kan een autospanner in een c50 carter
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
hij moet olie lekken langs de plunjer; soms krijg je schuim of luchtbellen in de olie en die moeten er op die manier uit komen..
als je zoals je zegt olie erin hebben gedaan dan moet hij langs de plunjer lekken en mag er niks langs het ventiel komen..
Vervuiling van de olie (gruis) zorgt voor een slecht werkend ventiel en daardoor komt hij niet op druk..
Ik zou zowiezo het ventiel wisselen bij twijfel; dingen kosten geen drol en als hij toch defect is kost het iets van 50 eurie aan pakkingen dus...gewoon leverbaar via cms..
Verwijderen kan het beste door er een dikke houtschroef in te draaien en middels een klauwhamer ding er uit trekken...(Ja sorry ook ik heb geen ander idee hoe hij er anders uit zou moeten)
Ding erin tikken doe je met iets wat absoluut vlak is...vervorming van het aluminium van het ventiel zorgt voor niet werken..
Het ding bestaat uit een stukje bakeliet met een klein veertje en dat is dichtgefelst..de afdichting binnenin is middels een oring..Ouderdom geeft dus vaak lekage en weigeren...
Bespaar dus niet op de olie en wissel regelmatig of hou het blok schoon...
Ze werken perfect moet ik zeggen alleen is dus het nadeel als ze kapot zijn; dan moet het blok los en dat wil je niet als het blok verder niet versleten is..
Succes
als je zoals je zegt olie erin hebben gedaan dan moet hij langs de plunjer lekken en mag er niks langs het ventiel komen..
Vervuiling van de olie (gruis) zorgt voor een slecht werkend ventiel en daardoor komt hij niet op druk..
Ik zou zowiezo het ventiel wisselen bij twijfel; dingen kosten geen drol en als hij toch defect is kost het iets van 50 eurie aan pakkingen dus...gewoon leverbaar via cms..
Verwijderen kan het beste door er een dikke houtschroef in te draaien en middels een klauwhamer ding er uit trekken...(Ja sorry ook ik heb geen ander idee hoe hij er anders uit zou moeten)
Ding erin tikken doe je met iets wat absoluut vlak is...vervorming van het aluminium van het ventiel zorgt voor niet werken..
Het ding bestaat uit een stukje bakeliet met een klein veertje en dat is dichtgefelst..de afdichting binnenin is middels een oring..Ouderdom geeft dus vaak lekage en weigeren...
Bespaar dus niet op de olie en wissel regelmatig of hou het blok schoon...
Ze werken perfect moet ik zeggen alleen is dus het nadeel als ze kapot zijn; dan moet het blok los en dat wil je niet als het blok verder niet versleten is..
Succes
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
-
Henk Veen
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50c C50dv Novio
Dit is - als ik NIX goed begrepen heb - een CD autospanner. Die kun je volgens h5speedje vervangen door een NT autospanner. Moet je wel het ventiel dicht maken, zie posts van h5speedje in dit topic. Voordeel is dat je ventiel dan in de plunjer zit, als die kapot gaat hoef je dan het blok niet te splitsen.baki schreef:dit is een autospanner, of heb jij het over een nt?