Verschil Duitse documenten ABE en Technischen Datenblatt

Hier kun je praten over je honda.
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen

Verschil Duitse documenten ABE en Technischen Datenblatt

Bericht door SuzuhaTR1 »

Beste Honda liefhebbers/haters,

Ik ben op zoek naar de oorsprong (van mijn Honda :wink: ) en heb waarschijnlijk beet in Duitsland.
Nadat ik in NL echt tegen een spreekwoordelijke muur van onwillige ambtenarij opliep en daarna ook nog geprobeerd in België (wat uiteindelijk natuurlijk dezelfde antwoorden opleverde, want ik kreeg een wijsneuzerig antwoord dat ik het `reeds gevraagd` had en ik het wel kon blijven proberen, maar dat dat niet ging helpen :evil:

Vervolgens dacht ik een visje uit te gooien bij Honda.de ........en......jawel : Hij/Zij is gevonden :lol: , dit is wat ze eerst schreven:

Ihre Nachricht vom: 24.11.2014

vielen Dank für Ihre E-Mail.
Wir bitten Sie, höflichst die Fahrzeugidentnummer nochmal zu überprüfen.
Falls Sie noch weitere fragen haben, stehen wir Ihnen gerne zu Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen,
Honda Deutschland

Daarna heb ik dus het nummer nogmaals doorgegeven en kreeg ik dit:

Ihre Nachricht vom: 24.11.2014

Sicher haben wir Ihr Fahrzeug in unsere Datenbank gefunden.
Wir erwarten Ihre Entscheidung.
Bitte die Unterlagen ausfüllen und an Honda Deutschland im Original per Post zukommen lassen,
wen Sie sich für die ABE entscheiden haben und per e-mail wen Sie ein technisches Datenblatt auswellen.

Mit freundlichen Grüßen
Viktoria H.

En als laatste bericht onderstaande:

Sicher haben wir Ihr Fahrzeug in unsere Datenbank gefunden.
Wir erwarten Ihre Entscheidung.
Bitte die Unterlagen ausfüllen und an Honda Deutschland im Original per Post zukommen lassen,
wen Sie sich für die ABE entscheiden haben und per e-mail wen Sie ein technisches Datenblatt auswellen.
Mit freundlichen Grüßen

Honda Deutschland

Nu ga ik 17-12-2014 naar de RDW en wilde ik evt zo`n formulier achter de hand hebben, maar is waarschijnlijk helemaal niet nodig, alhoewel het wel leuk is om de papieren te hebben, toch?

Maarrrrr wie weet welk formulier (ABE of Technischen Datenblatt) geeft nu echt info over `mijn`brommer, dat zal de duurste wel zijn? Die van €120.00?

Heeft er iemand ervaring mee?

Hoop dat iemend mij uit de (duitse) mist kan redden :wink:
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CY50 R&P

Re: Verschil Duitse documenten ABE en Technischen Datenblatt

Bericht door hypercub »

technisch datenblatt is gewoon een papiertje met gegevens, een ABE (algemeine betriebserlaubnis) is te vergelijken met een kenteken bewijs hier.
Voor een kenteken in NL voldoet een goedkoop datenblatt.
Life is too short for lousy coffee.
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.

Bericht door SuzuhaTR1 »

Dank je wel Hypercub, denk dat ik mijzelf met zo`n Datenblatt juist niet zou helpen dan, want origineel ging dat ding 85 met alu cilinder/andere carburateur en versnellingbak...daar hoef ik bij de RDW niet mee aan te komen, neem wel een kopie van een NL SS50Z mee als ik die ergens kan krijgen.

Zwerft zo`n technisch NL formulier hier ergens rond?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Volgens mij heb ik al 3x uitgelegd de gegevens uit de C/CD manual van Lijklema te pakken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)

Bericht door SuzuhaTR1 »

NIX schreef:Volgens mij heb ik al 3x uitgelegd de gegevens uit de C/CD manual van Lijklema te pakken.
Nix...SORRY :oops: ...heb dat echt gemist, ik zit onder de morfine en dat is (blijkt nu weer), buiten mijn eigen strubbelingen daarmee, dus óók lastig voor anderen, waaronder voor jou, mijn oprechte excuses.

Ik zal al mijn eerdere posts en antwoorden gaan teruglezen, ik word hoe langer hoe onzekerder naarmate DE datum nadert..
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

viewtopic.php?f=55&t=20736

Voor '98:
- bouwjaar aannemelijk maken;
- verkoopverklaring;
- specs van de brommer en eventueel het blokje.

In het kort: Wat is er naast een goed opgebouwde brommer nog meer nodig?

- Specs. Zie de links voor manuals daarvoor: viewtopic.php?f=53&t=21796
- documentatie waaruit het bouwjaar (ongeveer) blijkt zoals: bouwjaarverklaring, Honda ID guide, bouwjaarlijst van het board, kopieen van kentekens met framenummers die er dicht bij liggen (niet altijd nodig daar de RDW over haar eigen gegevens beschikt, maar hoe exotischer, hoe beter van wel.
- verkoopverklaring met handtekening van de vorige eigenaar, zie: viewtopic.php?f=55&t=21124
- Eventuele buitenlandse papieren zoals V5, Betriebsanleitung, GVA of carte gris e.d. Niet noodzakelijk, maar de RDW is er gek op en soms scheelt het zomaar 50,- bij het keuren.

