Hallo,
Laatst toch maar ook zo'n Kymco 45 km cdi gekocht omdat ik de CD50 op zijn top wilde begrenzen maar niet op het koppel omdat die nu lekker met het verkeer meerijd.
Het blok had ik toentertijd opgebouwd met 70cc aangezien ik op dat moment alleen maar een 70 kop had liggen.
Het blok heeft een een heerlijk koppel maar gaat natuurlijk te hard en dat hoeft van mij nou niet.
Een busje in de carb werkt wel wat maar je vermogen over de hele range omlaag en dat is toch wel minder.
De cdi kwam met de stekker met wat losse draden er bij en dat was wel lekker met het installeren,wat simpel was met de faq in je achterhoofd .
Toen een stukje rijden met de telefoon (gps/km)in de hand om de snelheid te meten.
Ik schakel altijd lekker vlot op op koppel en had geen hinder van de beperkte toeren.
De top bleef nu steken op 62 km maar het afkappen/begrenzen van de cdi was niet hinderlijk.
Mijn tanwiel verhouding is 13 om 40.
Daarna er nog even een 12 tands opgezet en weer even gemeten en toen bleef de top steken op 57 km
Moet zeggen dat mij voor mij een prima oplossing is.
Ik hoop dat anderen hier naast de info in de FAQ ook wat mee kunnen.
Groeten Ilja
Begrensde Kymco cdi op CD50 review
-
Ben C50
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Begrensde Kymco cdi op CD50 review
Hoe loopt dat op topsnelheid? Geen gehaper en gesputter? Verlaat hij dan in ene het tijdstip?
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Gehaper en gesputterBen C50 schreef:Hoe loopt dat op topsnelheid? Geen gehaper en gesputter? Verlaat hij dan in ene het tijdstip?
-
Ilja1974
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda Cd50 '72
Nou het gehaper of gepruttel klinkt wel veel heftiger dan het in de praktijk is.
Eigenlijk loopt ie gewoon naar het begrensde toerental toe en op dat punt loopt ie niet door.
Als je dat vanuit stationair onbelast doet,hoor je op dat punt een soort lichte onregelmatige roffel en het toerental loopt niet verder op.
Onder het rijden merk je het nauwelijks en de brommer gaat gewoon niet harder.
Het is in ieder geval niet zo dat je brommer reageerd als of ie echt slecht loopt en hapert en pruttelt.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Groeten Ilja
Eigenlijk loopt ie gewoon naar het begrensde toerental toe en op dat punt loopt ie niet door.
Als je dat vanuit stationair onbelast doet,hoor je op dat punt een soort lichte onregelmatige roffel en het toerental loopt niet verder op.
Onder het rijden merk je het nauwelijks en de brommer gaat gewoon niet harder.
Het is in ieder geval niet zo dat je brommer reageerd als of ie echt slecht loopt en hapert en pruttelt.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
Groeten Ilja
Zijn die dingen er ook met een afst.bediening? of schakel je het begrenzen altijd in met een schakelaartje?
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
Als je er een afstandbediening aan wil hebben zul je daar zelf een schakeling voor moeten bouwen.
Dit gaat om een standaard CDI van een kymco
Dit gaat om een standaard CDI van een kymco

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Ofwel, iemand anders de cdi laten verwisselen is hier de methode van afstandsbediening.
-
Ilja1974
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda Cd50 '72
Ha Ha Ha
Je zou dan bv een passende cdi kunnen kopen met zo'n euro begrenzer.
Maar de politie is tegenwoordig al behoorlijk scherp op begrenzers en als ze je daar op pakken ben je ook nog niet jarig...
Je zou dan bv een passende cdi kunnen kopen met zo'n euro begrenzer.
Maar de politie is tegenwoordig al behoorlijk scherp op begrenzers en als ze je daar op pakken ben je ook nog niet jarig...