uitvallen (update!)
uitvallen (update!)
Vanochtend toen ik naar school reed begon me brommer raar te doen, tijdens het rijden reed hij heel langzaam op vol gas en je moest hem aanhouden met de choke terwijl je reed. Hij maakt dus weinig toeren maar als ik koppeling in deed zat ie normaal/redelijk hoog op toeren. Als ik dan weer koppeling liet op komen om te rijden viel die bijna uit en tijdens het rijden reed ie 30 op volgas. Waar kan dit aan liggen? Zijn de zuigerveren misschien versleten of is het iets anders?
Laatst gewijzigd door aj90 op 27 jan 2008 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
CD50
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
dat lijkt mij zelf eigenlijk niet, want gisteren deed hij het wel en zondag had ik de bougie nog gechecked die was bruin (wel iets donkerbruin) hij loopt alleen niet stationair maar hij komt net van de reparateur af en die had hem afgesteld en zei dat hij hem met moeite zo heeft gekregen en dat ie niet veel beter kon worden afgesteld. Ik had trouwens ook toen ik stil stond met de motor draaiend een best harde ratel in m'n blok. En hij schakelde ook heel moeilijk tijdens het rijden.
CD50
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Volgens mij rij je met een tijdbom. ik maakte een keer een blokje open waarvan de 1 het niet meer deed vanwege lomp aantrappen door de vorige eigenaar en overal lagen de losse tandjes. Dat er niet eentje ergens tussen is gekomen bewijst eerder dat het geluk met de dommen is dan dat je kunt stellen dat je gewoon kunt rondtuffen met een bak die om een niet bekende oorzaak een versnelling mist.
Even voor de goede orde: ik noem jou niet dom. Maar ik zou zo'n blokje wel opentrekken en weten waar ik mee rij.
Even voor de goede orde: ik noem jou niet dom. Maar ik zou zo'n blokje wel opentrekken en weten waar ik mee rij.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
miss heb je daar ook gelijk in, alleen heb geen zin dat ik iets belangrijks kapot maak en ik heb nog niet echt speciaal gereedschap (weet ook niet of ik daar veel speciaal gereedschap voor nodig heb... dus ik kijk wel even, maar als ik het zelf doe waar moet ik dan op letten met het kijken naar de versnellingsbak en zuiger?
CD50
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
ik zal sowieso je blok er ff afhalen, je weet nooit wat er mee is gebeurd en het zit toch al niet helemaal goed met die 4e versnelling.aj90 schreef:miss heb je daar ook gelijk in, alleen heb geen zin dat ik iets belangrijks kapot maak en ik heb nog niet echt speciaal gereedschap (weet ook niet of ik daar veel speciaal gereedschap voor nodig heb... dus ik kijk wel even, maar als ik het zelf doe waar moet ik dan op letten met het kijken naar de versnellingsbak en zuiger?
ik heb mijn blok tijdje geleden toen ook opengehad toen ik hem kocht.
ik heb hem toen gewoon op een witte doek gelegd (handig als je kleine onderdeeltjes niet wilt kwijtraken enzo) als je alles gewoon netjes openmaakt en bij elkaar houdt kan je weinig kapot maken.
zorg dat je alles een beetje schoon houdt.
en je ziet gauw genoeg als er losse dingen in je blok zwerven
zolang je hem steeds blijft wegbrengen zal je er nooit wat van leren en het is veel leuker als je hem ook nog zelf kunt maken
en wat kippenverver zegt je kunt hem altijd nog wegbrengen als je er niet meer uitkomt
succes
SS50