Zelf draadboom maken
-
René
- Admin
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Zelf draadboom maken
Vraag 1:
Wat is de diameter van japanse stekkertjes? 3.5mm of 4mm? Wil ze hier bestellen: http://www.rdae.nl/kabelschoenen-div/on ... der/page/2
Vraag 2:
Wat voor kabels gebruiken jullie? Hoe dik, enz. Maar vooral met wat voor kleur mantel? Kopen jullie allemaal verschillende kleuren kabels of heb je andere manier om onderscheid te maken?
Andere tips om zelf een draadboom te maken zijn ook welkom!
Wat is de diameter van japanse stekkertjes? 3.5mm of 4mm? Wil ze hier bestellen: http://www.rdae.nl/kabelschoenen-div/on ... der/page/2
Vraag 2:
Wat voor kabels gebruiken jullie? Hoe dik, enz. Maar vooral met wat voor kleur mantel? Kopen jullie allemaal verschillende kleuren kabels of heb je andere manier om onderscheid te maken?
Andere tips om zelf een draadboom te maken zijn ook welkom!
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Re: Zelf draadboom maken
knip de draden niet te kort af en zorg voor meer dan voldoende stekkers. mocht er iets verkeerd gaan dat je niet hoeft te wachten op de postbode voor nieuwe stekkers.
probeer met het maken hem al zo strakmogelijk langs het frame te leggen dat je niet overal lussen krijgt.
probeer met het maken hem al zo strakmogelijk langs het frame te leggen dat je niet overal lussen krijgt.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
3.5mm is volgens mij die voor Japanse stekkertjes.
Voor de kabels gebruik ik een oude autodraadboom
genoeg kleurtjes om uit te kiezen en alles is meters lang. Misschien kun je ergens op een sloop een stuk uit een auto halen.
Verder heb ik na jarenlang hannessen met mesjes en schaartjes eindelijk een keer een striptang gekocht, dat is ideaal.

Zo'n speciale tang om de stekkertjes vast te knijpen heb ik niet, ik knijp het altijd naar eigen inzicht vast met een tangetje en dan soldeer ik het nog even na. Goed met vloeimiddel doen (potje s39) en het zit goed vast.
Als ik het niet nasoldeer schiet alles zo weer los.
En de laatste tip: ik heb bij diezelfde website besteld, bestel van alles gewoon 100 stuks ipv 10, heb je de komende jaren genoeg.
Voor de kabels gebruik ik een oude autodraadboom
Verder heb ik na jarenlang hannessen met mesjes en schaartjes eindelijk een keer een striptang gekocht, dat is ideaal.

Zo'n speciale tang om de stekkertjes vast te knijpen heb ik niet, ik knijp het altijd naar eigen inzicht vast met een tangetje en dan soldeer ik het nog even na. Goed met vloeimiddel doen (potje s39) en het zit goed vast.
Als ik het niet nasoldeer schiet alles zo weer los.
En de laatste tip: ik heb bij diezelfde website besteld, bestel van alles gewoon 100 stuks ipv 10, heb je de komende jaren genoeg.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Koop een goede krimptang. Scheelt je een boel gepruts en nasolderen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
René
- Admin
Dat van die autodraadboom is wel een goede tip. Morgen even langs de autosloop.
Ik wil inderdaad ook gewoon een tang aanschaffen. Alleen op die site kost ie 45 euro, bij 4taktwinkel.nl 26 euro ofzo. Ik weet niet of die 45 euro dan ook echt beter is. Als iemand nog een goede tang voor goede prijs weet, laat maar weten
Ik wil inderdaad ook gewoon een tang aanschaffen. Alleen op die site kost ie 45 euro, bij 4taktwinkel.nl 26 euro ofzo. Ik weet niet of die 45 euro dan ook echt beter is. Als iemand nog een goede tang voor goede prijs weet, laat maar weten
-
NIX
- chaly addict
Ik denk dat de goedkopie voor hobbygebruik goed genoeg is.
Misschien moet ik ook maar eens zo'n tang aanschaffen. Knijp je daarmee alle stekkers dicht, of heb je voor elke soort stekker een nieuwe nodig?
-
René
- Admin
Met verzendkosten erbij enzo scheelt het uiteindelijk 11 euro nog iets. Voor die 11 euro ga ik wel voor de dure. Kom er net achter dat het bedrijf van die site gewoon in veghel zit. Hopelijk kan ik het daar gewoon ophalen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Als we het over dezelfde tang hebben, al de ongeisoleerde stekkers (die japanse bullets, multistekkers)Jurrien schreef:Misschien moet ik ook maar eens zo'n tang aanschaffen. Knijp je daarmee alle stekkers dicht, of heb je voor elke soort stekker een nieuwe nodig?
Gaat trouwens veel makkelijker als bij die geisoleerde krengen vanuit de autozaak.
-
NIX
- chaly addict
Met de mijne kan ik 3 maten dichtknijpen, maar eigenlijk gebruik ik alleen de middelste.Jurrien schreef:Misschien moet ik ook maar eens zo'n tang aanschaffen. Knijp je daarmee alle stekkers dicht, of heb je voor elke soort stekker een nieuwe nodig?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Nee, met isolatie eromheen krijg je die connector niet in de tang.
-
NIX
- chaly addict
Maar dat type is wel te krijgen voor een goede krimptang. Ik heb ze ook en knijp ze met dezelfde mogelijkheid dicht als de japstekkertjes.
Verschillende kleuren snoer zoeken was voor mij het lastigste deel, 8 kleurtjes had ik gelijk bij de lokale bromfietsboer, maar de rest was nog lastig. Dus heb ik "normaal" stroomdraad erbij gepakt net een andere Blauw,Bruin en natuurlijk Geel/Groen, een doorzichtig snoer en een Creme-Wit snoer. Speaker snoer is eventueel ook in verschillende kleuren te krijgen (denk aan rood/zwart).
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok