carburateur C310A, afdichting ja of nee....

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
1966-c310
4T-MSB beginner
Bezit: Honda C310a, 1966

carburateur C310A, afdichting ja of nee....

Bericht door 1966-c310 »

Hallo allemaal,
een vraag over de Keihin DPS13 carburateur van een Honda C310A.
op de carburateur zit een drukschuif om extra benzine toe te laten in de carburateur, weergegeven in de cirkel. aan de binnenzijde van de carburateur wordt deze geborgd door een circlipje, daaronder een platte ring en het volgende deeltje (zie pijlen) is voor mij een vraag. wie weet of dit deel (zie pijlen) een platte ring is of een rubber O-ringetje, mogelijk ter afsluiting als de drukschuif in ruststand bevind (geheel naar boven) :shock:?. Bij mijn carburateur zat niets op deze positie en alleen zwarte sporen van misschien een rubberen afdichting?? :roll: :roll:

wie kan mij helpen en vertellen of hier wel of niet iets tussen hoort?
Bedankt alvast voor het meedenken
Bijlagen
20150830_113832.jpg
Babs
4T-MSB beginner
Bezit: 2keer cd50 ,st70,c200,ss50,c310,c321,cx500,cb125,s65,s50,c100

Re: carburateur C310A, afdichting ja of nee....

Bericht door Babs »

Die onderdelen zijn van je vlotter knopje kan je je vlotter mee naar beneden duwen om te vlotteren hadden oude brommers motoren vaker.Heel nuttig is het niet en het zit in een deel van je carburator die altijd direct met de buitenlucht verbinding heeft door de overloop ,dus als er niks zit ook geen punt rijd gewoon zonder.wat er origineel daar zit rubber of ringetje ik weet het niet uit mijn hoofd ik zal deze week is kijken bij mijne.Succes en veel rij plezier.

Babs
1966-c310
4T-MSB beginner
Bezit: Honda C310a, 1966

Re: carburateur C310A, afdichting ja of nee....

Bericht door 1966-c310 »

Hoi, bedankt voor je reactie. rijden gaat nog even duren, plofje heeft 28 jaar niet meer gelopen en probeer ik stukje bij beetje weer aan de praat te krijgen.... dit is zo'n struikelpuntje waarvan je niet weet of er iets tussen hoort. de werkplaatshandleiding of onderdelenboek geeft ook geen uitsluitsel. heb het gevoel dat er niets tussen hoeft want het benzine nivo komt niet zo hoog maar weet het graag zeker. sleutelen is een hobby maar onnodig uit- en in elkaar zetten niet.....
Hoor het graag van je!
Plaats reactie