(Het zal nog wel even duren voor ik het geld bij elkaar heb
motra
-
Thijskron
- 4T-MSB regular
- Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
motra
Ik heb het idee om te sparen voor een motra maar heeft iemand enig idee hoeveel een motra ongeveer kost en waar ik op moet letten als ik er een zou gaan bekijken?
)
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Re: motra
reken op 2500 en meer
let er op dat hij compleet is
let er op dat het voortandwiel nieuw is die is niet meer leverbaar, laten maken kan is niet goedkoop kan ik zeggen.
let er op dat hij compleet is
let er op dat het voortandwiel nieuw is die is niet meer leverbaar, laten maken kan is niet goedkoop kan ik zeggen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
Die van mij heb ik 1500 euro voor betaald. Maar is inmiddels 9 jaar geleden, toen waren ze nog niet zo populair.
Inmiddels is het Chaly 2.0.
Inmiddels is het Chaly 2.0.

-
Thijskron
- 4T-MSB regular
Dan zal ik inderdaad nog even moeten sparen maar ik denk\hoop dat het de komende zomer wel moet lukken.
en dat tandwiel kan ik (denk ik) icm iemand met een draaibank wel repareren als het moet maar het is een ding om op te letten.
Ik denk wel dat ik de jongste persoon met een motra zou zijn in Nederland.(ik ben 17)
en dat tandwiel kan ik (denk ik) icm iemand met een draaibank wel repareren als het moet maar het is een ding om op te letten.
Ik denk wel dat ik de jongste persoon met een motra zou zijn in Nederland.(ik ben 17)
- gerbrandicus
- Astrealover
Ik heb vanmiddag op twee Motra's gereden, allebei gingen ze in lage gearing 45, ideaal voor de rollenbank
Het voortandwiel is te doen, zo blijkt. De mijne was zo gefixd. Je hebt een draaibank nodig, een handig persoon en een lasapparaat om het af te lassen. Gelukkig heb ik die in mijn omgeving. Velgen zijn meestal roestig van binnen, soms zelfs doorgerot. Zadeldekje is lastig te krijgen maar is er wel (Japan). Zorg vooral dat hij compleet is, alles is lastig te vinden. Zorg dat de originele vlotterbak erop zit, alleen daarop kan de speciale knop voor de benzinekraan. Spatborden zonder scheuren. De voor en achterrekjes zijn altijd roestig en het achterrekje kan doorgerot zijn. De benzinemeter in de tank is specifiek Motra en dus lastig. De uitlaat en het hitteschild kunnen nogal eens roestig zijn. Kettingscherm idem. Middenbok release kabel is lastig. Zijstandaard was denk ik een optie, maar wel een hele fijne, en lastig te vinden als hij er niet op zit.
Motorisch zou ik me niet druk over maken. De high/low bak gaat denk ik niet snel stuk en de rest van het blok is weinig interessants. Zorg iig dat alles wat met de h/l te maken heeft compleet en in goede staat is. Dus ook carterdeksel, uitgaande as en linker middencarter.
Het voortandwiel is te doen, zo blijkt. De mijne was zo gefixd. Je hebt een draaibank nodig, een handig persoon en een lasapparaat om het af te lassen. Gelukkig heb ik die in mijn omgeving. Velgen zijn meestal roestig van binnen, soms zelfs doorgerot. Zadeldekje is lastig te krijgen maar is er wel (Japan). Zorg vooral dat hij compleet is, alles is lastig te vinden. Zorg dat de originele vlotterbak erop zit, alleen daarop kan de speciale knop voor de benzinekraan. Spatborden zonder scheuren. De voor en achterrekjes zijn altijd roestig en het achterrekje kan doorgerot zijn. De benzinemeter in de tank is specifiek Motra en dus lastig. De uitlaat en het hitteschild kunnen nogal eens roestig zijn. Kettingscherm idem. Middenbok release kabel is lastig. Zijstandaard was denk ik een optie, maar wel een hele fijne, en lastig te vinden als hij er niet op zit.
Motorisch zou ik me niet druk over maken. De high/low bak gaat denk ik niet snel stuk en de rest van het blok is weinig interessants. Zorg iig dat alles wat met de h/l te maken heeft compleet en in goede staat is. Dus ook carterdeksel, uitgaande as en linker middencarter.
-
Thijskron
- 4T-MSB regular
bedankt, Het zal nog wel een klus worden om er een te vinden maar ik moet eerst zien te sparen en daar ben ik nooit echt goed in geweest
Vervolgens zal ik mijn moeder moeten overtuigen want die vindt het allemaal maar duur (dat is ook wel zo). maar de motra zou voor mij ideaal zijn want hij is (net als ik) lomp
Vervolgens zal ik mijn moeder moeten overtuigen want die vindt het allemaal maar duur (dat is ook wel zo). maar de motra zou voor mij ideaal zijn want hij is (net als ik) lomp
- gerbrandicus
- Astrealover
Ik weet er één te koop, maar die zal wel weg zijn tegen de tijd dat je de fondsen bij elkaar hebt.
-
Thijskron
- 4T-MSB regular
dat verwacht ik ook
maar het zal de laatste niet zijn. Maar het sparen wordt het lastigste. eigenlijk heb ik sinds mij 12e altijd wel een project onder handen gehad dus ik ben een beetje verwend op dat gebied.
-
hotroddax
- 4T-MSB addict
- Bezit: Skyteam DX
C50
CT90
ST50
CRF50
ATC110
CB77 - Locatie: Haarlem
Er staan er even aantal te koop bij de viertaktschuur en even aantalmbij daxshopmim belgie. Niet heel lasting te vinden dus.
ja dit is dus het broertje van bart.
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Heb je het tandwiel er dan afgesneden/geslepen en een ander tandwiel op de 'holle as' gelast?gerbrandicus schreef:Ik heb vanmiddag op twee Motra's gereden, allebei gingen ze in lage gearing 45, ideaal voor de rollenbank![]()
Ik heb tot op heden, ben er ook niet druk mee bezig geweest, niemand kunnen vinden die dat gekke tandwiel kan/wil reproduceren.
- gerbrandicus
- Astrealover
Klaas, een maatje van me heeft het tandwiel eraf gedraaid en toen een ander tandwiel van binnen uitgedraaid en dan erop geperst, paar puntlasjes erop en toen heeft Kjell (van de viertaktschuur) het op zijn werk rondom aan twee kanten afgelast en netjes afgewerkt. Ik kan eens vragen of ze trek hebben in nog zo'n klusje en wat het zou kosten?
-
Thijskron
- 4T-MSB regular
Maar ''die hele batterij'' aan motra bezitters is nou ook niet direct zo enorm groot.