veel blauwe roook
-
sjoewie2312
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Suzuki 85 RM
veel blauwe roook
hallo
ik heb een 140cc pitbike met een lifan blok.
maar onlangs kwam er in eens veel blauwe rook uit de uitlaat, en zit de uitlaat en het blok onder de zwarte troep.
we hebben hem los gemaakt en de cilinder kop losgemaakt en goed bekeken.
het bleek dat er een klein scheurtje in zon bruin dopje zat maar we dachten dat dit door de ring die er om heen zat wel goed zou zitten.
toen weer in elkaar gezet en test rijden maar probleem was niet opgelost want hij rookte nog en na een 100 meter begon hij te haperen en viel hij iets verder op uit.
nu zitten we een beetje te kijken naar de zuiger en zuigerveren maar weet nu niet of het hier aan de zuigerveren licht of aan dat bruine dopje waar ik het over had.
ik hoop dat jullie mischien een goed advies voor me hebben of anders een tip waardoor ik verder kan of weet dat het ergens anders aan licht.
met groeten jordy
ik heb een 140cc pitbike met een lifan blok.
maar onlangs kwam er in eens veel blauwe rook uit de uitlaat, en zit de uitlaat en het blok onder de zwarte troep.
we hebben hem los gemaakt en de cilinder kop losgemaakt en goed bekeken.
het bleek dat er een klein scheurtje in zon bruin dopje zat maar we dachten dat dit door de ring die er om heen zat wel goed zou zitten.
toen weer in elkaar gezet en test rijden maar probleem was niet opgelost want hij rookte nog en na een 100 meter begon hij te haperen en viel hij iets verder op uit.
nu zitten we een beetje te kijken naar de zuiger en zuigerveren maar weet nu niet of het hier aan de zuigerveren licht of aan dat bruine dopje waar ik het over had.
ik hoop dat jullie mischien een goed advies voor me hebben of anders een tip waardoor ik verder kan of weet dat het ergens anders aan licht.
met groeten jordy
-
apae01
- 4T-MSB addict
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
Re: veel blauwe roook
Mengsmering getankt? of diesel?
In the beginning there was nothing, which exploded.
-
sjoewie2312
- 4T-MSB beginner
ik gebruik beide niet ik gebruik super benzine/ euro 95,
maar dat over die klepseals denk ik wel wat mee te kunnen weet iemand nog een goede site die dat spul verkoopt
maar dat over die klepseals denk ik wel wat mee te kunnen weet iemand nog een goede site die dat spul verkoopt
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Kijk in de FAQ, daar staan alle toko's.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
sjoewie2312
- 4T-MSB beginner
hoe weet ik als ik op zon site een klepseal gevonden heb of het dan de goeden is voor in mijn motor.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
sjoewie2312 schreef:hoe weet ik als ik op zon site een klepseal gevonden heb of het dan de goeden is voor in mijn motor.
vergelijken.
de dopjes kunnen trouwens ook nog wel eens groen zijn.
de OT klepseal zit over het algemeen op de oude 6v honda blokken.
de NT klepseal zit over het algemeen op de nieuwe 12v honda blokken en chinese zooi.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
sjoewie2312
- 4T-MSB beginner
ik heb nieuwe klepseals besteld
bedankt voor de hulp als ik er toch niet uitkom dan zeg ik et wel
bedankt voor de hulp als ik er toch niet uitkom dan zeg ik et wel
-
sjoewie2312
- 4T-MSB beginner
we hadden de klepseals gemonteerd en hoopte dat het probleem van de rook en het slecht lopen over zou zijn.
maar dat is niet gelukt.
toen we hem weer in elkaar hadden ben ik ff gaan rijden.
aan het begin kwam er gewoon weer rook uit maar hij liep goed, dus reed ik door schakelde naar ze 3 en begon iets snelheid te pakken
maar toen begon die weer met haperen dus ik schakel terug en dat ging beter en 10 meter veder draai ik om en wil weer rijden maar dan valt ie uit en start ie niet meer.
ik hoop dat jullie weten wat het probleem kan zijn.
maar dat is niet gelukt.
toen we hem weer in elkaar hadden ben ik ff gaan rijden.
aan het begin kwam er gewoon weer rook uit maar hij liep goed, dus reed ik door schakelde naar ze 3 en begon iets snelheid te pakken
maar toen begon die weer met haperen dus ik schakel terug en dat ging beter en 10 meter veder draai ik om en wil weer rijden maar dan valt ie uit en start ie niet meer.
ik hoop dat jullie weten wat het probleem kan zijn.
-
Sandrr
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda Dax van '74
Kunnen ook je segmenten zijn, daardoor zal hij ook olie buitensteken.
Als je iets doet, doe je het goed!
Zo ben ik al 2 maal gigantisch op mijn bek gespetterd.
Op zijn Hollands:Sandrr schreef:Kunnen ook je segmenten zijn, daardoor zal hij ook olie buitensteken.
Het kan ook de olieschraapveer zijn, die wat versleten is, waardoor er dus teveel olie in de verbrandingskamer kan komen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Sandrr
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda Dax van '74
Bedankt voor de vertaling, ik kende het juiste woord niet echt ..Eric schreef:Op zijn Hollands:Sandrr schreef:Kunnen ook je segmenten zijn, daardoor zal hij ook olie buitensteken.
Het kan ook de olieschraapveer zijn, die wat versleten is, waardoor er dus teveel olie in de verbrandingskamer kan komen.
Als je iets doet, doe je het goed!
-
sjoewie2312
- 4T-MSB beginner
die olieschraap veer dachten wij nu ook alleen kunnen we op internet geen adres vinden waar je dat kan kopen.
weet iemand een adres waar je dit kunt kopen.
weet iemand een adres waar je dit kunt kopen.
Nemeco? Of naar een motorzaak gaan die veren heeft liggen. Als de veer net te groot is, deze aanpassen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!