Dag boys n girls
Ik ben weer een beetje meer met honda 4takt bezig nu m'n meisje ook (eindelijk!) besmet is met het brommervirus.
Ik heb uit de container een c50 frame gevist, waar nog een verzekeringsplaatje (!) op zat. Gewoon een keurbaar frame maar uiteraard weggerot aan de achterkant. Geen punt, maak ik wat leuks van.
Maar ik heb uiteraard ook een blok nodig (zoek nog c50 carters....... dus wie wat over heeft). En nu zit ik met de cilinderkop. De OT 50cc koppen met 20mm gat carb aansluiting en grote kleppen lijken een beetje op te raken. Uitgesleten nokkenasbanen etc. Is er een leuk alternatief?
Ik wil gewoon 50cc of mss 70cc gaan monteren.
cilinderkop
cilinderkop
cracque frontal
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: cilinderkop
Jincheng singa kopje. (ot50 met gelagerde nok)
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
+1nielspbr schreef:Jincheng singa kopje. (ot50 met gelagerde nok)
Prima kopjes voor relatief weinig.
Life is too short for lousy coffee.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik dump graag een setje carters bij je of ik stuur ze op. Hoe compleet moet het zijn? Gewoon voor handmatige spanners?
Overigens zijn C50 koppen zat te krijgen en als je er een opgefriste valstroom op zet met de juiste kleine doorlaat isolater en carb zelf ook de kleine uitgang, sta je ervan te kijken hoe hard zo'n ding kan gaan. Ook een kleine uitgang valstroom is er in 16mm. Alles doorprikken en de boel goed vlakken doet wonderen. Zelfs met een 70 voor 50 kop setje loopt dat als een brandweer. Mijn monkey met deze setup gaf op de testbank een dikke 5pk. Ik zou dus gewoon voor de C50 kop gaan en de valstroom. De Singa kop kan een leuk alternatief zijn, maar ik port zo'n kop eerst flink, want dat hebben ze echt nodig gezien de randen van bijvoorbeeld de klepzittingen en de puisten rond de geleiders. Ook is de inlaat geen 20mm, maar kleiner. Met een C50 kop ben je sneller klaar en ze zijn er zat in onverklote toestand omdat niemand ze wil.
Of moet het bloedhard gaan?
Overigens zijn C50 koppen zat te krijgen en als je er een opgefriste valstroom op zet met de juiste kleine doorlaat isolater en carb zelf ook de kleine uitgang, sta je ervan te kijken hoe hard zo'n ding kan gaan. Ook een kleine uitgang valstroom is er in 16mm. Alles doorprikken en de boel goed vlakken doet wonderen. Zelfs met een 70 voor 50 kop setje loopt dat als een brandweer. Mijn monkey met deze setup gaf op de testbank een dikke 5pk. Ik zou dus gewoon voor de C50 kop gaan en de valstroom. De Singa kop kan een leuk alternatief zijn, maar ik port zo'n kop eerst flink, want dat hebben ze echt nodig gezien de randen van bijvoorbeeld de klepzittingen en de puisten rond de geleiders. Ook is de inlaat geen 20mm, maar kleiner. Met een C50 kop ben je sneller klaar en ze zijn er zat in onverklote toestand omdat niemand ze wil.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
NIX schreef:Ik dump graag een setje carters bij je of ik stuur ze op. Hoe compleet moet het zijn? Gewoon voor handmatige spanners?
Kijk, da's interessant. Zijn de kleppen in die dingen dan wel even groot als de OT SS50 kop? Want ik dacht dat die dingen kleinere kleppen hadden. Zo niet, dan is zo'n kop natuurlijk prima. Kanalen een beetje bijwerken is natuurlijk geen probleem.
Bloedhard hoeft absoluut niet, tot nu toe vind ik als setup een 70cc met 12mm valstroom perfect. Genoeg koppel, geen waanzinnige eindsnelhied, politie ook (redelijk) tevreden.
En ik ben wel echt op zoek naar carters met een c50 nummer (dat doet het bij de keuring en controles toch net iets soepeler).
cracque frontal
-
NIX
- chaly addict
Kleppen SS en C zijn precies dezelfde en uitwisselbaar. Ik heb hier C50 carters liggen. Komen bij een opruiming van Bart Beekhuizen af, zo blijven ze in de familie.
Juiste valstroom en isolator op een C50 kopje loopt super. Ook met 70cc setje. Gewoon het ori filter en balg erop en het ding loopt in elke stortbui lekker door.
Juiste valstroom en isolator op een C50 kopje loopt super. Ook met 70cc setje. Gewoon het ori filter en balg erop en het ding loopt in elke stortbui lekker door.
Kijk, da's mooi. Ik heb geen haast ofzo. Kom je nog een keer in de buurt? Of op een andere maniker?NIX schreef:Kleppen SS en C zijn precies dezelfde en uitwisselbaar. Ik heb hier C50 carters liggen. Komen bij een opruiming van Bart Beekhuizen af, zo blijven ze in de familie.
Groet
Irmin
cracque frontal
-
NIX
- chaly addict
Hoeveel haast heb je? Veel haast = opsturen, iets minder = langskomen. Heb je nog meer nodig behalve carters?