je de pook eens op zo'n moment naar buiten moeten proberen te trekken en zien of het dan minder is. Als het dat niet is en je hebt je koppeling ook al beter afgesteld en het was mijn blokje, rukte ik het uit elkaar.
Marko
4T-MSB beginner

Bericht door Marko »

Ach ja, alles op die brommer gaat er binnenkort toch af en krijgt een grondige check/vervanging/schoonmaakbeurt.

En wat de plofponyamazones betreft heb je gelijk. :p

Shit wat een waardeloos woord, plofponyamazone. Gelukkig is er niemand in de buurt om me te slaan. >__>
Honda SS550Z 1973
Frequent 4T-MSB visitor

Het valt opzich wel mee , heel af en toe doet ie dit , maar laast had ik dat ie bijna niet meer wou , paar dagen later nergens last van heel raar
Plaats reactie