moet nog gekeurd worden, maar dat is geen probleem.
Als ik een kenteken heb, dan ga ik een classicracer maken, denk aan een
Honda Dream, Honda RC110, etc.
Ik heb 3 tanken liggen, 2 motorblokken, 70cc-cilinder en héél véél andere
onderdelen.
e brommer heeft een een mooi klein hydraulisch remklauwtje, dat is mooi meegenomen!
De brommer wordt helemaal onder handen genomen! Alles ga ik (laten) spuiten en opknappen.
Ik ben er niet van plan om er mee te gaan racen, het wordt meer een hobby brommer om toerritjes mee te maken, en om af en toe meer naar school te gaan.
Maar misschien als ik straks mijn autorijbewijs (ben ik nu mee bezig) heb, dat ik er wel het circuit mee opga.
Het project:
Het is nu nog een beetje een zooitje, morgen ga ik op mijn gemak de
brommer demonteren, en alles sorteren en ordenen.
Nu ga ik op zoek naar explodedview's
1 juli - 2007
Aankoop brommer

2 juli - 2007
De brommer demonteren
Mooie brommerlift hè!?

4 juli - 2007
Het frame, achterbrug en de ankerstang zijn naar de zandstraler gebracht, dit kostte mij 30,- Geen gekke prijs toch?
15 augustus - 2007
Zojuist heb ik al het straalwerk gespoten. Resultaat is niet slecht toch? voor een leek

18 augustus - 2007
Het frame heb ik nog een extra laag gegeven, en weer gelakt:

Voor de lol heb ik de brommer een stukje in elkaar gezet, helaas kon het niet zo blijven, want eerst moet het blok afgebouwt worden.
De tank krijgt na de keuring een kleurtje. (Rood met Honda-vleugels)

26 augustus - 2007
Mijn aanwinst op Vehikel:
- Pirelli banden
- Voor- en naslijppasta voor polijsten
- Aantal inbusboutjes (uiteindelijk wil ik alles inbus hebben)
- perfect gedraaide voetstepjes (om backsteps van te maken)

- Speedgas en kale hendels

- Aluminium race-velgen (!!!!)

Ik ben zéér geslaagt! (ik had niet verwacht dat ik die velgen zou vinden)
3 september - 2007
SHIT!!!! bougiegat hartstikke dol, nu net alles perfect in elkaar zit.
Maar gelukkig was Leertouwer mijn redder in nood en heeft een helicoil gemonteerd.
Ik had vandaag vrij, dus ben de hele dag bezig geweest, en ben tot dit resultaat gekomen:

Let op! De roestige onderdelen zijn alleen gemonteerd voor de keuring!
6 september - 2007
De laatste loodjes, alleen nog 1 schroefdraadje van een helicoil voorzien, dan kan de brommer van de workmate af en kunnen we 'm gaan starten.
Nog een belangrijk hoogtepunt vandaag: Its ALIVE! Ik heb een vonk. De condensator was kapot. Ik was ff bang dat het vliegwiel te weinig kracht had om met de hand een vonkje te kunnen genereren, maar gelukkig was het maar een condensatortje.
Zo staat 'ie erbij:

De brommer staat er ondertussen zo bij:

Ik heb 'm nog niet aan de praat gekregen, hij vonkt ook veel meer dan nodig. Dus ik ga toch maar op zoek naar een vliegwiel.
Mijn vader heeft ondertussen van aluminium een remklauw beugel gemaakt. Aan mij is de taak om 'm af te werken. De vorige eigenaar had ook iets gemaakt, en dat uigeshimt met zeer veel ringetjes. Dat is nu dus niet meer nodig.

