Beste iedereen, hoe haal ik deze remkabel los en vervang ik hem door deze hieronder? Alvast bedankt voor de mogelijke hulp!

Beste CB-viguur, dank je voor de info! Het komt allemaal ook van een CB200 af, maae er is geen opening in het armpje om de kabel eruit te kunnen haken helaas. Hoe pak ik het dan aan? Vind het zonde om de holle kies eraf te moeten knippen, wat mijn enige optie lijkt. En dan is er nog de vraag van hoe maak ik een soort van holle kies op de betere kabel.CB-viguur schreef:stelton helemaal in draaien
remmechaniek terugdrukken tegen de veer in
dan het ronde tonnetje (holle kies) van de kabel af drukken door het armpje heen.
en kabel is uitgehaakt
Yep, daar gaat ie ook niet los, dus helaas ben ik bang dat het doorknippen word.. ;SStoel schreef:Al via het andere uiteinde van de kabel geprobeerd?
Zeer bedankt voor je reactie, helaas is deze te laat aangekomen en is de kabel al doorgeknipt.. ook bleek er geen beweging in #4 te zitten, echter snap ik nu pas de 'truc' erachter zoals je het uitlegt. Misschien met de nodige hoeveelheid WD40 en inweektijd, maar nu is het dus spijtig genoeg al te laat, gelukkig zijn er altijd nog wel vervangende onderdelen te koop (ook nieuw).ildert schreef:he renier,
die kabel ziet er prima uit, hoef je zeker niet te knippen![]()
misschien even een plaatje van alle tekst zoals men hierboven al gezegd is:
1 draai de moeren van de stelton los naar boven
2 draai de stelton naar beneden
3 de kabel kan nou uit de ton in de hevel...ik gebruik vaak een tangetje om de binnenkabel te pakken en uit de ton te duwen
4 het tonnetje uit de hevel kun je nu over de binnenkabel uit de hevel schuiven.
Ik ben leerling monteur en jij bent in ieder geval een nietsnut.NIX schreef:Slijp je frame dan ook maar door, meneer de automonteur.