Afgelopen zondag heb ik op de "VEHIKEL" in Zwolle een cilindertje van een noviootje gekocht met als doel deze te laten ophonen. De huidige boring is 42 mm en ik wil deze laten ophonen naar 47 mm. Het idee lijkt goed maar dit heeft dus wel als gevolg dat het onderste gedeelte van de cilinder (dus het uitstekende gedeelte) dan een wanddikte van ca. 0,5 mm krijgt.
Dit is wel heel erg dun. Vraag 1 Is het ook mogelijk om dit onderste gedeelte van de cilinder dan ook helemaal te laten vervallen want de slag van een novio is niet erg groot.
Mocht dit mogelijk zijn dan moet ik wel even een zuigertje hebben, bij leertouwer kost deze 50 euro maar op ebay zag ik een gelijksoortig zuigertje staan voor €8.08 en dan heb ik em ook thuis (vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan). zie
http://www.ebay.com/itm/sky-47MM-For-HO ... b5&vxp=mtr
De enige maat die er niet bij staat is de afstand tussen het hart van de pistonpen en de bovenzijde van de zuiger Vraag 2 Weet iemand deze maat ? (ik kan natuurlijk ook de kop en cilinder van mijn amigo afhalen maar ik denk dat een vraag op het forum hier makkelijker is
Heeft iemand een zinnig antwoord op bovenstaande 2 vragen ?