Beste leden, Zal direct even zeggen dat ik het forum al enige tijd afgespeurt heb, maar niks kunnen vinden wat mij tot nu toe heeft kunnen helpen. Het spijt mij als ik enige onduidelijkheden vertel, maar het is een best gecompliceerd verhaal.
Ben sinds een paar maand nu trotse bezitter van een CB50J, best veel aan opgeknapt, waaronder alles zelf opnieuw gespoten en bestickerd. Nu heb ik echter vrij veel problemen met het fatsoenlijk afstellen van de brommer. Zal eerst even wat details noemen.
Er zit een onbegrensde uitlaat op,
een vervroegend vliegwiel,
een standaard nokkenas,
een nieuwe bobine en condensator gemonteerd
en een nieuwe 20 mm shengwey carberateur (https://4taktwinkel.nl/Carburateur-SS50 ... -Sheng-wey).
Toen ik de brommer kocht, bleken de kettingspanners van de nokkenas te missen. Daardoor wou die eerst niet lopen. Daarom het hele blok maar na gekeken en allemaal nieuwe pakking er in gedaan. Ook de zuigerveren meteen vervangen. Het blokje liep maar niet al te mooi. Mijn kameraad heeft ook een CB50J die bijna perfect loopt, deze carberateur geprobeerd en daar liep mijne precies hetzelfde op als zijn brommer. Nu is het probleem echter dat de brommer stationair perfect loopt en het stationair toerental ook makkelijk af te stellen is. De meegeleverde sproeiers zijn 89 en 35 voor de stationair. Daar loopt de brommer dus stationair mooi op. Echter als ik gas geef moet ik dat langzaam aan doen, anders stagneert deze. Als ik het gas langzaam opbouw loopt het toerental wel door naar ongv. 13000(dit is in de neutraal). Dat haalt de CB50 van mijn kameraad ook. Maar als ik ga rijden wil deze echter niet verder dan de 8000 toeren. Die kameraad trekt hem onder het rijden wel door naar de +-13000 toeren. Valse lucht krijgt hij niet, want ik ben met remreiniger om de caberateur heen geweest terwijl hij liep. Nu ben ik al met sproeiers aan het stoeien geweest. kleinere sproeiers lijken het alleen maar erger te maken. Grotere sproeiers verzacht het effect van in 1x vol gas geven en stagneren, maar dan loopt hij hoogtoerig niet. Iemand enig idee waar ik het nu moet zoeken of wat ik moet doen? Bij voorbaat dank!
Groeten
Jacob van Emmerik