uitvallen (update!)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Basdb
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Basdb »

Ik heb ook een probleem dat heel erg op die van jou lijkt, mijn vierde versnelling hoef ik vaak niet eens te proberen want dan zakt hij alleen maar terug...

Zelf zoek ik het probleem eerder in de carb...maar heb geen idee of dat het ook echt is...
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

ja maar ik heb een 5 bak zonder 4e versnelling erin die doet het niet, en ik heb ook snelle nokkenas en die geeft minder vermogen in lage toeren en meer in hoge toeren. als ik dan in z'n 3 rij en hij maakt zoveel toeren dat ik moet schakelen dan moet ik dus van z'n 3 naar z'n 5 en dan zakt ie veel verder naar beneden in toeren en krijg ik minder vermogen daarom rijd m'n brommer niet snel in z'n 5 maar dat was niet mijn probleem hij maakte gewoon geen toeren als ik vol gas reed en als ik koppeling inhield dan ineens wel
CD50
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Waarom denk je dat je een 5-bak zonder 4 hebt? Moet je 2x trappen om van 3 naar de volgende versnelling te komen? Zit er tussen 3 en vijf een soort van vrijstand waarin de motoir draait maar je achterwiel niet aangedreven wordt? Wie heeft je verteld dat je een 5-bak met kapotte 4 hebt? Is het een honda blokje of een bami geval?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

NIX schreef:Waarom denk je dat je een 5-bak zonder 4 hebt? Moet je 2x trappen om van 3 naar de volgende versnelling te komen? Zit er tussen 3 en vijf een soort van vrijstand waarin de motoir draait maar je achterwiel niet aangedreven wordt? Wie heeft je verteld dat je een 5-bak met kapotte 4 hebt? Is het een honda blokje of een bami geval?
ik hoef geen 2x te trappen om naar volgende versnelling te gaan, en er zit ook geen vrijstand in tussen 3 en 5 alleen tussen 1 en 2 maar das logisch. degene die mijn brommer had gerepareert die al 30 jaar met klassieke brommers en motoren werkt die zei dat er geen 4 in zat of dat die het in ieder geval niet deed en dat merk je ook met rijden wel dat ie heel erg in toeren teruggaat als ik na de 3 omhoog schakel. en het is een origineel honda blok. wat ik in ieder geval weet is dat ie gewoon niet lekker ook schakelt en bijv. als ik van z'n vrij naar 1 gaat dat ie dan al een beetje vooruit schiet.
CD50
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

haha je hebt dus gewoon een 4bak :lol:
TWD for life!
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ik denk ook dat je je een kletsverhaal hebt laten vertellen. Het zou de eerste 5-bal zijn waar niet de 1 maar de 4 van kaduuk is. Een 5-bak is echt zo anders dan een 4-bak. Onmogelijk dat je gewoon van 3 naar 5 gaat met 1x trappen.

SS bakken hebben 4 met overdrive karakter. Er zit dus een aardig gat tussen 3 en 4. Als je met een snelle nok rijdt heb je daar last van. Of als je voor je setup te zwaar vertand.

Maar ratelen is nooit goed. Ook niet als ie ineens weer een keer 70 gaat. Wel is een vastloper met 70 spectaculairder dan met 40.
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

Ok, nja ik vind ht niet erg als ht dan wel een 4 bak maar ik snap er dan nog steeds niks van. Het probleem was dinsdag, terwijl ik er zaterdag, zondag, en maandag zonder problemen mee heb gereden. Een te kleine sproeier lijkt me ook niet anders zou ik dat wel eerder hebben gemerkt. En het gekke was dat hij maar even die ratel had, toen ik het hoorde zette ik gelijk me motor af en daarna kickte ik hem weer aan en toen hoorde ik het niet meer. Een vriend van mij dacht dat het misschien de zuigerveren zijn maar ik weet niet waaraan je kan zien dat die versleten zijn.
CD50
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

We kunnen nog wel een tijdje gokken, maar je moet echt in dat blokje laten kijken.

Of je hoopt dat ie niet op een ongewenst moment alsnog de geest geeft.
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

NIX schreef:We kunnen nog wel een tijdje gokken, maar je moet echt in dat blokje laten kijken.

Of je hoopt dat ie niet op een ongewenst moment alsnog de geest geeft.
dat is ook zo, voor die ratel moet het blok sowieso open maar voor het andere probleem weet ik nog niet waar ik het moet zoeken...
CD50
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Gewoon opendraaien, dan zul je zien dat je ergens al doende het probleem wel tegenkomt..
Ga heen en vereenvoudig u!
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

?
CD50
Plaats reactie