Honda c310A engine swap

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Julius
4T-MSB beginner
Bezit: Honda c50 Honda cb50

Honda c310A engine swap

Bericht door Julius »

Hallo allemaal,

sinds kort heb ik een c310A aangeschaft voor een nieuw project. Dingetje was niet in de beste conditie, nog was deze origineel dus deze wil ik graag ombouwen. Liefst wissel ik het motorblok om voor een ss50 type blokje, zie het soms voorbijkomen, ook tijdens de Honda dag maar heb geen idee hoe ik dat het beste kan doen. Iemand tips?/ervaring?
Hoor het graag!
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Re: Honda c310A engine swap

Bericht door lil »

ik zou zeggen slecht idee want je moet dat ding origineel willen houden.
maargoed, het is jou brommer en wat je ermee doet moet je zelf weten. edoch, een ss blok past niet zomaar, de ophangpunten zijn anders. dus dat word ofwel je frame verzagen en verslijpen en verlassen, of een mooie bracket verzinnen zodat je het blok er wel in kan hangen maar toch het frame intact kan laten. er zijn wel mensen die iets dergelijks gedaan hebben, maar ik weet zogauw niet meer welke. probeer de zoekfunctie es
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda ps50 de luxe
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

met verwijzing van: ( nog (noch) was deze origineel ) neem ik aan dat er niet veel meer origineel was? dan zou ik me lekker uit gaan leven als ik jou was ;)
nog steeds zoekende naar sleutel 10.....
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

het woordje 'noch' in dergelijke vorm betekent; 'ook niet'. de juiste vorm zou hier dan 'nogthans' moeten zijn, wat zoveel betekend als 'desalniettemin'. maar wellicht word in bepaalde streken volstaan met kortweg 'nog', maar ik vraag het me af... dus ja TS zal de 'noch' versie bedoeld hebben. dus hij zal bedoeld hebben te zeggen dat de c310 niet in beste conditie was, en ook niet meer origineel. maar werkelijk, gebruik van archaische woorden in hoogdravend taalgebruik kan je beter overlaten aan pedante ouwe lullen zoals ik, die tenminste nog weten hoe het hoort. kom op zeg, je wil toch niet op mij lijken?... doe dan op zn minst een beetje beter je best. en sowieso, iedereen van na 1995 moet hier helemaal van wegblijven want wat daarna onderwezen werd is de qualificatie "nederlands" niet meer waard. het is een nieuw verzonnen taal, verzonnen door mensen met geen enkele grammaticale aanleg of ook maar enig benul ervan, en die dus een eigen naam hoort te hebben.

is het mogelijk om octrooi aan te vragen op nederlandsheid? want dat word maar te pas en te onpas op vanalles geplakt wat het niet is.
Laatst gewijzigd door lil op 05 jul 2025 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

Dus je bedoeld dat ik het bij het juiste eind had? en het woord (nog) in de juiste context zette?... dank je wel Nix!
oh crap.... nu begin ik inderdaad op je te lijken...leeftijd zal ook niet veel verschillen denk ik;)
maar we zijn weer geheel off topic! ... verkappen die c310A ! zaag erin!
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ja je had perongeluk gelijk, schat ik in...

ik ben trouwens lil, niet NIX, je wil toch geen vijanden maken hier wel?
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

:lol: sorry lil, je bent zeker niet Nix
Laatst gewijzigd door Rome op 05 jul 2025 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

je kan beter zeggen sorry NIX, mij kan het niet schelen. :p
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Bericht door Rome »

De tijd zal het leren.
Julius
4T-MSB beginner

Bericht door Julius »

Rome schreef: 05 jul 2025 19:48 met verwijzing van: ( nog (noch) was deze origineel ) neem ik aan dat er niet veel meer origineel was? dan zou ik me lekker uit gaan leven als ik jou was ;)
Haha, ja je hebt gelijk, idd…
Julius
4T-MSB beginner

Bericht door Julius »

Rome schreef: 05 jul 2025 20:47 Dus je bedoeld dat ik het bij het juiste eind had? en het woord (nog) in de juiste context zette?... dank je wel Nix!
oh crap.... nu begin ik inderdaad op je te lijken...leeftijd zal ook niet veel verschillen denk ik;)
maar we zijn weer geheel off topic! ... verkappen die c310A ! zaag erin!
Haha, Allright! iemand tips hoe ik dit beste kan doen? Heb nog een oud c50 Frame…misschien blokophanging afzagen? Vervolgens aan de c310 lassen?
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

er schiet me een quote te binnen...

"You know, in certain older civilized cultures when men failed as entirely as you have, they would throw themselves on their swords.", the 'operative' in de film serenity.

context text is hier te vinden; https://www.quotes.net/mquote/1197169 maar je kan ook de film kijken, als je hem vinden kan. best een goeie, ter afsluiting gemaakt voor een tv serie die halverwege gewoon afgekapt is door iemand van de directie ergens van een tv station. jammer, was een goeie serie eigenlijk wel.

oh, ontopic. probeer de zoekfunctie eens.

overigens, waarom probeer je dat c50 frame niet op een c310 te laten lijken? blok past dan al, het enige wat je nog moet doen is die ei-tank erop fabriken, lijkt me het makkelijkst
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

ik zou ook wel verder kunnen helpen maar dan moet ik ook de zoekfunctie gaan gebruiken, en daar ben ik te lui voor. het enige dat ik je kan zeggen is de zekerheid dat het ergens te vinden is, dus je zoekt iig niet naar iets wat er niet is. het ging daarbij geloof ik om een c320, maar dat is net zoiets.
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

overigens, waarom probeer je dat c50 frame niet op een c310 te laten lijken? blok past dan al, het enige wat je nog moet doen is die ei-tank erop fabriken, lijkt me het makkelijkst
[/quote]

Er rijden wel wat mensen rond die dit al gedaan hebben, die hebben er zeker weten geen c50 frame voor verzaagd . Gewoon netjes het blok uitlijnen op het zicht en dan de ophanging daar naar toe werken.
Hop hop gas dr op
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Julius schreef: 05 jul 2025 17:56
deze wil ik graag ombouwen.
maar heb geen idee hoe ik dat kan doen.

Ik zou er niet aan beginnen.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Plaats reactie