?? September - 2007
Ik heb een carburateurtje gekocht:

Een knoert van een 18mm.
10 oktober - 2007
http://s171.photobucket.com/albums/u315 ... _A0402.flv
!!!!!!!!!
28 oktober - 2007
Langzaam, maar zeker begint het einde inzicht te komen. Alleen moet ik nog vorkolie hebben, en een spanningsregelaar. Dan is ie gereed voor de RDW keuring, daarna ga ik er mee rijden en omtoveren tot een mooie racer.
Proefrit
Vandaag heb ik met mn broertje een stukje gereden over de weg. Mijn brommer loopt 42!! Verder rijd ie buitengewoon perfect, alleen motorisch nog niet helemaal soepel, maar geen bijgeluiden. Dit is gewoon een kwestie van afstellen en inrijden.

Vrijdag - 2 november
Het project staat niet stil hoor!
Zo ziet er inmiddels uit:

Weer een handjevol boutjes vernieud voor nieuwe inbusjes. Ik wil 'm tot in de details perfect hebben.

24 november, 2007
Nieuwe tank gekocht!

Let op: over 2 dagen naar de RDW!!
27 november, 2007
De keuring hadden we een dagje uitgesteld, mijn vader kon de bus op die dag niet lenen.
Keuring:
Ik ben dus vanaochtend naar de RDW geweest (zonder afspraak), daar hebben we heel lang zitten wachten, totdat we aan de beurt waren.
We werden weg gestuurd, want de inrij-dagen waren uitgezonderd van bromfietsen :v Terwijl ik bericht had gehad, waarin stond dat het wel kon, maar dat mocht niet baten.
We hadden enorm geluk dat mijn vader tijdens het wachten alle blaadjes/folders/posters/ etc. had doorgelezen.
Daar stond (GODZIJDANK!!!) in dat het wel kan. Dus liep de vrouw ff naar achter om het te vragen, toen bleek dat het alleen kon voor een import keuring.
Dus moesten we naar de garage toe. Toen kreeg ik mijn brommer niet meer aan de praat. Na een tijd gerent te hebben met de brommer hebben we de bougie los gehaald (we hadden tonnen gereedschap en onderdelen mee), ff schoon gemaakt (hij vonktte niet meer en was helemaal zwart, verzopen dus), toen weer rennen en godzijdank sloeg 'ie aan
Mijn koplamp gaf tijdens de keuring bijna geen licht, maar dat zag hij door de vingers, want mijn vader zei dat de brommer nog niet klaar is, en 'm eerst gekeurd wilde hebben voordat we er veel geld in gaan stoppen. Al zou die afgekeurd worden daardoor, dan had ik ff de spanningsregelaar ertussenuit gehaald (1 sec. werk), dan heb je een paar seconden de tijd voordat mn achterlicht doorbrand
Er is geen dB-meting gedaan, en de brommer is ook niet op de rollerbank geweest. Hij reed een rondje op het terrein en kwam nog net in z'n 2. Hij concludeerde dat 'ie wel wat veel geluid maaktte (bij hoge toeren, voor de begrenzing), maar mijn vader zei dat er een andere op komt.
Alles was het waard, ik verwacht in enkele dagen mijn kenteken-papieren
Dus nu kan ik 'm gaan opvoeren
31 Januari, 2008
I.v.m. mijn autorijbewijs heb ik niet veel meer aan de Cb gedaan, maar nu ik mijn rijbewijs gehaalt heb, ben ik weer op volle toeren aan de gang geweest:

Het begint al een racertje te worden. IK bouw hem op zoals ik 'm wil hebben, dáárna gaat alles weer uit elkaar voor het poedercouten. Ook het frame ed., want ik ben niet kapot van de kwaliteit van de verf dat er nu opzit.
Volgende week zaterdag ga ik naar FTR in Krimpen a/d Ijsel een mooi zitje kopen:

29 Februari 2008
Zitje kwam binnen, en heb ff geshopt bij Vehikel:

Voorbereidingen caféracerdag in Achterveld 6 juli
Rijwiel gedeelte nu:

Zo gaat ie ongeveer (uiteindelijk) worden:
(Ik ben inmiddels begonnen aan mn tank, ik heb ori. Honda Dream wings aangeschaft.)

Uiterlijk voor de caferacerdag:
(er komen nog meer foto's)