Hey
Ik heb 2 jaar geleden een Zhenhua Dax 50cc gekocht maar ik rij er pas een 5-tal maanden mee. Sinds enkele weken merkte ik dat vanaf wanneer ik mijn brommer start dat er meteen een tikkend geluid komt van uit mijn motorblok.
Ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van maar ik ken de basis ervan wel.
Ik heb zonet mijn motorolie vervangen omdat ik dacht dat het daaraan misschien zou kunnen liggen maar dat was het geval niet. Wel zat er enorm vuile en enorm weinig motorolie in mijn motor. Ik heb het gevoel dat het getik lichtjes is verminderd maar toch hoor ik het nog.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, of weet iemand soms waaraan dit zou kunnen liggen?
Alvast bedankt
Mvg Yörick
Tikkend of ratelend geluid wanneer ik de motor aanzet.
-
yorickblommaert
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Zhenhua Dax 50cc
Re: Tikkend of ratelend geluid wanneer ik de motor aanzet.
Hallo, het zou eventueel de vertanding kunnen zijn in de motor. Ik denk dat je je er niet teveel zorgen over moet maken, het is toch best dat je het altijd eens laat onderzoeken wat het precies zou kunnen zijn. Te grote klepstoters die ervoor zorgen dat de uit en inlaat kleppen niet verkeerd gaan draaien kunnen er ook voor zorgen of als die versleten zijn. Het hangt er vanaf waar het geluid precies zit als je dat kan opmerken.