Mag er een ander blokje dan origineel onder een brommer hangen? Ja, maar neem dan wel de specs van dat blokje ook mee. Een SS blok onder een C mag dus bijvoorbeeld gewoon. Of een C blok onder een chaly. Mits de brommer van voor '98 is, uiteraard.

viewtopic.php?f=53&t=21796

http://www.lijklema.com/ http://www.lijklema.com/downloads/193-h ... tshandboek Zie specs op pagina 50.
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)

Bericht door SuzuhaTR1 »

TOP, wat mooi om alles op een rijtje te hebben , thanks!
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Heb je nou een verlatend vliegwiel?
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)

Bericht door SuzuhaTR1 »

Ik heb een mitsubishi verlatend vliegwiel, vanmiddag krijg ik daar de veertjes voor binnen en dan hoop ik maar dat het elektrische binnenwerk goed is, want dat is natuurlijk even afwachten omdat die nog niet is getest op de brommer. De Nippondenso binnenkant van het vaste vliegwiel past weer niet op de Mitsubishi
Zodra morgen de kop met veel nauwer inlaatkanaal en nieuwe uitlaatklep ( die ook vanmiddag binnenkomt) erop zit wil ik de ontsteking omzetten, wel k.t dat die draadjes weer anders zijn van kleur, hier zit heel ouderwets nylon omheen&*(&^^%%^%*^^%$

Zaterdag komt mijn al sinds 35 jaar vriend langs om te kijken of hij dan in ieder geval niet harder gaat dan 45KM/uur, hij ging dus veel en veel te hard.
Ik kan kiezen uit een 15mm Imi carb of de KeiHin 19mm ......allemaal maar proberen.
Het geklooi is dat ik niet zelf even kan rijden om te proberen, anders was hij allang klaar geweest.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ik heb eventueel wel een Hitachi verlatend vliegwiel te leen. Met een busje in de carb, een 12T voor en een verlatend vliegwiel komt ie niet meer boven de 50 uit. Pak gewoon een stuk PVC pijp om boven de gasschuif te stoppen. Met een sleuf erin hoeft de kabel niet eens van de schuif af.

Kleuren ontstekingen zijn allemaal gelijk, spuit de draden schoon met remreiniger, dan zie je de kleuren terugkomen.
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)

Bericht door SuzuhaTR1 »

Dat is een enorm vriendelijk aanbod :wink:

Ik ga maar voor de Keihin dan (die anders is echt rotzooi), daar had ik een 60 sproeier ingezet en daar liep hij zo enorm onregelmatig op......dat ik de 75 er maar weer inzet en inderdaad het stukje PVC pijp ingezaagd erboven, spruitstuk is erg dik, maar heb ook nog een 16mm isolator liggen en dat samen met de smalle cilinderkop ingang moet al heel veel doen, het is even goed wel apart dat we hier normaal gesproken alleen maar harder willen en nu dit :roll:

De vertanding die erop zit is 11-40 en dat kon ik erop laten volgens iemand hier, want dat lijkt dan blijkbaar weer op 12-42.

Ik ga de ontsteking zodra al de rest erop zit aanpakken en dan hoor je na Zaterdag of ik gebruik wil maken van je aanbod om het vliegwiel te lenen, super!
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)

Bericht door SuzuhaTR1 »

Na een supertip van mede-forummer Wildebras! heb ik gisteren nogmaals een mail gestuurd naar Honda.de, met daarin de vraag of ze mij in ieder geval het bouwjaar konden vertellen in plaats van meteen €60.00 of €120.00 uit te geven aan papieren die verder hier in NL niets toevoegen.

En vanmorgen kwam het antwoord al terug....hij is van 1966! en dus nog een jaar ouder dan ik dacht, sterker nog....we zijn van hetzelfde bouwjaar :D

Wildebras...mega bedankt!
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)

Bericht door SuzuhaTR1 »

Volgende vraag,

Heb de koppeling gesteld volgens het topic in de FAQ en was even lastig voordat hij vrijliep, maar denk ik nu wel goed...

Klopt het nou dat als de brommer in zijn 1 staat en de koppeling ingetrokken, dat de brommer vooruit gaat als je op de kickstarter trapt? Ja toch, want de kickstarter drijft in principe de bak aan, toch? Of snap ik weer iets niet?
SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)

Bericht door SuzuhaTR1 »

En nog wat als er hier iemand meeleest.......heb net de ontsteking gewisseld, kleuren weken natuurlijk weer heerlijk af :(

Maar goed, de allereerste vonk die hij gaf was groot en blauw, direct daarna begon hij naast de bougie te vonken,......dus? ik ga maar eens in de Faq kijken...
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

SuzuhaTR1 schreef:Volgende vraag,

Heb de koppeling gesteld volgens het topic in de FAQ en was even lastig voordat hij vrijliep, maar denk ik nu wel goed...

Klopt het nou dat als de brommer in zijn 1 staat en de koppeling ingetrokken, dat de brommer vooruit gaat als je op de kickstarter trapt? Ja toch, want de kickstarter drijft in principe de bak aan, toch? Of snap ik weer iets niet?
Ja, je geeft op dat moment de bak een jens vooruit en de krukas blijft stilstaan.
Plaats reactie