opknappen C320, onderscheid nw/oud model

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
rplimburg
4T-MSB beginner
Bezit: C320s

opknappen C320, onderscheid nw/oud model

Bericht door rplimburg »

Hallo,

Ik heb een C320 die al lang in de familie is maar al 20+ jaar uit elkaar ligt, deze wil ik nu gaan opknappen. Ik heb ook een partij onderdelen inclusief een frame. Ik heb al wat rondgelezen hier en begrijp dat er oudere en nieuwere types C320 zijn. Wellicht kan iemand mij helpen een aantal vragen te beantwoorden. Eerst wat foto's.

De brommer zoals hij origineel was rond 1970

Afbeelding

Mijn originele frame, met C321-xxxx framenummer

Afbeelding

Afbeelding

Tweede frame, met C320-xxxx framenummer. Een gat minder om het motorblok te monteren, beugel voor uitlaat (denk ik) is er niet, montage tank/zadel is anders.

Afbeelding

Afbeelding

Voorvork van C321 frame is krom (ben ermee gecrasht ooit en sindsdien ligt hij uit elkaar)

Afbeelding

Twee tanks

Afbeelding

Wielen van mijn originele C321 zijn er niet meer. Deze heb ik bij het C320 frame gekregen, de tandwieldrager is anders (die met 4 dingen is mijn originele, die met 5 zat op het wiel)

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb één motorblok, nog mijn originele C321. Zit nog in elkaar.

Concrete vragen:
1-Die twee tanks, de zwarte is mijn originele, de bruine lijkt niet te passen. Aansluiting is anders. Is die wel van een C320?
2-Kan ik de voorvorken omwisselen? Enige verschil dat ik zie is dat de moeren bovenop een andere maat hebben.
3-Gaan die wielen passen? Ik zie op internet ook 18 en 19" wielen voor 320s
4-Ik heb geen zadel. Ik zie wel zadels voor een S90 aangeboden worden die identiek lijken te zijn. Weet iemand zeker of dat al dan niet past?
5-Zelfde vraag voor wielen van een S90, die worden in Azie nieuw aangeboden zie ik.

Vriendelijk bedankt alvast.
Plaats reactie