Mijn PC50 K1

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
PB HONDA PC50
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda PC50 K1
Honda PC50 Deluxe
Honda C50 Little Cub

Mijn PC50 K1

Bericht door PB HONDA PC50 »

Deze PC komt uit België, plaatje van Luik 1984 zat er op. Toen ik ‘m kocht had ‘ie aannemelijk decennia stil gestaan - Kan zomaar zijn dat er ook voor het laatst op gereden is mid jaren ‘80 - met een dikke laag vuil en stof er op. Het chroom van de velgen is wat aangetast, precies het stuk dat ‘laag’ stond al die jaren. Ik heb de brommer schoongemaakt, alles gedemonteerd, gereinigd, gesmeerd enzovoorts en toen weer opgebouwd. De cilinder had standschade dus ik heb de cilinder laten honen naar 1e overmaat en de carburateur ultrasoon gereinigd. Het buitenste carter eraf gehaald en zo het blok goed kunnen spoelen vanwege een dikke laag oude olie/ sludge.

Het resultaat is een 100% originele PC50 met weinig kilometers. Ik heb een half dozijn stoterstangers gehad, nog nooit eentje die zo mooi liep als dit PC’tje https://youtube.com/shorts/9OO7jYX7fWI ... 1bca_f3TxM

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PB HONDA PC50 op 31 okt 2024 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Re: Mijn PC50 K1

Bericht door wim V8 »

Knappe PC50. Klasse, en mooi verhaal.
Veel plezier met de Honda.
Happy met Honda ;)

Ps. De stickers horen er origineel niet op.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
PB HONDA PC50
Frequent 4T-MSB visitor
Honda PC50 Deluxe
Honda C50 Little Cub

Dank je Wim! Het leuke was, dat de brommer er écht niet uit zag maar elk boutje origineel en onaangeroerd was. De uitlaat is trouwens van Luhao, de originele heb ik er nog bij maar ik moet nog bedenken of ik die kan fatsoeneren.

Die stickers, dat klopt! -> die heb ik er zelf opgeplakt, vond het leuke stickers. Eentje nog optisch onlogisch geplakt ook, dus ik moet het eigenlijk weghalen of nog eens nieuwe plakken 😁
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Ja, de stickers komen van de PC50 deLuxe
Plak ze anders op de plaats waar de pc deluxe ze heeft zitten.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
PB HONDA PC50
Frequent 4T-MSB visitor
Honda PC50 Deluxe
Honda C50 Little Cub

Ik heb weer stickers besteld, ga het nog eens doen en dan idd op het frame :D
PB HONDA PC50
Frequent 4T-MSB visitor
Honda PC50 Deluxe
Honda C50 Little Cub

De beschadigingen op de tank vond ik storend, dus tankje en kapje aan de overliggende zijde gespoten, tevreden met het resultaat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is inmiddels een heel nette en technisch zeer goede PC, enkel de velgen zijn niet zo fraai meer. Door het decennia stilstaan is van beide velgen ongeveer de helft zwaar gecorrodeerd. Ik twijfel erg of ik de velgen moet conserveren en spuiten (velgenspray) of moet vervangen. Probleem is dat er enkel supergoedkope nieuwe velgen te koop zijn, dat kan niet veel wezen voor €30-40, toch…? 1 aanbieder biedt originele velgen aan voor €200/stuk, dat gaat me ook weer wat ver… het nou €100 per velg was…

Als iemand een tip heeft hoor ik graag
Oscar
4T-MSB regular
Bezit: CD en SS

Bericht door Oscar »

Ik heb in ieder geval liever zwaar gepoetste ori velgen (alu folie) met desnoods een beetje oxidatie dan velgenspray.

Volgens mij zijn goede losse velgen sowieso niet duur. Dus 30 zou ik best durven proberen als de ori echt niet glimmend te krijgen zijn. Ik neem aan dat je deze brom niet als daily gaat gebruiken. M.a.w. hoe vaak worden ze nat, laat staan pekel.
PB HONDA PC50
Frequent 4T-MSB visitor
Honda PC50 Deluxe
Honda C50 Little Cub

Ik rij enkel met mooi weer, dus inderdaad geen regen laat staan pekel. Maar het voelt bijna té goedkoop. Goed, €200 per velg is ook weer het andere uiterste natuurlijk 😬

Ik ben het met je eens, velgenspray is geen oplosssing voor verder een heel nette niet-gerestaureerde 4-takt dus voorlopig probeer ik het zo fatsoenlijk mogelijk te houden met een beetje poetsen. Wie weet loop ik nog eens tegen een mooi setje gebruikte complete wielen aan.
PB HONDA PC50
Frequent 4T-MSB visitor
Honda PC50 Deluxe
Honda C50 Little Cub

In juli vanwege een lange rit naar de Zeelandse kust een mandje voor op het voorrek gekocht - heel nette kwaliteit en perfecte passing. Erg handig ook!

Afbeelding

Afbeelding

Achterlicht was op de bekende plek gescheurd, maar nog wel te redden. Tijdelijk even een reproductie-achterlicht gemonteerd, ik was blij dat ik die nog had liggen!
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie