Koppeling carter pakking

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Koppeling carter pakking

Bericht door Brommert »

Ok, even een vraagje. Er zijn 2 verschillende pakkingen voor het koppeling carter in omloop, 1tje met een gat ter hoogte van het olie zeefje en 1tje die dat gat niet heeft. Maar wanneer moet je nu welke gebruiken? Mijn gok is dat die ene met dat gat voor NT blokken is, heb ik het dan goed? En wat gebeurd er als je bijvoorbeeld een pakking zonder dat gat gebruikt bij een NT blokje, krijgt je kop dan geen olie ofzo?

Ik heb tot nu toe altijd pakkingen gebruikt waar dat gat in zit, en als het er niet in zat het gat er zelf in gesneden, en alles werk nog prima (ook alleen nog maar NT en bami blokken gehad).
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
MJB
4T-MSB regular

Bericht door MJB »

Ik rij nu zo'n 200 km met een pakking zonder gat op een Zoncheng 70cc blokje. Dus daar zou eigenlijk een pakking met gat op moeten? Het blokje doet het nog perfect, even kijken dan maar wat anderen hierop reageren :P
HondaHaas
4T-MSB beginner

Bericht door HondaHaas »

Hier staat het uitgelegd...
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Ok, dus als het kamertje met het olie zeefje een gaatje heeft kun je een dichte pakking gebruiken en als het kamertje geen gaatje heeft moet je er 1 gebruiken met een gat.

Maar als ik het zo bekijk kan het in mijn ogen eigenlijk nooit kwaad een pakking met zo'n gat te gebruiken, en kan je die eigenlijk gewoon bij elk blok gebruiken. Dan kan ie, mocht het kamertje wel een gaatje hebben, gewoon olie aanzuigen vanaf 2 kanten. Of zie ik dit fout?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
Plaats reactie