Klein vraagje,
In het frame van mijn k3 zit een klein scheurtje van 15mm, deze begint bij het gat van de bovenste blokbout en is al lange tijd hetzelfde(gaat omhoog). Het frame is daar dubbel en verder is er nergens iets geks te zien. Wat zouden jullie doen? Proberen te laten lassen, niets doen, ander frame...Ben wel benieuwd waardoor zoiets kan komen, het blok heeft wel serieuze pk's wat misschien meespeelt.
Groetjes!
Scheurtje ss50 frame
- se7ven
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Re: Scheurtje ss50 frame
lassen
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/

-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
En voor je gaat lassen aan het einde van de scheur een gat boren van rond 3/4mm!
Lassen, als je bang bent dat je er meer krachten op loslaat dan bedoeld (laat) de plek in het frame verstevigen door er een extra stuk metaal in/achter te lassen.
Voor het lassen de boel goed schoonmaken en kijken of er geen slechte (dun/weggerot etc.) stukken in zitten, zitten die er wel dan sowieso verstevigen.
Het frame is al wat jaartjes oud en kan van binnen wat corrosie schade hebben,misschien ooit wel een accu die heeft gelekt, of gewoon roest.
Het gat waar de blokbout doorgaat is namelijk niet 100% beschermd door lak. Maar goed ook anders maakt het blok natuurlijk geen massa.
Voor het lassen de boel goed schoonmaken en kijken of er geen slechte (dun/weggerot etc.) stukken in zitten, zitten die er wel dan sowieso verstevigen.
Het frame is al wat jaartjes oud en kan van binnen wat corrosie schade hebben,misschien ooit wel een accu die heeft gelekt, of gewoon roest.
Het gat waar de blokbout doorgaat is namelijk niet 100% beschermd door lak. Maar goed ook anders maakt het blok natuurlijk geen massa.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Hoeft niet als je goed last. En ze scheuren wel vaker.Skiller schreef:En voor je gaat lassen aan het einde van de scheur een gat boren van rond 3/4mm!
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Knappe kerel die het goed doet zonder vooropening (beginnen we met z'n allen vaak toch niet aan) en dan ook nog de juiste doorlassing van 2 platen tegelijkertijd zonder randinkarteling te hebben.
Kortom weest veilig en zorg dat de scheur niet verder door loopt en je geen corrosie aan elkaar bakt.
:edit:
Heb het zelf ook meerdere malen gedaan, ook het verstevigen en compleet demonteren in 4 losse platen voor mijn zijspan.
Als je een beetje bedreven bent is het zeer goed te doen, dus niet al te bang zijn.
Kortom weest veilig en zorg dat de scheur niet verder door loopt en je geen corrosie aan elkaar bakt.
:edit:
Heb het zelf ook meerdere malen gedaan, ook het verstevigen en compleet demonteren in 4 losse platen voor mijn zijspan.
Als je een beetje bedreven bent is het zeer goed te doen, dus niet al te bang zijn.
-
Michiel Röben
- 4T-MSB beginner
- Bezit: 2x c310s
1x c320s
Gewoon dichtlassen met CO2. Ik wil het wel voor je doen maar ik woon in Utrecht. Ik heb hele auto's aan elkaar gelast met co2 en er vervolgens 16 jaar mee rond gereden, eenmaal goed dichtgelast gebeurt er niks meer me tenzij je extreem gaat crossen.
Co2 gaat overigens veel nauwkeuriger dan electrisch...
groeten,
Michiel
Co2 gaat overigens veel nauwkeuriger dan electrisch...
groeten,
Michiel
-
Mitlander
- Frequent 4T-MSB visitor
Bedankt voor de tips, ik ben zelf geen lasser helaas. In het najaar zal hij uit elkaar gaan en kan ik dit laten doen.
Groet en goed weekend!
Groet en goed weekend!
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
BB ramt overal de electrode overheen, die lasnaad overleeft jouw gebruiksperiode wel van de brommer hoor. Mierenneukers 
maar niet iedereen is handig met elektrode, ben er zeker mee eens dat met elektrode ook kan als je de goede elektrode hebt
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
ik heb het met alledrie de lasprocessen geprobeerd , maar alle sneuvelen op de lange duur als je de brommer veel misbruikt.
heb de laaste keer (4e keer)gewoon weer een electrode gebruikt en die zit nu alweer 4 jaar vast(wel de oude las ingeslepen met een kleine v naad, ben zelf lasser van beroep dus is een koud kunstje voor mij).
heb de laaste keer (4e keer)gewoon weer een electrode gebruikt en die zit nu alweer 4 jaar vast(wel de oude las ingeslepen met een kleine v naad, ben zelf lasser van beroep dus is een koud kunstje voor mij).
cdi for life!