Hallo
Mijn Honda SS50 wil soms zwaar schakelen ,
niet te zeggen dat hij altijd zwaar schakeld , maar soms met schakelen gaat het zo zwaar om het schakelpookje naar boven te duwen , hij doet dit niet altijd maar af en toe wel.
Ik hoor het graag waarom het ligt.
Zwaar in de versnelling gaan :S
-
Honda SS550Z 1973
- Frequent 4T-MSB visitor
-
Honda SS550Z 1973
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Als het uitmaakt of je nog rijdt of dat hij altijd moeilijk schakelt, kan het in het eerste geval aan de schakelpennen liggen (of de vorken in het ergste geval), in het 2e geval is de as waarschijnlijk krom waardoor hij eenbeetje wringt in het blokje. Dat kan erger worden als de as op dat moment een beetje naar binnen gedrukt staat. De as blijft dan ook eenbeetje naar boven of onder wijzen.. Ik buig een kromme schakelas gewoon recht als ie uit het blokje is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Ik heb dit soms als mijn meisje weer zo nodig op de SS moest, die kan niet zo geweldig schakelen maar met die mooie blauwe ogen vind ik het altijd zo moeilijk om 'nee' te zeggen... Dan is de weerstand vanuit de 1 naar neutraal zo groot dat ik het er niet op durf te wagen, want het voelt alsof er iets binnen gaat breken. Echter, een metertje of twintig rijden en het schakelt weer als door de boter...
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Uiteraard hoor je je godin op je brommer te laten rijden. Bovendien is het een mooi gezicht. En je mag ook nog blij zijn dat ze het uberhaupt wil.
Het klinkt alsof er een vork klemt. Kan een pen zijn, kan een vork zijn. Kan ook dat je koppeling niet 100% vrij komt. Als het een kromme as is, zou je de pook eens op zo'n moment naar buiten moeten proberen te trekken en zien of het dan minder is. Als het dat niet is en je hebt je koppeling ook al beter afgesteld en het was mijn blokje, rukte ik het uit elkaar.
Het klinkt alsof er een vork klemt. Kan een pen zijn, kan een vork zijn. Kan ook dat je koppeling niet 100% vrij komt. Als het een kromme as is, zou je de pook eens op zo'n moment naar buiten moeten proberen te trekken en zien of het dan minder is. Als het dat niet is en je hebt je koppeling ook al beter afgesteld en het was mijn blokje, rukte ik het uit elkaar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Honda SS550Z 1973