uitvallen (update!)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

uitvallen (update!)

Bericht door aj90 »

Vanochtend toen ik naar school reed begon me brommer raar te doen, tijdens het rijden reed hij heel langzaam op vol gas en je moest hem aanhouden met de choke terwijl je reed. Hij maakt dus weinig toeren maar als ik koppeling in deed zat ie normaal/redelijk hoog op toeren. Als ik dan weer koppeling liet op komen om te rijden viel die bijna uit en tijdens het rijden reed ie 30 op volgas. Waar kan dit aan liggen? Zijn de zuigerveren misschien versleten of is het iets anders?
Laatst gewijzigd door aj90 op 27 jan 2008 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
CD50
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

lijkt mij dat je even je carb. moet gaan afstellen
Ga heen en vereenvoudig u!
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

dat lijkt mij zelf eigenlijk niet, want gisteren deed hij het wel en zondag had ik de bougie nog gechecked die was bruin (wel iets donkerbruin) hij loopt alleen niet stationair maar hij komt net van de reparateur af en die had hem afgesteld en zei dat hij hem met moeite zo heeft gekregen en dat ie niet veel beter kon worden afgesteld. Ik had trouwens ook toen ik stil stond met de motor draaiend een best harde ratel in m'n blok. En hij schakelde ook heel moeilijk tijdens het rijden.
CD50
M.i.G
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door M.i.G »

je hebt toch ook 5 bak waarvan de 4 het niet doet?
lijkt me vrij grote kans dat er nogal wat tandjes in het blok zwerven
zou de ratel kunnen verklaren

ik zou het hele blok ff nalopen/reviceren
want losse tandjes is niet goed voor de rest van je blok
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

ik weet niet of er losse tandjes ofzo zitten zou ik dan die ratel niet de hele tijd hebben? toen hij begon te ratelen heb ik de motor afgezet en daarna opnieuw gestart en toen hoorde ik het niet meer, beetje vreemd dus..
CD50
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Volgens mij rij je met een tijdbom. ik maakte een keer een blokje open waarvan de 1 het niet meer deed vanwege lomp aantrappen door de vorige eigenaar en overal lagen de losse tandjes. Dat er niet eentje ergens tussen is gekomen bewijst eerder dat het geluk met de dommen is dan dat je kunt stellen dat je gewoon kunt rondtuffen met een bak die om een niet bekende oorzaak een versnelling mist.

Even voor de goede orde: ik noem jou niet dom. Maar ik zou zo'n blokje wel opentrekken en weten waar ik mee rij.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

ja, alleen dat moet ik dan laten doen want ik heb er zelf niet heel veel verstand van dit is me 1ste brommer en heb voordat ik deze kocht nooit aan brommers gesleuteld ofzoiets...
CD50
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Gewoon proberen is de beste manier om erachter te komen.. Er woont vast wel iemand in de buurt die het aandurft toch?

En als je er onverhoopt toch niet uitkomt kun je hem altijd nog wegbrengen en scheelt het weer geld (je hebt hem immers al deels uit elkaar) :wink:
aj90
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door aj90 »

miss heb je daar ook gelijk in, alleen heb geen zin dat ik iets belangrijks kapot maak en ik heb nog niet echt speciaal gereedschap (weet ook niet of ik daar veel speciaal gereedschap voor nodig heb... dus ik kijk wel even, maar als ik het zelf doe waar moet ik dan op letten met het kijken naar de versnellingsbak en zuiger?
CD50
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

De afkeurwaarden staan in de werkplaatshandboeken die te downloaden zijn van honda-heaven.. Maar als je een beetje sleuteld met verstand moet alles wel aardig heel blijven lijkt :wink:

Waar woon je trouwens?
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

oooh, dat is te ver weg voor mij in ieder geval :wink:
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Of het verstopte kraantje van deze week.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Luuk91
4T-MSB beginner

Bericht door Luuk91 »

aj90 schreef:miss heb je daar ook gelijk in, alleen heb geen zin dat ik iets belangrijks kapot maak en ik heb nog niet echt speciaal gereedschap (weet ook niet of ik daar veel speciaal gereedschap voor nodig heb... dus ik kijk wel even, maar als ik het zelf doe waar moet ik dan op letten met het kijken naar de versnellingsbak en zuiger?
ik zal sowieso je blok er ff afhalen, je weet nooit wat er mee is gebeurd en het zit toch al niet helemaal goed met die 4e versnelling.
ik heb mijn blok tijdje geleden toen ook opengehad toen ik hem kocht.
ik heb hem toen gewoon op een witte doek gelegd (handig als je kleine onderdeeltjes niet wilt kwijtraken enzo) als je alles gewoon netjes openmaakt en bij elkaar houdt kan je weinig kapot maken.
zorg dat je alles een beetje schoon houdt.
en je ziet gauw genoeg als er losse dingen in je blok zwerven :wink:
zolang je hem steeds blijft wegbrengen zal je er nooit wat van leren en het is veel leuker als je hem ook nog zelf kunt maken :P
en wat kippenverver zegt je kunt hem altijd nog wegbrengen als je er niet meer uitkomt

succes :wink:
SS50
Plaats reactie