Honda Xr50r met 125cc papieren straatlegaal maken

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
NielsNIELS
4T-MSB beginner
Bezit: 3 honda zb50
1 honda monkey rt
1 honda monkey r
1 honda monkey xr50r
1 honda px
1 honda zb met honda nice 108 en ambriage van honda monkey r

Honda Xr50r met 125cc papieren straatlegaal maken

Bericht door NielsNIELS »

Hallo,
ik heb een honda Xr50r met 124cc papieren
welk blok steek ik eronder en ook welke lichten en kmteller ofzo?
momenteel origineel 50cc blok.Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Re: Honda Xr50r met 125cc papieren straatlegaal maken

Bericht door butt head »

Op de een of andere manier kan je in België nog veel cc papieren los kopen en zelf een nummer er in slaan.

In nederland is dat onmogelijk en is het bij de eerste de beste controle inbeslagneming van het voertuig

Je zou dus een heel cc blok er onder kunnen schroenen een lampje monteren maar hoogst waarschijnlijk ben je hem krijt bij de eerste de beste controle.

Succes
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

butt head schreef: 28 dec 2025 22:30 Op de een of andere manier kan je in België nog veel cc papieren los kopen en zelf een nummer er in slaan.

In nederland is dat onmogelijk en is het bij de eerste de beste controle inbeslagneming van het voertuig

Je zou dus een heel cc blok er onder kunnen schroenen een lampje monteren maar hoogst waarschijnlijk ben je hem krijt bij de eerste de beste controle.

Succes
dat in België mogelijk is ja. MAAR de politie is niet achterlijk en zit echt op deze modellen XR/CRF50-70 te zoeken omdat ze weten dat hiermee teveel gesjoemeld wordt en ze niet baanlegaal zijn.
Zelfs een geval dat ze een door de RDW gekeurde uit de baan hebben gehaald. RDW =/= Europese goedkeuring dus die mens is z'n "legale" moto kwijt omdat dit dus een niet baan legaal motootje is

mijn idee: blijf weg van die XR/CRF's want ze jagen erop. 124cc papieren die niet kloppen, ze checken ze geloof me, is echt vragen voor de politierechtbank te komen
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Dat je nog een zo goed als nieuwe 2002 XR50 hebt kunnen vinden joh, ongelooflijk. Mooiste jaar.

Ik zou er niet mee gaan rijden met vervalst framenummer, gegarandeerd inbeslagname als je wordt aangehouden.
Ik heb in het verleden (in NL) wel meerdere offroad fietsen gekeurd bij de RDW, waaronder een CRF70 voor mezelf. Maar ik heb er wel altijd voor gezorgd dat ze helemaal legaal waren met verlichting en alle vereiste zaken. Belangrijkst is dat die zaken erop blijven zitten wanneer je ermee gaat rijden, want volgens mij is het probleem met name dat gekeurde dingen uit NL dan naar België gaan en dan wordt zo'n ding weer terug origineel full-cross gemaakt, maar dan met plaat achterop. Ja dat pikt de politie natuurlijk niet.

Mocht dat ding nou echt een origineel XR50 framenummer hebben en de papieren kloppen op dat nr (no chance), dan kun je vast op de website van het Belgische RDW equivalent vinden aan welke eisen een motorfiets moet voldoen.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

wij hebben geen RDW... dat is net de reden waarom hier zoveel gesjoemeld wordt
en de hoofdreden waarom al die crosser types geviseerd worden door de politie. De tijd dat je die met een kluitje in het riet stuurde is al lang voorbij. Merendeel van deze nu hebben zelf met die dingen bezig geweest en herkennen wel een niet 50cc motor
Plaats reactie